با ما در ارتباط باشید ۲۲۰۹۲۶۱۴-۰۲۱

از سئو تا امنیت در اینستاگرام

سئو اینستاگرام

گام به گام رتبه یک شوید

سئو اینستاگرام چیست؟

آیا اصلا چنین مفهومی وجود خارجی دارد؟ آیا اینستاگرام موتور جستجو است که ما به فکر سئو آن افتادیم؟! چرا باید سئو در اینستاگرام را بپذیریم و انجام دهیم؟ همه این سوالات جواب هایی کاملا منطقی می طلبند. در واقع منشا بحث سئو تبلیغاتی اینستاگرام ریشه در بازار داغ تکنیک افزایش فروش با افزایش تعداد فالوور اینستاگرام دارد.


قطعا همگی می دانیم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و یک پلتفرم بازاریابی اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است و به هیچ عنوان نباید آن را مشابه یک موتور جستجو نظیر گوگل تلقی کرد و بحث سئو را به آن نسبت داد.

ما به شما کمک میکنیم که طرز تفکر خود درباره سئو اینستاگرام را به سمت درست جهت دهی کنید. در واقع قرار است که با هم بهینه سازی پیج اینستاگرام را با تسلط بر تولید محتوای بهینه، کپشن نویسی جذاب، عکس های خلاقانه و هشتک گذاری مناسب، یاد بگیریم. در انتهای مقاله نیز با بیان نکات و ترفندهای ناب و بسیار کاربردی در راستای سئو و بهینه سازی پیج اینستاگرام، شما را شگفت زده خواهیم کرد، ترفند هایی که کمتر گفته و یافت می شوند .
خیلی جالب است که ما دانسته در مورد چیزی صحبت میکنیم که به غلط رواج پیدا کرده است، ولی چاره ای نیست باید بپذیریم و به سوال پر مفهوم سئو اینستاگرام چیست؟ یک پاسخ قاطع دهیم. اینستاگرام یکی از چندین شبکه اجتماعی مطرح دنیا با تعداد کاربران فعال میلیاردی است، که مثل گوگل دارای یکسری الگوریتم ها (بصورت خیلی محدود) است، ولی چون همانند گوگل به کاربر و تجربه کاربری با استفاده از اطلاعات هوش مصنوعی و تعاملات قبلی کاربر، اهمیت می دهد، بحث سئو را به آن وارد کرده اند.
به دلیل یکسری شباهت هایی که در عملکرد اینستاگرام با موتور های جستجو وجود دارد، رنگ واقعیت به موضوع سئو پیج اینستاگرام بخشیده شده است. ولی لب کلام و منظور از جنجال سئو اینستاگرام، بهینه سازی پیج اینستاگرام با هدف تبدیل کاربران به فالوور، افزایش تعداد فالوور و در نتیجه فروش بیشتر است. کاری که در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام نیز با شکل دیگری در حال انجام است، ولی بخاطر پرطرفدار بودن و اقدامات اخیر خود این رسانه، بحث سئو پیج اینستاگرام قوت گرفته است.
بعد از فراهم کردن ابزارهای تولید تصویر و فیلم، باید حساب اینستاگرام خود را به حالت حرفه ای یا بیزینسی تبدیل کنید، زمانی که اکانت خود را به حالت عمومی و تجاری تبدیل کردید، قدم های زیر را مرحله به مرحله پیش روید. آموزش سئو اینستاگرام را با 9 گام زیر برایتان خلاصه و مفید شرح خواهیم داد. مطمئنا با انجام 9 گام زیر و رعایت نکات مخصوص هر کدام، از پس سئو در اینستاگرام به خوبی برمی آیید.
1-بهینه سازی نام کاربری
در جستجوی اینستاگرامی بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند، پس نکات مهم مربوط به نام باید هدفمند رعایت شود. نام کاربری که برای پیج خود انتخاب می کنید باید ساده و سهولت خواندن داشته باشد. سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی احراز کرده و با یک نام با مسما در همه جا شناخته شوید.
بهتر است نام تجاری پیج اینستاگرام شما متناسب با نام شرکت، کسب وکار ، کلمات کلیدی مهم یا برند شما باشد. برای نمونه نام تجاری مرسدس بنز را در پیج اینستاگرامش می بینید که در نهایت سادگی و بدون استفاده از اعداد یا کاراکترهای خاص و فقط با نام کاربری برند تجاری خود، چقدر زیبا عمل کرده است.
2-بهینه سازی مشخصات
در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید برای بهبود سئو پیح اینستاگرام، از کلمات کلیدی مهم مربوط به برند یا تجارت خود استفاده کنید.  درباره این که چه کسی هستید و چطور می توانید برای دنبال کنندگانتان مفید باشید در قسمت توضیحات پروفایل صحبت کنید.
اگر وب سایتی دارید حتما لینک آن را در قسمت مشخصات پروفایل قرار دهید. بهتر است لینک صفحه اصلی سایت خود را برای این کار استفاده نکنید و برای این منظور یک لندینگ یا صفحه مخصوص مخاطبان اینستاگرام در نظر بگیرید. حتی می‌توانید لینک هر محصول را در عکس مربوطه بگذارید و کاربران با کلیک عکس، وارد صفحه فروش آن محصول در سایت شوند.
3-بهینه کردن عکس ها
بزرگترین رسالت اینستاگرام، ارائه محتوای بصری با کیفیت است. عکس ها آنچنان باید زیبا، واضح و مفهومی باشند که هر فردی بلافاصله آنچه را می بیند درک کند. اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر استفاده می کند، یعنی عکس ها را با توجه به محتوا، طبقه بندی می کند، یعنی عکسی را منتشر کنید که مرتبط و بهینه باشد.
باید به تولید عکس های اینستاگرامی و نکات ریز آن بسیار دقت کرد، در حدی این قضیه مهم است که طبق یک بررسی دریافته‌اند که بطور مثال پس زمینه آبی 24% بیشتر از سایر رنگ های پس زمینه در جذب مخاطب و افزایش سئو در اینستاگرام، موثر عمل کرده است.
حتما برای سئو عکس های اینستاگرام نیز مانند سئو عکس های سایت، از متن جایگزین Alt  استفاده کنید. افراد کم بینا بیشترین بهره را از متن جایگزین Alt می‌برند. Alt برای ربات های جستجوگر هم بسیار مهم است. اینستاگرام نیز مانند گوگل به کاربران خود اهمیت می‌دهد به همین خاطر است که قابلیت افزودن متن جایگزین را پیاده سازی کرده است.در واقع، اهمیت دادن و ایجاد این چنین قابلیت هایی توسط این پلتفرم، بحث سئو در اینستاگرام را مطرح و حتی خیلی داغ کرده است.
4-بهینه سازی برچسب جغرافیایی
اینستاگرام امکانی دارد که با استفاده از آن به راحتی می توانید اطلاعات موقعیت مکانی خود را درج کنید، افرادی که دنبال این مکان هستند، خیلی آسان متوجه حضور شما می شوند، مخصوصا در جستجوی فروشگاه های محلی یا تاسیسات، برچسب گذاری مکانی معجزه می‌کند. کاربرد جذاب اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام اینجاست که گاها شما با موقعیت فعلی که برای محصول خود ثبت کرده اید نتیجه نمیگیرید، خیلی راحت می‌توانید از گزینه تغییر آدرس و موقعیت مکانی بهره مند شوید و اسم مکانی را درج کنید که کاربرانتان دوست دارند این محصول متعلق به آنجا باشد، یعنی بهره گیری از ترفند قدرت تخیل در اینستاگرام!
5-بهینه سازی متن های ارسالی یا کپشن ها
با نوشتن و بهینه سازی محتوای متنی خود در پست ها یا کپشن ها بر اساس کلمات مهم حوزه کاری خود، به موفقیت های خوبی می رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود است، اما تاثیر شگرفی دارند.
کپشن را با انشاء نویسی اشتباه نگیرید! در کپشن نویسی یا زیرنویسی پست های خود، سعی کنید خواندن متن را با ارائه حداقل اطلاعات مورد نیاز کاربر، کاملا خوانا و مفید کنید. همان قدر که برای تولید محتوای پست ها وقت می گذارید، برای کپشن نویسی هم باید همان اندازه اهمیت قائل شوید. کاربران اینستاگرامی اطلاعات مفید نظیر مکان، قیمت، زمان فروش و… را از پیج شما طلب می کنند.
در زمان نوشتن کپشن گیرا، حتما به موارد زیر دقت نمایید:
1.شناخت مخاطب : تیپ، شخصیت، علایق، طرز فکر و نوع مخاطب پیج خودتان را بشناسید. به محدوده سنی، جنسیت مخاطب خود دقت کنید و از دغدغه ها و نیازهای متناسب با آن قشر صحبت کنید.
2.تعیین اهداف کپشن : هدف خودتان را از نوشتن کپشن تعیین کنید، اینکه می خواهید ذهن کاربر خود را به چه سمتی، با چه ایده و برنامه ای سوق دهید، مهم است.
3.به اندازه بنویسید : از گزافه گویی در کپشن نویسی بپرهیزید، چرا که با این کار فقط، حوصله کاربر را به سر میبرید! در پاراگراف های کوچک، با ترکیب متن و ایموجی های جذاب، مخاطب را راغب خواندن محتوای خودتان کنید.
