با ما در ارتباط باشید ۲۲۰۹۲۶۱۴-۰۲۱

کوچینگ

کوچینگ یا مربیگری فرآیندیست که درآن افراد مختلف با استفاده از تعامل با فردی متخصص به نام مربی(کوچ)،در جهت توانمندسازی بیشتر و حرکت به سوی افق های روشن گام برمی دارند.

دراین رابطه ی حمایتی مشکل موجود حل می شود یا راه حلی برای رسیدن به اهداف پیش رو تنظیم می شود.در فرآیند کوچینگ به افراد کمک می شود تا عمیق ترین خواسته ها و اهداف خود را شناسایی کنند و با ایجاد همکاری و شراکت با فردی متخصص، مسیر حرکت را به سمت موفقیت تسهیل کنند.

کوچینگ یا مربیگری،تعاملی پویا میان مراجعه کننده و مربی است.تعاملی از طریق گفتگو،تمرین دادن و هدایت گری که هدف از آن گره گشایی از تونایی ها و ارزش های بالقوه مراجعه کننده است.

باور کوچینگ(مربیگری) براین است که راه حل تمامی مشکلات نزد خود فرد وجود دارد.پس در جلسات کوچینگ کسی که هدایت اصلی جلسه را به عهده دارد مربی نیست بلکه خود مراجعه کننده است.همچنین کوچینگ براین باور استوار است که مسائل و راه حل های آن در ذهن مراجعه کننده وجود دارد تنها لازم است این موارد از ذهن او بیرون کشیده شوند و مقابل چشمانش قرار بگیرند.

کوچینگ بر رابطه ای حمایتی و دو سویه استوار است.

کوچینگ فرآیند بهسازی عملکرد دیگران است.

کوچینگ(مربیگری) نسخه ی از پیش آماده شده نیست بلکه طراحی و اجرا حین طراحی است.کوچینگ با توجه به هر فرد،سازمان و مجموعه ای با روشی متفاوت ظاهر می شود.

بنای کوچینگ برخواسته ها و نیاز مراجعه کننده استوار است.

کوچینگ تحمیل عقاید نیست بلکه بیرون کشیدن خواسته ها و نیازها از ذهن مراجعه کننده است.

کوچینگ فرآیند تعریف تغییر و ایجاد تغییر را تسهیل می کند.

چرا کسب و کارها به کوچ همیار(دستیار)نیاز دارند؟

"وقتی دانه ای را در فضای کسب و کار می کاریم،پنج تا هفت سال طول می کشد تا اثرات آن را تا حد معنادار ببینیم."(جف بزوس)

اینکه رشد سازمان فرآیندی زمان بر است بر کسی پوشیده نیست.به همین جهت سازمان ها نیاز به یک تسهیل گر دارند تا با کمک او بتوانند زمان رسیدن به خواسته هایشان را به حداقل برسانند.به عبارتی در این بین به کمک و راهنمایی های فردی نیاز است تا چرخ دوباره اختراع نشود و بهترین مسیر برای تحقق اهداف پیش رو طی شود.

مطمئنا این سوال در ذهن شما شکل می گیرد که چنین فرآیندی چطور امکان پذیر می شود؟

تشابه کوچینگ و منتورینگ

کوچینگ و منتورینگ شباهت های زیادی باهم دارند.ازجمله اینکه منتور نیز مانند کوچ(مربی)به شما کمک می کند توانایی های بالقوه درونتان را شکوفا کنید،همچنین هر دو مورد با ارتباطی دو سویه روبرو هستند و زمان پایان این ارتباط به روشنی مشخص نیست.

وجه تمایز کوچینگ و منتورینگ

اما میان کوچینگ و منتورینگ مرزی وجود دارد که این دو مفهوم را از هم جدا می کند،این مرز با مطرح کردن دو سوال مهم از هم جدا می شوند.مربی (کوچ)می پرسد چگونه ؟ اما منتور میپرسد چرا؟ از زاویه ای دیگر می توان گفت، کوچینگ فرآیندی در زمان حال است و منتورینگ مسائل را در زمان آینده بررسی می کند،مربی به توانایی های بالقوه شما تمرکز دارد و منتور می خواهد افق های جدیدی از زندگی را در برابر شما به نمایش بگذارد.

 

 

نظرات (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 votes
تاکنون نظری ارسال نشده یا برای انتشار به تایید نرسیده است.

نظر خود را اضافه کنید.

شما به عنوان مهمان می توانید نظر ارسال کنید در صورت تمایل می توانید از اینجا ثبت نام کنید یا به اکانت خود از اینجا ورود کنید.
0 Characters
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
بنیاد توسعه کسب و کار سوی تعالی

رسالت ما، تاثیرگذاری و همراهی در خلق و توسعه کسب و کار در جهت اجرا در حوزه مهندسی فرآیندهای فردی و سازمانی و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی در زمینه ی ارزیابی، تحلیل، نظارت و کنترل کسب و کار است.

محصولات سوی تعالی
شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۲۲۰۹۲۶۱۴ ۰۲۱-۲۲۳۵۶۷۹۲
۰۹۱۲-۷۵۶۱۸۹۱

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد بنیاد سوی تعالی محفوظ می‌باشد.

درود بر شما، برای شروع گفت‌وگو با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page