6-بهینه سازی هشتگ
هشتگ ها همراهان وفادار و قابل اعتماد برای کاربران اینستاگرام هستند و تعامل بالایی را از خود نشان داده اند، اگر قصد دیده شدن دارید حتما باید به هشتگ گذاری هدفمند جهت بهبود سئو پیج اینستاگرام خود، اهمیت بدهید. هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی اضافی عمل می کنند. زمانیکه شما صاحب یک پیج عمومی هستید و در پست خود از یک هشتگ استفاده میکنید، پیج شما در نتایج آن هشتگ نمایش داده می شود، این است تاثیر هشتگ گذاری در سئو اینستاگرام!
همیشه برای جذب مخاطبین بیشتر از هشتگ های محبوب و جدید مرتبط با کلمات کلیدی کسب و کار خود استفاده نمایید. خودتان جهت افزایش تعامل، هشتگ های شخصی با کلمات کلیدی مهم تولید کنید و آنها را فعالانه تبلیغ کنید. سعی کنید هشتگ گذاری مرتبط و برند دار انجام دهید. کمپین های مختلف با استفاده از قدرت هشتگ گذاری ترتیب دهید
در استوری و پست های خود از برچسب و هشتگ گذاری پیج های معروف افراد یا شرکت های مرتبط و برتر در حوزه فعالیت خود غافل نشوید، اینگونه ممکن است متقابلا شما هم مورد توجه آن ها قرار بگیرید، بدین منظور بهتر است ابتدا لیستی از پیج های مطرح و مشهور مرتبط با شغل خود را تهیه کنید.
ایده های هشتگ گذاری موفق را از بررسی و تحلیل رقبای موفق خود، الهام بگیرید. حتما از هشتگ های مرتبط با منطقه خود، جهت تبلیغ موثر در منطقه بهره ببرید. البته نیاز نیست استراتژی هشتگ اینستاگرام را برای خود خیلی پیچیده کنید.
انواع هشتگ :
•    هشتگ محتوا: اگر تازه با هشتگ آشنا شده‌اید، اول سعی کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مستقیما به برند محصول یا خدمات‌تان ربط دارند. هشتگ‌های محتوایی برند شما را در معرض دید مخاطبانی قرار می‌دهد که قبلا با برند شما آشنا نبودند.
•    هشتگ ترندینگ:(کمپین) راه دیگری برای افزایش مخاطبان و بازدیدکنندگان هم وجود دارد و آن استفاده از هشتگ‌های کنونی است که در بین میلیون‌ها کاربر محبوبیت یافته‌اند. به این هشتگ‌ها، هشتگ‌های ترندینگ گفته می‌شود. قبل از هشتگ‌کردن موضوعات داغ روز (ترندینگ‌ها) از خود بپرسید که آیا پست‌های شبکه‌ی اجتماعی‌تان به گفت‌وگوهای کنونی ارزشی می‌افزایند یا خیر. اگر پست‌های شما ارزشی به گفت‌وگوها نمی‌افزایند به‌احتمال زیاد نادیده گرفته می‌شود و در انبوهی از پست‌ها گم خواهید شد. هرچند که اگر پست شما آگاهی‌دهنده، جالب یا داغ باشد، کاربران آن را به‌اشتراک خواهند گذاشت و آگاهی از برند شما به‌شدت افزایش خواهد یافت.
•    هشتگ مختص برند: گاهی، مشکل استفاده از هشتگ‌های محبوب یا کلی این است که پست‌های شما ممکن است در میان انبوهی از صدها پستی که از همان هشتگ استفاده می‌کنند گم شود. از این‌جهت، ایده‌ی خوبی است اگر هشتگ‌های مختص برند خود را بسازید. از این هشتگ‌ها می‌توان برای برندسازی کلی، تبلیغات، رویدادها، مسابقات یا سایر کمپین‌های تبلیغاتی هم استفاده کرد. برای نمونه، شرکت Oreo به‌عنوان بخشی از صدمین سالگرد خود، هشتگ ویژه‌ی #oreomoment ساخت و کاربران آن را به‌اشتراک گذاشتند تا شیرینی خاطرات این همه‌سال را که به استفاده از این برند پرداخته‌اند باهم تقسیم کنند. دیری نگذشت که این هشتگ آن‌قدر محبوب شد که هزاران پاسخ از کاربران دریافت کرد.
نکته: استفاده از هشتگ های ممنوعه می تواند کاملا به ضرر شما باشد. در مرحله اول اکانت شما پرچم گذاری می شود. در مرحله دوم نیز پست شما با هشتگ ممنوعه نشان داده نمی شود. اگر استفاده از آن ها را ادامه دهید ممکن است که اینستاگرام کلا اکانت شما را حذف کند.
اگر بخواهم صادقانه بگویم هیچ راهی نیست. هشتگ های ممنوع به طور روزانه تغییر می کنند. اما شما می توانید هر روز آن ها را چک کنید.پیشنهاد می کنم قبل از این که از یک هشتگ استفاده کنید، در موردش تحقیق کنید. حسابی آن را بررسی کرده و بعد استفاده کنید.برای این که متوجه شوید چه هشتگی ممنوع است آن را در نوار جستجو سرچ کنید. پس از کلیک روی هشتگ، اگر با پیغام پست های اخیر در حال حاضر پنهان هستند مواجه شدید، این هشتگ بن شده است. پس اینجا متوجه می شوید که نباید از آن ها استفاده کنید.
هشتگ های ممنوعه هیچگاه به طور رسمی از طرف اینستاگرام معرفی نمی شوند. و کاربران خودشان متوجه ممنوع بودن یک هشتگ می شوند.
یکی دیگر از راه هایی که می توانید تشخیص دهید که یک هشتگ ممنوع شده این است که در بخش تگ آن را بدون علامت # جستجو کنید.در این حالت متوجه خواهید شد که هیچ چیزی برای شما به نمایش در نمی آید. در این حالت مراقب باشید که نباید از این هشتگ استفاده کنید.
روش دیگر این است که می توانید خود هشتگ را جستجو کنید. در بخش سرچ هشتگ را جستجو کنید. خواهید دید که هیچ پستی با آن هشتگ برای شما به نمایش در نمی آید.
برخی از هشتگ ها طی یک مناسبت آزاد هستند. بعد از اتمام مناسبت ممنوع می شوند. اما برخی از هشتگ ها به طور دائم ممنوع هستند.
برخی از این هشتگ ها به قرار زیر هستند:
•    هشتگ های مربوط به مسائل نژاد پرستی
•    هشتگ های پورن گرافی
•    هشتگ های مربوط به خرید و فروش صلاح گرم و سرد
•    هشتگ های مربوط به خرید و فروش مواد مخدر
•    هشتگ های حاوی جرائمی مانند قتل و آدم ربایی
•    هشتگ های حاوی مسائل توهین آمیز
•    استفاده از هشتگ های تبلیغات مسائل غیر اخلاقی
•    استفاده از هشتگ در جرائم سازمانه یافته مانند مسائل تروریستی

7-خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید
حداقل 30 دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو ببینید، نظرات کامل و دقیق بدهید و با آنها اینگونه تعامل برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، اعتماد افراد را جلب می کنید و طرف را وسوسه می کنید که به پیج شما هم سری بزند و شما را بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام و در نتیجه افزایش فروش می شود.
8-ارسال مداوم
نه تنها در مورد اینستاگرام بلکه در هر رسانه و موتور جستجویی، امر بروز رسانی مداوم اطلاعات، حاکم است. تقریبا تمامی کاربران، اگر متوجه این شوند که پیج یا سایتی در مدت زمانی بیشتر از حد معمول بروزرسانی و آپدیت نمی‌شود خیلی راحت تصمیم به ترک آن اکانت می گیرند.
در اینستاگرام باید فعال باشید و بطور مداوم اطلاعات متنوعی را از طرق مختلف به فالوورهایتان منتقل کنید تا طرفداران میلیونی پیدا کنید و خیلی چرب و راحت بفروشید هر آنچه برای فروختنش سختی کشیدید.
9-پیشنهاد ویژه یا مسابقه
برگزاری مسابقات یا کمپین های ویژه، کاربران زیادی به پیج شما جذب می کنند، شما می‌توانید در یک کمپین هدفمند با برنامه ریزی دقیق و پیشنهادات جذاب ( از تخفیفات هیجانی گرفته تا هدایای ویژه ) کاربران یا فالورهای زیادی را با هدف خرید محصول، روانه وب سایت یا پیج اینستاگرامی خود بکنید و علاوه بر اینکه، فروش محصول خودتان را چندین برابر می کنید، به سئو اینستاگرام پیج خود نیز، زلزله روبه رشد وارد می کنید.
در این شکی نیست که هدف از سئو در اینستاگرام، کمک به کسب و کارها و فروش محصول است، هدف اصلی اینستاگرام هم، کمک به کسب و کارهای اینترنتی و افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی است. اگر میخواهید اسم برند شما بر سر زبان ها بیفتد، حتما به برگزاری کمپین و مسابقات هیجان انگیز اینستاگرامی فکر کنید.
سئو اینستاگرام در گوگل
برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، محبوبیت به تنهایی در اینستاگرام کافی نیست. نباید تنها به خود اپلیکیشن اینستاگرام بسنده کنید. سئو پیج اینستاگرام در گوگل باعث می شود که کاربران بیشتر و هدفمند تری به سوی اکانت شما روانه شوند. اما دیده شدن و ایندکس شدن اکانت اینستاگرام در گوگل به دلیل عدم توانایی و محدودیت crawl کردن ربات های گوگل در حساب اینستاگرام، به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به انجام عملیاتی خاص دارد. ابتدا باید قدم های مربوط به ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را برداشت.
ثبت اینستاگرام در گوگل
شناسایی کلمات کلیدی مهم
انتخاب نام کاربری بر اساس برند و کلمات کلیدی
بهینه کردن بیوگرافی با کلمات کلیدی
بهینه کردن کپشن ها براساس کلمات کلیدی
بهینه کردن هشتگ‌ها بر اساس کلمات کلیدی
عمومی کردن اکانت اینستاگرام
بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام
استفاده ار لینکهای اینستاگرام در سایت
شناساندن برند خود به گوگل
با درک گام های بالا یاد می گیرید که چطور پیج اینستاگرام خود را برای گوگل بشناسانید. سخت نیست، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم حوزه کاری و برند خود را از طریق سرچ در گوگل یا اینستاگرام شناسایی کنید، برای مثال حرفه شما سئو سایت است، آموزش سئو، سئو وردپرس، سئو سایت و… کلمات مهم این حوزه هستند.
در گام دوم باید براساس کلمه کلیدی شاخص یا برند خود یک نام دهن پر کن برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید، طوری که معرف برند و کار شما باشد.
در گام سوم، بیوگرافی پیج خود را براساس همین کلمات کلیدی شاخص بهینه نویسی کنید، لینک سایت خود را قرار بدهید، خودتان و هدفتان را جامع و مختصر معرفی کنید. در گام چهارم، کپشن های عکس ها، ویدئو ها و پست های خود را حداقل در دو الی سه پاراگراف براساس کلمات کلیدی مهم، بهینه نویسی کنید، سعی کنید پاراگراف اول را با کلمات شاخص، طوفانی شروع کنید.
اما گام پنجم، مربوط به بهینه کردن هشتگ ها براساس کلید واژه های لیست شده است. حتما 20 الی 30 هشتگ مرتبط با عبارات کلیدی خوب، بسازید. در ششمین گام مطمئن شوید که پیج خود را با غیر فعال کردن آیکون Privacy Account در قسمت Settings، عمومی کرده اید. حال وارد گام هفتم که بیزینسی کردن حساب اینستاگرام است، هر چند به این گام مهم در بخش های قبلی اشاره کردیم، اما به قدری مهم است که باید دوباره ذکر کرد.
از قسمت  Settings→Account→Switch to professional account، به اکانت بیزینس سوئیچ کنید.
و اما قدم هشتم که خیلی خیلی مهم است، اگر سایت یا وبلاگی دارید، از پیوند زدن مستقیم صفحات سایت به لینک دقیق پست های اینستاگرام غافل نشوید. یعنی از محتوای مربوط و مشابه سایت، به یک پست اینستاگرام در پیج خود دقیقا و مستقیما لینک بدهید. کپی دقیق لینک هر پست را از سه نقطه بالای پست ها در اینستا بردارید. اینگونه کاربران، مستقیما از گوگل وارد اینستاگرام می شوند.
در آخرین قدم، از طریق سایت  Graph Knowledge ، Schema.org، برای گوگل تعیین کنید که برند شما در کدام شبکه های اجتماعی یا کانال ها و با کدام اکانت فعال است. سعی کنید با یک نام یا برند واحد در همه جا ظاهر شوید.
شما با هر گامی که در جهت سئو اینستاگرام در گوگل بر می دارید، بازدید های پیج خود را افزایش و قطعا فروش خود را چندین برابر می کنید.
پروتکل اینستاگرام
همگی شاهد این بودیم که در چند وقت اخیر اینستاگرام، کاربرانش را با بستن پیج، کم کردن ویوها و… خیلی اذیت کرد. هر کسی از این مشکلات یک تحلیلی کرد و راه کاری پیشنهاد داد، اما اصل قضیه چه بود؟! آیا واقعا پروتکل اینستاگرام در 2021 تغییر کرده است؟ آیا تغییر الگوریتم اتفاق افتاده بود؟ آیا اینستاگرام، سال به سال قرار است الگوریتم های خود را تغییر دهد؟! اگر این گونه باشد، ما برای سئو اینستاگرام خود چه استراتژی های جدیدی را به کار ببندیم؟ بهترین و تخصصی ترین پاسخ ها برای این سوالات را در چند سطر زیر خواهید یافت.
الگوریتم یا پروتکل اینستاگرام براساس هوش مصنوعی است، یعنی قرار نیست سال به سال عوض شود، بلکه این اپلیکیشن، بر اساس اطلاعاتی که لحظه به لحظه جمع می‌کند، خودش را تغییر می دهد و ما متوجه این تغییرات در هفته و ماه نخواهیم شد، یک دفعه شاهد اتفاقات عجیب و غریب خواهیم شد. آپدیت اصلی اینستاگرام در سال 2021، حرکت به سمت User Friendly شدن و دادن احساس خوب به کاربرانش است.
چرا شاهد اتفاقات غیر منتظره و تعجب برانگیز اخیر در اینستاگرام هستیم؟! چون این پلتفرم اجتماعی تصمیم گرفته است که انسان دوستانه تر شود و برای جلب رضایت کاربرانش، پست های مزخرف را حذف کند، در نتیجه محتوای ارزشمند را برای آنها به نمایش در بیاورد. تا بتواند مخاطبان را بیشتر در درون اپلکیشن نگه دارد و بازدهی بالاتری داشته باشد.
اگر پروتکل اینستاگرام قرار بود سال به سال تغییر کند، همه کاربران متوجه ساز و کار این پلتفرم می‌شدند و برخی از بی راهه ها سعی در دور زدن اصول داشتند. برخی افراد در سال های قبل برای اکانت خود، ویو فیک خریدند تا بازدید های پست بالاتری بگیرند یا حتی لایک فیک، save و share فیک خریدند تا پست و پیجشون در اکسپلورر دیده شود و بالا بیاید، حواستان باشد که امسال و با این آپدیت الگوریتم اینستاگرام، به احتمال زیاد این نوع پیج ها بسته خواهند شد.
همه پلتفرم های بازاریابی و اجتماعی نظیر گوگل، اینستاگرام، تیک تاک و… عملکردشان براساس هوش مصنوعی می باشد و سعی میکنند به تجربه کاربری بهای بیشتری دهند، چون می‌خواهند اوج مخاطبان را به خود جلب کنند و از رقبا عقب نمانند. شما برای سئو در اینستاگرام نیازی نیست که به فکر حلاجی این الگوریتم ها باشید تا راه میانبر کشف کنید.
برای سئو اینستاگرام و دیده شدن پیج خود در صدر اکسپلور ، کافیست که محتوای ارزشمند و غنی تولید کنید تا این پروتکل ها، همگی خود به خود با شما سازگار شوند و افراد بتوانند عاقلانه و با میل خود مطالب شما را دنبال و آرشیو کنند یا حتی فوروارد کنند. همانطور که می‌دانید سیو و فوروارد بطور همزمان، معجزه سئو اینستاگرام محسوب می شوند، در 2021، لایک را می توان مخفی کرد.
حذف کردن لایک یکی از بهترین تغییراتی است که در الگوریتم اینستاگرام 2021 اتفاق افتاد. اینستاگرام حدودا از دو سال پیش در پی هدف پاک کردن لایک بود تا محتوایی ارزشمند برای کاربرانش تولید کند و پیج هایی معتبر را برای آنها به نمایش درآورد. در تایید این مورد باید گفت که رفتار های اخیر اینستاگرام نشان داده که تعداد ذخیره شدن پست ها یا آرشیو آنها برایش خیلی مهمتر از تعداد لایک ها است. پس به جای Like، روی save و share تمرکز کنید.
جهت بهبود سئو اینستاگرام 2021، به call to action یا CTA پیج خود بیشتر بها بدهید و از فالوورها یا دنبال کننده های خود بخواهید که بجای لایک کردن پست های شما، آنها را save، آرشیو یا فوردارد کنند، انجام همزمان سیو و فوروارد جهت بهبود سئو در اینستاگرام، غوغا به پا می‌کند. انجام همزمان این دو کار نشان دهنده ی کاربردی بودن و بدرد بخور بودن پست بوده است.
از دیگر تغییرات الگوریتم اینستاگرام 2021 به موارد زیر می توان اشاره کرد:
•    اینستاگرم هوشمندتر شده است، برای سنجش بازخورد، وقتی که یک پست را منتشر می کنید در دقایق اول به تعداد محدودی از کاربران نشان داده می شود، اگر پست بازخورد خوبی از طرف کاربران در ساعات اولیه نشان داد، پست به اکسپلورر ورود پیدا می‌کند.  تعداد save، share و like، نشان دهنده باب میل بودن پست برای درصد بیشتری از فالوورها است.
•    میزان فعالیت روزانه برای سئو اینستاگرام، خیلی مهم تر شده است، فعالیت بیشتر = سرعت رشد پیج بالاتر!
•    تعامل با کاربر همانند گوگل، برای این شبکه اجتماعی مهم تر شده است، پس قبل از انتشار پست، مطالعه کنید، وقت بگذارید و جذابتر کار کنید و ویدئوهای خلاقانه تری تولید کنید. اگر بعد انتشار، جواب کامنت ها را در کمتر از نیم ساعت بدهید، سوال بپرسید و مخاطب خود را درگیر کنید، کامنت های پست های قبلی خود را چک کنید، پست شما ارزشمندتر شده و بیشتر دیده می شود.
•    محتوای همیشه سبز تولید کنید که تاریخ مصرف نداشته باشد تا کاربران آن را save کنند.
•    محتوایی که ترند روز باشد و حالت خبری داشته باشند، share بالاتری دارند.
•    هنگام گذاشتن استوری از استیکر های داینامیک استفاده کنید تا با رفتار کاربر، مدلشان عوض شود. مثل کوئیز، نظرسنجی و … طوری که کاربر مهم بودن و دخیل بودن نظرش را در عملکرد شما ببیند و حس کند، این گونه متوجه خواهد شد که برای شما مهم و ارزشمند است.
ذهنتان را درگیر الگوریتم نکنید، الگوریتم اینستاگرام، تغییر خاصی نکرده است. تنها چیزی که تغییر کرده است، سطح آگاهی و دانش ما نسبت به تولید محتوا است تا از این طریق بتوانیم مخاطب را جلب کنیم. اگر محتوای به درد بخور برای کاربر تولید کنید، پیج شما جذاب، بدرد بخور و پرطرفدار خواهد بود.
چالش الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام زیاد پیچیده نیست و به آن حد، هنوز نرسیده که درک آن سخت باشد، منتها دارای یکسری نکات ریز با الویت بندی متفاوت است. مواردی که مردم فکر می کنند برای اینستا خیلی مهم است و فقط برای بهبود و ارتقای آنها تلاش می‌کنند، در ظاهر فقط تعداد save، تعداد share، تعداد comment، و تعداد لایک است. یعنی فکر می کنند که با افزایش این موارد در پیج خود، به سئو اینستاگرام دست یافته اند. در حالیکه اصلا اینطور نیست! بحث سئو در اینستاگرام محدود و خلاصه شده به این موارد نبوده و نیست.
در واقع الویت های مهم و چالش الگوریتم اینستاگرام در سال جدید در موارد زیر است:
1.    تعداد کلیک روی قسمت More در کپشن ها
2.    تعامل چند جانبه مخاطب ها
3.    مدت زمان یا بازه زمانی که مخاطب شما در پیجتان حضور دارد.
4.    تعداد گزارش پیج یا همان Report
5.    کلیک های روی گزینه Not Interested
6.    روشن کردن Reminder ها یا Notifications ها توسط مخاطبین شما
پس هر چقدر به مخاطبین خود احترام بگذاریم، با آن ها تعامل داشته باشیم، به موقع پاسخ سوالاتشان را با حوصله بدهیم، نیازهایشان را شناسایی کنیم و با پاسخ واضح و کامل، زمان آنها را با میل خود در پیجمان بیشتر سپری کنیم، زودتر به نتیجه مطلوب خود یعنی سئو اینستاگرام خواهیم رسید.
رقابت در اینستاگرام
در هر کسب و کاری رقابت وجود دارد و خواهد داشت، آگاهی از فعالیت ها و نکات مثبت و منفی رقبا، به نفع شماست. آنالیز رقبا در اینستاگرام مزایای متعددی دارد، مهمترین مزیت، آگاهی دادن به شما و استراتژی پیج کاری شماست. شما متوجه می شوید که کدام عامل آنها را به موفقیت رسانده یا به عقب رانده است. سپس همان عامل را در بهینه سازی اکانت اینستاگرام خود به کار می‌بندید.ایده های خلاقانه را در جهت ایده های آنها کشف یا پیاده می کنید. دانستن این که در کدام کانال ها و کدام مناطق فعالیت و تمرکز دارند، کمک شایانی به بهبود روند کاری شما خواهد کرد.
اما رقابت در اینستاگرام قدری متفاوت تر از بازار است. رقابت در بازار براساس محصولات و خدمات واقعی است، اما در اینستاگرام براساس محتوای منتشر شده و اشتراکی است.
داشتن یک چک لیست آنالیز رقبا برای پروسه سئو اینستاگرام شما، بی نظیرترین راه کار بهبود دهنده اکانت و شناخت و پیشی گرفتن از رقبا خواهد بود. این گونه با برنامه و هدفمند، به سوی رتبه یک، گام بر می دارید.
آنالیز رقبا در اینستاگرام
چک لیست آنالیز رقبا در اینستاگرام
1-پیج رقبا
الف)تعداد فالوورهای رقیب
ب)تعداد پست های هفتگی
ج)میانگین لایک ها و کامنت ها
2-محتوا
الف)موضوع مطالب
ب)نوع ارائه مطالب
ج)نوع مطالب پرطرفدار
د)کدام CTA
3-هشتگ
الف)ردیابی رقبا با هشتگ ها
ب)یافتن محتوای پولساز
ج)افزایش فالوور
4-برند
الف)طریقه تعامل با مخاطب
ب)امکانات اینستاگرام
ج)وجه تمایز با رقبا
بهترین دستورالعمل برای شما در این راه، همین چک لیست می باشد. در قدم اول، رقبای خود را به خوبی بشناسید، اینکه چند تا فالوور دارند، در هفته چند پست و با چه محتوایی ( ویدئویی، متن و…) منتشر میکنند. سلیقه مخاطب ها و بازخورد آنها از هر پست را بفهمید. در قدم دوم سراغ تحلیل محتوای آنها بروید، پیگیر چه موضوعاتی هستند، چطور با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند و چطور آن ها را حفظ می کنند.
در گام سه، هشتگ ها را ردیابی کنید. اینگونه محتوای نوشته شده درباره محصول خود را پیدا می کنید و رقبای مستقیم و غیرمستقیم را شناسایی خواهید کرد. گام آخر مربوط به مقایسه برند خود و رقبا با یکدیگر است. دقت کنید که برند الگو چه ویژگی های متمایزی نسبت به بقیه دارد، از کدام امکانات این شبکه اجتماعی ( لایو، IGTV ،… )برای سئو اینستاگرام خود و برندسازی بیشتر از بقیه امکانات، بهره برده است.
بررسی جزئی تمام نکات آنالیز رقبا برای سئو در اینستاگرام، الزامی است. ناشناخته و بی هدف قدم از قدم بر ندارید. زمان و سرمایه را همیشه برای خود حفظ کنید.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام
تنها راه برای آگاهی از موثر بودن استراتژی شما در هر کاری، بررسی آمار ها است. اگر نمیدانید مفهوم دقیق سئو اینستاگرام چیست، پس چگونه می توانید در این شبکه اجتماعی محبوب، موفق ظاهر شوید؟! پس لازم است که با کمک اعداد و ارقام، اشکالات و تاثیرگذاری مطالب خود را بسنجید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می کند که عوامل موثر رشد پیج خود را از طریق آنالیز پست ها و استورهای موثر یا ناکارآمد، کشف و مدیریت کنید.
بهترین ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام کدام هستند؟ شاید با دیدن این سوال با خود بگویید مگر پیج اینستاگرام را هم می توان آنالیز کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است.
همانطور که می دانید اینستاگرام در حال حاضر یکی از بهترین پلتفرم های بازاریابی و تبلیغات است. و برندهای مختلفی در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.
تبلیغات و بازاریابی نتیجه مشخصی نخواهد داشت مگر اینکه بتوانید روند پیشرفت آن را آنالیز کنید.
خوشبختانه چندین ابزار کاربردی مختلف برای آنالیز پیج اینستاگرام در دسترس است. که به برندها کمک می کنند تا از نکات و مسائلی که مورد توجه مخاطبانشان قرار می‌گیرد آگاه شوند. و در مورد بهینه سازی محتوای خود تصمیم بگیرند.
کسانی که از بیزینس اکانت یا همان حساب کسب و کار اینستاگرام استفاده می‌کنند به احتمال زیاد با قابلیت‌های آنالیز خود اینستاگرام آشنا هستند.
اینستاگرام به طور پیش‌فرض گزینه‌های تجزیه و تحلیل محدودی را در اختیار کاربران حساب‌های کسب و کار قرار می دهد.
کاربران با استفاده از این گزینه‌ها می‌توانند به یک آمار کلی از بازدیدها، لایک‌ها، ارسال‌ها، نحوه مشاهده پست‌ها توسط کاربران و موارد این چنینی دست پیدا کنند.
یافتن ابزارهای مناسب آنالیز پیج اینستاگرام می تواند کار مشکلی باشد. محبوبیت اخیر این پلتفرم همراه با تغییرات مکرر در API آن یافتن یک راه حل قابل اعتماد و بلند مدت را دشوار می‌کند.
شما با توجه به نوع کسب و کار خود و محتوای آن و همچنین اولویت های خود می توانید یک یا چند ابزار آنالیز مختلف را برای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام خود استفاده کنید.

ابزار های آنالیز رایگان و پولی مختلفی برای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام وجود دارند که با ارائه ارقام و اعداد دقیق، کمک فراوانی به سئو پیج اینستاگرام شما می کنند. ما به معرفی چند مورد مهم در این زمینه در بخش زیر پرداخته ایم.
................................................................................................................
ابزار رایگان Instagram Insights یک سرویس یکپارچه و پیش فرض برای آنالیز پیج اینستاگرام است. در واقع همان ابزار آنالیز خود اینستاگرام است که فقط برای پیج‌های کسب و کار و عمومی در دسترس است. اگر یک پیج شخصی و خصوصی دارید این ابزار برای شما در دسترس نخواهد بود. مگر اینکه پیج خود را به پیج کسب و کار ارتقاء دهید. در درون خود برنامه می‌توانید از  این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید. ابزار Insights چندان ابزار پیچیده و حرفه ای برای آنالیز یک پیج نیست، ولی قابلیت هایی دارد با این ابزار می توانید یک دید کلی از عملکرد پیج و پست های اینستاگرام خود داشته باشید.
 اطلاعات مربوط به به طور مثال ابزار Insights اطلاعاتی در مورد impression ها و engagement های اخیر در اختیارتان قرار می دهد.
علاوه بر این با مقایسه پست ها بر اساس برخی معیارها می توانید بهترین پست های پیج خود را شناسایی کنید.
سایر اطلاعاتی که از طریق ابزار Insights اینستاگرام می توانید بدست بیاورید عبارتند از: عملکرد کمپین ها، پست ها و فالوور ها را مشاهده نمایید. همچنین اطلاعات دقیق تری راجع به روز و ساعاتی که مخاطبان شما بیشترین ارتباط را با اینستاگرام دارند،لایک ها، بازدید از پروفایل، تماس، نظرات، کلیک های وب سایت، اطلاعات جمعیتی مخاطبان مانند شهرها و کشورها، دامنه سنی و جنسیت و... را بفهمید و مزایای آن را به نفع پیج خود مصادره کنید!
اپلیکیشن Iconosquare به شما کمک می کند تا بفهمید که کدام محتوای شما بهتر عمل کرده است، Iconosquare یک داشبورد برای آنالیز تمام فعالیت های اینستاگرام، در اختیار شما قرار می دهد که به آسانی می توانید تعاملات و نظرات، تعداد دنبال کنندگان روزانه و فالوورهای برتر را شناسایی و ردیابی کنید. همچنین می توانید رقبا، هشتگ های برتر و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار به راحتی در گوگل پلی و اپ استور، بصورت رایگان یا پولی در دسترس شماست.
با ابزار Plann علاوه بر اینکه می توانید زمان انتشار و عملکرد محتوای اکانت اینستاگرام خود را آنالیز کنید، بلکه با استفاده از ویژگی منحصر بفرد ارائه تجزیه و تحلیل آمار براساس رنگ در این اپلیکیشن،ترکیب رنگی که فالوورهای شما دوست دارند را در استوری ها یا پست های خود، طراحی و ایجاد کنید. همچنین با Plann، بر رقبای خود، نظارت دقیق تری می توانید داشته باشید.
Analisa
Analisa یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ است که تمرکز اصلی آن آنالیز اینستاگرام است.
Analisa نه تنها تمام داده های مربوط به فعالیت اینستاگرام شما را در اختیارتان قرار می دهد، بلکه برای درک بهتر معنی اعداد، آن داده ها را تجزیه و تحلیل هم می کند.
با استفاده از ابزار Analisa می توانید دو نوع گزارش تهیه کنید.
نوع اول گزارش Account Report است که پروفایل و فعالیت های یک اینفلوئنسر را به صورت عمیق آنالیز می کند. نوع دوم نیز Hashtag report است که بر کمپین ها نظارت می کند.
مهم ترین آماری که Account Report در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از:
• نرخ تعامل (Engagement Rate)، نرخ لایک و نرخ کامنت
• میانگین نرخ تعامل
• تگ ها و منشن ها
• نقشه پست ها
• فعالیت پست ها و میزان درگیری مخاطب
• میانگین لایک ها و نظرات برای هر پست و میانگین نرخ تعامل
• تجزیه تحلیل جمعی پست ها
• کلمات و هشتگ هایی که بیشترین استفاده را در کپشن داشته اند
مهم ترین آماری که Hashtag report در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از:
• آمار مخاطبین و تعاملات
• آمار مجموع پست ها
• آمار مجموع فالوورها
• موقعیت جغرافیایی
• میانگین تعامل در هر روز
• نرخ کلی تعامل و تعداد کل دنبال کنندگان در هر روز
• فعالیت پست و میزان تعامل مخاطبان
• مشارکت
• کلمات و هشتگ هایی که بیشترین استفاده را در کپشن داشته اند.
Quintly
Quintly یک ابزار نیست، بلکه داشبوردی از ابزارهای تجزیه و تحلیل است.
Quintly برای چندین شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر، یوتیوب و پلاس کاربرد دارد.
با استفاده از این ابزار می توانید داشبورد کاربری خود را متناسب با نیازتان سفارشی سازی کنید.
ابزارک های مورد نیاز خود را می توانید در داشبورد قرار دهید. تا تنها معیارهای مورد نیاز شما ردیابی و تجزیه تحلیل شوند.
با استفاده از Quintly می توانید محتوای اینستاگرام خود، تعاملات ایجاد شده با عکس ها و فیلم ها و همچنین جزئیات مربوط به استفاده از فیلتر را تجزیه و تحلیل کنید.
این ابزار آنالیز دقیق، تجزیه و تحلیل کاربردی از پروفایل شما و رقبایتان در دسترس قرار می دهد.
یکی دیگر از ابزارهای مهم آنالیز اینستاگرام Squarelovin
Squarelovin یک ابزار آنالیز رایگان و دقیق است. این ابزار متریک های پست های اخیر و تجزیه و تحلیل ماهانه را در اختیار شما قرار می دهد.
با استفاده از این ابزار می‌توانید سابقه پست‌های خود را بر اساس زمان(سال، ماه، روز و ساعت) مشاهده کنید.
ابزار Squarelovin تب‌هایی دارد که میزان تعامل با عکس هایتان و پست های برتر و متوسط را به شما نشان می دهد.
این ابزار یک تب بهینه سازی هم دارد که بهترین و بدترین زمان برای آپلود پست را مشخص می کند.
شما همچنین می توانید از درون این پلتفرم حساب اینستاگرام خود را مدیریت کنید و پست های دیگران را لایک کرده یا کامنت قرار دهید.
Union Metrics
Union Metrics یکی دیگر از ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام است که می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.
این ابزار طیف وسیعی از اطلاعات آنالیز شده را برای ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد. مهم ترین این اطلاعات عبارتند از:
• آنالیز پروفایل
• Keyword listening
• گزارش کمپین
• تحقیق
• تحلیل رقابتی
با ابزار Union Metrics قادر خواهید بود تعامل با پست های خود را تجزیه و تحلیل کنید.
می توانید طرفداران خود را کشف کنید و محتوای برتر خود را شناسایی کنید.
بهترین زمان برای ارسال عکس ها و ویدئوهای جدید نیز با ابزار معرفی شده قابل تشخیص است.
جذاب ترین هشتگ ها برای پست های خود را نیز می توانید با استفاده از این ابزار به دست بیاورید. همچنین می تواند به شما کمک کند که هشتگ هایی که باعث افزایش اینگیجمنت می شوند را پیدا کنید.
اما یکی از مشکلاتی که این پلتفرم دارد عدم استفاده و بهره بردن از ویژگی تجزیه و تحلیل آن در مدت زمان بیش از ۳۰ روز می باشد.
Phlanx
ابزار Phlanx بر خلاف سایر ابزارهای دقیق و عمیق آنالیز داده، یک ابزار ساده و سرراست است.
این ابزار قابلیت تجزیه و تحلیل میزان جذابیت هر حساب اینستاگرام را دارا می باشد.
Phlanx در اصل برای اینفلوئنسرها ساخته شده اما برای اکانت های کسب و کار و حتی اکانت های شخصی هم قابل استفاده است.
این ابزار میزان تعامل را با تقسیم تعداد لایک ها و نظرات یک پست بر تعداد فالوورهای پیج محاسبه می کند.
ابزار Phlanx برای مشاهده اکانت هایی که فالور فیک دارند مناسب است. تعیین اینکه آیا پست های تأثیرگذار تعامل قانونی دارند، نیز با ابزار phlanx امکان پذیر است.
شما می توانید از این ابزار علاوه بر حساب کاربری خود برای پیگیری تعامل رقبا نیز استفاده کنید.
Iconosquare بهترین ابزار آنالیز اینستاگرام
Iconsquare یک ابزار اینستاگرامی برای بازاریابی شبکه اجتماعی است. این پلتفرم به شما امکانات زیادی را می دهد.
یکی از کارهایی که می توانید با این ابزار انجام دهید این است که پست های خود را زمان بندی کنید. و نظارت بر روی برند خود داشته باشید
و در کل می توانید تحلیل و آنالیز اینستاگرام خود را با این پلتفرم انجام دهید. منظور از این تحلیل و آنالیزها impressions، engagement و reach می باشد.
و حتی کارایی های دیگری مانند بررسی عملکرد استوری اینستاگرام را دارد.
همان طور که گفته شد iconsquare عملکردهای زیادی دارد. هم چنین شما می توانید از آنالیز و بررسی هشتگ ها و ردیابی در این پلتفرم استفاده کنید.
بدین صورت این امکان را برای مخاطبان خود فراهم می کند تا افراد علاقه مند در حوزه بازاریابی و آنالیز بتوانند موضوع های مورد بحث را مورد بررسی قرار دهند.
مزیتی که این پلتفرم دارد این است که دو هفته به صورت رایگان می توانید از آن استفاده کنید تا به صورت کامل با ابزارهای آن آشنا شوید و سپس در صورت تمایل اشتراک های آن را خریداری کنید.
Crowdfire ابزارهای  آنالیز اینستاگرام
Crowdfire پلتفرمی است که امکانات مختلفی را در اختیار بازاریابان قرار می دهد.
با استفاده از این ابزار می توانید پست ها را زمانبندی کنید و همچنین عملکردشان را اندازه گیری کنید و mention به برندتان را پیگیری کنید.
ویژگی جالب دیگری که دارد این است که پیشنهاد مقاله و تصویر را از سایر وب ها بررسی می کند و ارائه می دهد. سپس با توجه به اینکه چه محتوایی در استراتژی اینستاگرام وجود دارد به آنها کمک می کند که بیشتر دیده شوند.
علاوه بر این داده ها و اطلاعات اینستاگرام شما را به صورت نمودار رسم می کند تا کار آنالیز و تحلیل را برای شما راحت تر کند.
در مدت زمان طولانی هم از معیارهای پیشرفته بررسی می کنند و به برای شما به تصویر می کشند.
Pixlee ابزارهای آنالیز اینستاگرام
Pixlee ابزاری برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام است که توسط برندهای بزرگ استفاده می شود.
این پلتفرم به شما این امکان را می دهد که گزارش های قابل اشتراکی را بدست آورید و آن ها را در کل تیم بازاریابی خود ارائه دهید.
از مزیت های پرکاربرد و مهم این ابزار می توان به تحلیل کردن معیارهایی که باعث ایجاد تعامل بیشتر می شوند اشاره کرد.
همان طور که می دانید تعامل بیشتر باعث بدست آوردن فالوور بیشتر می شود. پس شما می توانید با کمک این پلتفرم اینفلوئنسر و افرادی را پیدا کنید که امکان تبلیغ محصولات شما را دارند.
سایت مختلفی نیز هستند که این کار را انجام میدهند که اغلب زیاد دقیق و کاربردی نیستند به همین خاطر است که ما ابزارهای بسیار کاربردی و دقیق را به شما معرفی نمودیم.
با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام می توانید با تشخیص زمان ایده آل انتشار محتوای مفید، برنامه ریزی برای کشف و انتشار نیازهای محتوایی مهم و آنالیز رقبا، سئو اینستاگرام خود را بهبود دهید. کافیست فقط یکی از ابزارهای آنالیز را انتخاب کنید.
قابلیت اینستاگرام جدید
با قابلیت های اینستاگرام جدید بیشتر شگفت زده و راغب استفاده بیشتر از این اپلیکیشن پرطرفدار اجتماعی می شویم. به مرور و با هر آپدیت جدید اینستاگرام، به قابلیت های جدید در لیست زیر خواهیم افزود.
1-  FAQ
سبک جدیدی از پاسخ دهی به کاربران با ایجاد قابلیت جدید FAQ در اینستاگرام میسر شد. FAQ را به وفور در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل مشاهده کرده ایم، این بار در این اپلیکیشن پرطرفدار، امکان استفاده از قابلیت پرسش و پاسخ متداول ایجاد شده است.
استفاده و درج FAQ در اکانت های بیزینسی، در جهت افزایش سئو اینستاگرام و افزایش فالوور بسیار مفید و تاثیر گذار است. و اما کارایی این قابلیت بی نظیر، زمانی بیشتر به چشم میخورد که وقتی کاربری به دایرکت پیج بیزینسی وارد می شود، با مشاهده سوالات متداول پیج و پاسخ های آن ها، انتخاب سریع تر و آسان تری داشته باشد. برای اضافه کردن قابلیت FAQ به اکانت خود پروسه زیر را پیش روید:
Settings⇒Business⇒Creator⇒Frequently Asked Questions⇒Set up⇒Add a Question⇒Show Qusetion
در این قسمت سوالات متداول خدمات پیج یا محصول خود را وارد کنید و پاسخی گیرا به این سوالات بدهید. یادتان نرود که تیک Show Qusetion را فعال نمایید. سقف تعداد سوالاتی که با Add a Question می توانید درج کنید 4 تا است. از این پس هر کاربری که برای بار اول خواست به شما پیامی در دایرکت بفرستد با مشاهده و انتخاب سوالات پرتکرار، پروسه خرید یا انتخاب هم برای شما و هم برای کاربر جذاب تر، سریع تر و آسانتر پیش خواهد رفت.
لازم به ذکر دوباره است که قابلیت FAQ فقط برای اکانت های بیزینسی فعال است، پس حتما از قسمت Account، پپیجتان را به بیزینسی تغییر بدهید. در کل، سئو اینستاگرام یعنی بهینه سازی اکانت با پیاده سازی و استفاده از چنین تکینک ها و قابلیت های بی نظیر با روش های ساده است
نکات اینستاگرام
جهت بهبود سئو اینستاگرام، دانستن و اجرای برخی از نکات مهم خالی از لطف نیست و تاثیر زیادی در پیشرفت و بهینه سازی اکانت شما خواهد داشت. در این قسمت مقاله، نکاتی متفاوت تر بر خلاف توصیه های تکراری بهینه سازی کپشن، هشتگ گذاری درست و… از بحث سئو در اینستاگرام بیان خواهیم کرد تا شما را بیشتر شگفت زده کنیم، پس همیشه تا انتهای مقالات نیوسئو را حتما دنبال کنید تا نکات طلایی را ندانسته از دست ندهید.
•    بیش از 20 تگ برای هر پست به هیچ عنوان نباید درج کنید. تگ یعنی این که روی یک عکس یا ویدئو در پست با آیدی+@ کاربران را به سمت پیج یا کاربر دیگر هدایت کنیم.
•    تعداد منشن کردن در هر پست نباید به بیش از 10 نفر برسد. منشن به معنی رجوع دادن کاربران به اکانت اینستاگرام افراد دیگر با آیدی@ در کامنت های یک پست یا کپشن آن پست است.
•    اگر پیج خود را تازه فعال کردید و عمر کمی دارد، بیشتر از 150 نفر در روز و 10 نفر در ساعت را نباید فالو یا آنفالو کنید، چرا که اینستاگرام حتی بدون یک هشدار در این شرایط، پیج شما را مسدود می کند. ماکزیمم حق تعداد فالو و آنفالو طبق قوانین اینستا، 200 نفر در روز و 60 نفر در ساعت برای اکانت های با سابقه است.
•    تعداد متوسط کامنت روزانه برای هر پیج اینستاگرام در رنج عدد 180 تا 200 قرار دارد، هر چقدر که به سابقه اکانت شما افزوده می شود می توانید این تعداد را افزایش دهید.
•    از ارسال کامنت تکراری برای پست های مختلف پرهیز کنید. یک کامنت یا متن را کپی و برای همه ارسال نکنید!
•    اگر سئو اینستاگرام برای شما یک هدف در راستای افزایش مشتری و فروش محصول یا خدمات است، سعی کنید که فعالیت زیاد و مداومی حتی در پیج های رقبا داشته باشید.
•    کامنت های شما بهتر است که تلفیقی از متن و ایموجی و منشن و… باشد، صرفا به ایموجی در کامنت گذاری اکتفا نکنید.
بحث سئو در اینستاگرام شامل دو مسیر و هدف مهم است، سئو پیج اینستاگرام برای رتبه یک شدن در خود شبکه و سئو اینستاگرام جهت بهبود رتبه در گوگل است. از آنجا که مکانیزم جستجو در اینستاگرام بسیار ساده است، می توان با بهینه سازی نام کاربری، مشخصات، کپشن ها، اطلاعات مکانی، هشتگ گذاری مفید و ارسال پست ها بصورت منظم و روزانه، فالوورهای اینستاگرامی خود را افزایش دهید و مشتری های بیشتری جذب کنید.
چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم
اینستاگرام یک پلتفرم بصری قدرتمند است که بازاریابان می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. به طور طبیعی هر فردی که در مارکتینگ شبکه ای، فعالیتی دارد، می‌داند که باید از تمام مزایای ممکن در این اینستاگرام، استفاده کند. در‌ واقع باید اکانت اینستاگرام شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر، فراتر از اینستاگرام یک فرد عادی، گسترش پیدا کند
شاید بدانید که اکانت‌های اینستاگرام به سختی توسط موتور های جستجو، ایندکس می‌شوند و به دنبال آن نمایش محتوای این اکانت‌ها در نتایج جستجو، کمتر پیش می‌آید. اکانت‌های اینستاگرام به این دلیل ایندکس نمی‌شوند که اکثر کاربران و صاحبان اکانت ها علاقه‌ای ندارند در راستای پیشرفت کسب و کار خود از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. از طرفی خود اینستاگرام، موتور‌های جستجو را بلاک می‌کند بنابراین ربات های موتور جستجو نمی‌توانند در اکانت های اینستاگرام Crawl کنند.
به خاطر تمام دلایلی که نام بردیم مانع بزرگی بر سر راه بازاریابان وجود دارد و آن‌ها نمی‌توانند به ترافیک اکانت‌های اینستاگرام خود، امیدوار باشند. به عبارتی وقتی محتوای اکانت اینستاگرام در نتایج جستجو، نمایش داده نشود، مارکتینگ از این طریق بی‌فایده است ولی این مساله، راه حل دارد.
آیا شما هم یک کسب و کار از طریق اینستاگرام دارید و می‌خواهید فالور های خود را بیشتر کنید؟ بهترین راه حل برای شما ثبت پیج اینستاگرام در گوگل است. شما با ثبت صفحه اینستاگرام خود در گوگل و سئو اینستاگرام میتوانید ترافیک صفحه خود را افزایش داده و در بیزنس خود به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید
مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما public است
به طور پیش‌فرض پروفایل‌های اینستاگرام، public هستند به این معنی که هر کسی می‌تواند به پروفایل شما دسترسی داشته باشد و محتوای آن را ببیند. به عنوان یک مارکتر، این دقیقاً چیزی است که می‌خواهید. با این حال، بهتر است که تنظیمات اکانت خود را چک کنید و مطمئن شوید که حساب کاربری شما public باشد.برای public کردن اکانت اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید، به Settings رفته و در قسمت Account Privacy مطمئن شوید که گزینه Private Account غیر فعال یا اصطلاحاً off باشد.
اکانت اینستاگرام خود را در Profile Schema قرار دهید.
در schema.org می‌توانید برای گوگل مشخص کنید که کدام اکانت‌های شبکه اجتماعی متعلق به شما هستند. اگر برای کسب و کار خود از knowledge graph استفاده کرده باشید، اکانت های شبکه اجتماعی که در آن فعال هستید نمایش داده خواهند شد.
اگر درباره این امکاناتی که گفتیم اطلاعات ندارید می‌توانید از برنامه نویس خود کمک بگیرید ولی به طور خلاصه می‌توان گفت profile schema یک فایل json. است که در آن شمایی از کسب و کار خود برای موتور جستجوی گوگل، ارائه می‌دهید. همچنین knowledge graph مجموعه‌ای از اطلاعات است که گوگل از منابع معتبر دریافت و ذخیره می‌کند و سپس در هنگام نمایش نتایج جستجو آن را در یک کادر، در سمت راست صفحه، نمایش می‌دهد.
از برنامه نویس خود بخواهید که نگاهی به Google's documentation بیندازد و مطمئن شود که اکانت اینستاگرام شما در آن قسمت وجود داشته باشد.
کلید‌واژه مناسب در نام اینستاگرام خود قرار دهید
تگ عنوان صفحه اینستاگرام شما به صورت خودکار، بر اساس اطلاعات پروفایل، ایجاد می‌شود. یعنی تگ عنوان شما به صورت زیر خواهد بود:
My Name (@username) • Instagram photos and videos
یک جمله یا کلمه شامل کلید‌واژه‌های مورد نظر خود، به عنوان نام اصلی اکانت اینستاگرام، زیر نام پروفایل می‌نویسید. بر اساس کلمه‌ای که در این قسمت نوشته‌اید، می‌توانید بهترین نام را برای تگ عنوان انتخاب کنید.
ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این قسمت در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی نکنید یعنی نه برای نام و نه قسمت Bio کلمات کلیدی زیادی به کار نبرید، ولی برای اینکه مخاطبان بتوانند در نگاه اول زمینه کسب و کار شما را به درستی حدس بزنند، نام با مسمایی برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید.
با در نظر گرفتن این توصیه ها، اگر احساس می‌کنید نام مناسبی انتخاب نکرده‌اید به اکانت اینستاگرام خود بروید، روی دکمه Edit Profile کلیک کرده و فیلد Name را تغییر دهید.
در قسمت Bio از کلمات کلیدی و جملات خاص استفاده کنید
وقتی دارید اکانت اینستاگرام خود را ویرایش می‌کنید، باید مطمئن شوید که Bio برای موتور‌های جستجو، بهینه شود. برای نوشتن Bio جای زیادی برای مانور ندارید، در‌ واقع تا ۱۵۰ کاراکتر می‌توانید در این قسمت بنویسید. این تعداد محدودیت کاراکتر، دقیقاً برای توضیحات متا در گوگل هم وجود دارد.
خوشبختانه می‌توانید در قسمت Bio تا حدی در استفاده از کلید‌واژه‌ها زیاده روی کرده و همچنین کلمات کلیدی را با هشتگ به کار ببرید. هشتگ های اینستاگرام لینک‌های قابل کلیکی هستند که کاربران را به لیستی از پست‌ها با هشتگ مشابه، هدایت می‌کنند، بنابراین از نظر کاربران مفید به نظر می‌رسند.اگر اکانت‌های مشترک یا ثانویه‌ای برای برند خود دارید، می‌توانید با استفاده از user name@ اکانت ثانویه را به صورت قابل کلیک، در قسمت Bio درج کنید.
قسمت Bio به عنوان کد HTML قابل رندر است و توسط ربات‌های موتور جستجو هم Crawl می‌شود، عملاً این قسمت، از نظر ربات‌ها تنها متن موجود در صفحه اینستاگرام شماست و اینجاست که بهینه سازی اهمیت خود را بیشتر از قسمت‌های دیگر نشان می‌دهد.
شما می‌توانید از ترکیبی از ابزار TagBlender برای پیدا کردن هشتگ های مناسب و از Google Keyword Planner برای دست یابی به کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا بهترین Bio را بنویسید.
بهتر است چند کلمه غیر هشتگی در Bio بنویسید به این ترتیب به موتور‌های جستجو، متن با معنی‌تری ارائه می‌دهید. پس تا جاییکه ممکن است Bio را جذاب نگه دارید و با کمک آن دقیقاً مشخص کنید که کسب و کار شما چیست و چه هدفی را دنبال می‌کنید.
وقتی دارید پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که فیلد Website را پر کنید. در این قسمت باید URL سایت کسب و کار خود را بنویسید.
کپشن‌های تصاویر اینستاگرام را بهینه سازی کنید
فرض کنید که دارید تگ عنوان و توضیحات متا را می‌نویسید از همان قواعد برای نوشتن کپشن های تصاویر اینستاگرام استفاده کنید. سعی کنید کپشن‌هایی انتخاب کنید که در کلمات اول، حق مطلب را ادا کرده باشند.
چک کنید و ببینید چه تعداد از کلمات کپشن شما در نتایج جستجو، نمایش داده می‌شود و طوری کپشن را ویرایش کنید که کاربران را برای دیدن لینک، جذب نمایید.درست است که یک کپشن پر از هشتگ می‌تواند در اینستاگرام جذاب باشد ولی در نتایج جستجو یک تگ عنوان پر از هشتگ، شبیه به مطالب اسپم است.بنابراین هشتگ ها (#) را برای انتهای کپشن قرار دهید تا در نتایج جستجو، نمایش داده نشوند.
به پست‌های اینستاگرام مستقیماً لینک بدهید
می‌توان گفت این مرحله مهم‌ترین قسمت برای بهینه سازی و نمونه کار سئو اینستاگرام است.کد‌های اپلیکیشن اینستاگرام تا حد زیادی شامل جاوا اسکریپت است، بنابراین لینک های این اپ، از نظر گوگل، لینک های واقعی محسوب نمی‌شوند و به همین دلیل است که اکثر پست‌های این شبکه اجتماعی توسط گوگل، ایندکس نمی‌شوند. شما نمی‌توانید اکانت اینستاگرام را تنها با خود اینستاگرام، معرفی و محبوب کنید.برای اینکه همه بتوانند پست شما را ببینند باید لینک را دقیقاً از شبکه اجتماعی مد نظر خود مثلاً اینستاگرام، کپی کرده و درج کنید تا کاربران روی آن کلیک کرده و مستقیماً به پست شما هدایت شوند.برای کپی کردن پست، سمت راست بالای تصویر، سه نقطه را کلیک کرده تا منوی پاپ اپ باز شود، سپس گزینه copy link را انتخاب کنید. بعد از این می‌توانید لینک پست را در وب سایت یا وبلاگ خود، درج کنید.
فاکتورهای موثر در سئو اینستاگرام
اولین موردی که به نظرم باید مدیران سایت ها استفاده کنند کدهای اسکیما  است شما توسط این کدها میتوانید به گوگل بفهمانید در مرحله اول شما مالک این پیج ها هستید.
کدهای اسکیمای این تعیین هویت به فرم زیر است :


 

به همین دلیل خیلی اوقات شما وقتی نام یک شرکت یا شخص را جست و جو می‌کنید شبکه های اجتماعی آن نیز در گوگل به نمایش در می‌آید.
همانطور که در بهینه سازی سایت نام سایت و دامنه سایت داریم در سئوی اینستاگرام نیز نام صفحه نام و ID صفحه وجود دارد.
بعضی از کاربران کلمه کلیدی مورد نظر خود را نیز در کنار نام خود قرار می‌دهند فرض کنید دانیالی در زمینه مواد غذایی فعالیت دارد به جای استفاده از “دانیالی” از عبارت “مواد غذایی دانیالی” یا “سئو توسط دانیالی”  و عبارت‌های مختلف استفاده می‌کنند و یا حتی نام انگلیسی کلمه کلیدی خود را نیز در کنار نام صفحه می آورند.
استفاده از کلمه کلیدی در نام صفحه اینستاگرام :
بخش دیگری که موتورهای جست و جو از آن استفاده می‌کنند بایو یا همان بیو پیج است که توضیحاتی در مورد صفحه خود در آن قرار می‌دهید.در این قسمت می‌توانید در مورد کسب و کارتان توضیح دهید از کلمات کلیدی استفاده کنید یا از هشتگ های مرتبط نیز استفاده کنید.اگر نیاز دارید ببینید کدام هشتگ های پر کاربرد برای موضوعات مختلف استفاده شده است از سایت tagblender استفاده کنید.
بهینه سازی عکس های اکانت اینستاگرام با ALT text  یا همان متن جایگزین
Alt text
آلت تکست اینستاگرام دقیقا چیست و چه کمکی به رشد صفحه می‌کند؟
آلت تکست ویژگی جدیدی نیست. آن‌هایی که در حوزه سئو و تولید محتوا فعالیت می‌کنند، به خوبی با این قابلیت آشنایی دارند. در واقع آلت تکست متنی است که به جای عکس قرار می‌گیرد و در صورت بارگذاری نشدن عکس، نمایش داده می‌شود. این ویژگی به ظاهر ساده، یکی از مهم‌ترین نکته‌های مهم در سئوی تصویر است که هر سئوکار و متخصص در تولید محتوا باید آن را بداند و رعایت کند.
 آلت تکست اینستاگرام ابزاری برای سئو اینستاگرام است. شاید اصطلاح سئو اینستاگرام برای شما جالب به نظر برسد؛ اما باید گفت که واقعیت دارد. در اینستاگرام بخشی به نام جست وجو وجود دارد. در این بخش بر اساس فعالیت شما، عکس‌هایی از اکانت¬های مختلف نمایش داده می‌شود و علاوه بر این، در بالای آن می‌توانید اکانت‌ها را بر اساس کلمه کلیدی یا هشتگ جست و جو و پیدا کنید. این بخش مانند مرورگر اینترنت است. وقتی که شما کلمه کلیدی یا هشتگی را در بخش مربوطه وارد می‌کنید، اکانت هایی را که بیشترین رتبه از نظر کلمه یا هشتگ دارند و به عبارتی مطابق با اصول سئو اینستاگرام هستند، به شما نمایش داده می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج جست وجوی ارتباط کاملی با تعداد فالوورها ندارد، بلکه به کلمات کلیدی و هشتگ‌های استفاده شده مرتبط است.
اما به تازگی اینستاگرام، ویژگی آلت تکست را اضافه می‌کند. این ویژگی به نمایش اکانت کاربران در بالای فهرست کمک می‌کند. از آنجا که اینستاگرام بر پایه  تصاویر است، اضافه کردن این ویژگی کمک زیادی به سئو اکانت ها می‌کند.
 اما این تکنیک چگونه کار می‌کند؟
زمانی که شما آلت تکست اینستاگرام برای تصاویر خود به کار می برید، به موتور جست وجوی این شبکه اجتماعی اطلاعات بیشتری در خصوص ماهیت عکس می‌دهید. وقتی کاربری به دنبال اکانتی در این شبکه با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود می‌گردد، موتور جست وجو بر اساس کلمات اصلی به کار رفته در بیو و محتوا بهترین صفحه را نشان می‌دهد؛ اما با تغییر استراتژی الگوریتم خود به سمت آلت تکست، قصد دارد تا نمایش جست وجوی تصاویر خود را بهینه‌تر کند. در واقع به این صورت کاربر واقعا عکس‌هایی با موضوع کلمه کلیدی مشاهده می‌کند، نه اکانتی که فقط آن را در بیو خود به کاربرده و هیچ تصویر مرتبطی ندارد.
علت دیگر اضافه شدن این تکنیک به اینستاگرام، نمایش تصاویر قرار گرفته در صفحه نتایج تصویر خود موتور جست و جو گوگل است. اگر دقت کرده باشید، در بعضی از تصاویر نمایش داده شده در بخش تصویر گوگل، عکس‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شود. تا قبل از این، تصاویر بر اساس کلمه های کلیدی نمایش داده می شد؛ اما بعد از تغییر استراتژی و اضافه شدن آلت تکست اینستاگرام، امکان نمایش بهینه‌تر تصاویر این شبکه اجتماعی در این موتور جست وجو وجود دارد و این می‌تواند یک نقطه مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد.
این نکته را در نظر داشته باشید که جست و جوی بصری ۱۱ درصد از کل جست وجوی اینترنتی را تشکیل می‌دهد که بخش شایان توجهی از این نتایج مربوط به شبکه‌های اجتماعی است؛ یعنی اگر همین الان شما نام یک خواننده را در باکس گوگل جست وجو کنید، لینک های شبکه‌های اجتماعی که آهنگ‌های او را منتشر کرده به شما نمایش داده می‌شود. اینستاگرام هم به دنبال کسب این سهمیه است تا لینک خود را در صدر نتایج نمایش دهد، برای همین از سال ۲۰۱۸، بخش آلت تکست را اضافه کرده است.
چگونه از ویژگی آلت تکست اینستاگرام به درستی استفاده کنیم؟
ویژگی Alt Text (آلت تکست)اینستاگرام از قابلیت‌های جدیدی است که از نوامبر ۲۰۱۸ به فهرست ویژگی‌های این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شده است؛ اما هنوز برای خیلی از اهالی این حوزه به ویژه تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان شبکه‌های اجتماعی ناآشنا است.
آلت تکست با اینکه به ظاهر جدید است؛ اما در همین مدت کم توانسته است تا طرفداران زیادی به ویژه بین متخصص دیجیتال مارکتینگ در دنیا به دست بیاورد. حالا سؤال اصلی این است که ویژگی آلت تکست اینستاگرام چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
اما آلت تکست فقط برای سئو تصویر سایت نیست، البته دیگر الان نیست. اینستاگرام به تازگی چنین قابلیتی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده است. هدف هر دو یکی است؛ اما در اجرای نکات کمی با هم متفاوت هستند. آن‌هایی که قصد مدیریت شبکه‌های اجتماعی را دارند، باید با آلت تکست اینستاگرام آشنا بوده و آن را به کار ببرند.
چه محتوایی نظر گوگل و کاربرانش را جذب می کند؟
 همانطور که از قبل می‌دانید، متن آلت تکست در دو حالت نمایش داده می‌شود:
•    زمانی که سرعت اینترنت خیلی پایین است و عکس در همان اول به خوبی بارگذاری نمی‌شود.
•    شما عکس را برداشته‌اید؛ اما هنوز تگ مربوط به آن وجود دارد.
هدف این ویژگی، توضیح دادن در خصوص عکس است؛ یعنی شما به گوگل در یک خط در خصوص ماهیت عکس توضیح می‌دهید. کاربر این متن را در حالت عادی مشاهده نمی‌کند، برای اینکه اصلا برای کاربر نوشته نشده است. متن داخل آلت تکست بیشتر برای گوگل و بهینه سازی تصویر از نظر سئو نوشته می‌شود و کاربرد فنی دارد.
آلت تکست ویژگی خودکار است که در خصوص ماهیت تصویر شما توضیح می‌دهد. متن داخل آن می‌تواند یک کلمه یا جمله کوتاه باشد. آلت تکست در ظاهر قابل مشاهده نیست؛ اما قدرتی که در سئو دارد، کمتر از بقیه عوامل تأثیرگذار فنی نیست. اولین گام برای سئو تصویر، در نظر گرفتن آلت تکست است.
در حالت کلی سه مزیت نوشتن آلت تکست شامل موارد زیر است:
•    تصاویر اینستاگرام شما به کاربران مرتبط با حوزه کاری شما که از کلمات کلیدی متناسب استفاده می‌کنند، در صفحه نتایج آن‌ها نمایش داده می‌شود.
•    الگوریتم اینستاگرام روی تصاویر شما برای نمایش در بخش جست وجو حساب ویژه ای باز می‌کند.
•    به برندینگ صفحه و محتوای شما کمک زیادی می‌کند.
چگونه آلت تکست اینستاگرام را اضافه کنیم؟
برای اضافه کردن آلت تکست اینستاگرام مراحل زیر را به ترتیب از انجام دهید:
1.ابتدا باید عکسی را در اینستاگرام بارگذاری کنید. سپس فیلتر عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد گزینه Next را لمس کنید.
2.در پایین صفحه بعدی و جایی که شما کپشن مطلب خود را می‌نویسید، گزینه به اسم «Advanced Settings» قرار دارد. آن را انتخاب کنید.
3.در پایین صفحه، گزینه «Write Alt Text» را لمس ‌کنید.
4.متن آلت تکست اینستاگرام بنویسید و سپس گزینه Done را لمس کنید.
5.پس از آن، شما به صفحه قبلی برگردید و پس از نوشتن کپشن، پست خود را در اینستاگرام انتشار دهید.
چگونه متن آلت تکست اینستاگرام را تغییر دهیم؟
اگر قصد تغییر متن آلت تکست یا نوشتن آن را برای محتواهای خود را دارید، به راحتی مراحل زیر را انجام دهید:
1.عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بالای عکس سمت راست، سه گزینه روی هم وجود دارد. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، منویی نمایش داده می‌شود و از منو گزینه Edit را انتخاب کنید.
2.روی عکس، پایین سمت راست، نوشته سفید رنگی وجود دارد که «Edit Alt Text» نوشته شده است.
3.وقتی که روی آن کلیک کنید، می‌توانید متن آلت تکست اینستاگرام خود را بنویسید یا تغییر دهید.
چه چیزی در تگ آلت تکست اینستاگرام بنویسیم؟
اما بیشتر از آلت تکست ایسنتاگرام خود متنی است که شما داخل آن می‌نویسید. اینکه دقیقا چه چیزی در این تگ بنویسید تا نتیجه مثبتی برای اکانت شما در صفحه نتایج جست وجو داشته باشد. اولین نکته اینکه، حداکثر می‌توانید تا ۱۰۰ کاراکتر در این بخش بنویسید. پس خیلی به دنبال نوشتن جملات بلند نباشید. جمله شما باید خیلی کوتاه و فقط توصیف کننده عکس باشد. همچنین از همه مهم‌تر اینکه کلمات کلیدی مرتبط در آن به کار رفته باشد.
هدف آلت تکست اینستاگرام کمک به بهبود سئو پروفایل شما و نمایش آن در جست وجوی کاربران بر اساس کلمات کلیدی خاص است. پس باید اول از همه جمله‌ای کاملا کوتاه و توصیفی بنویسید. در این جمله حتما باید کلمه کلیدی اصلی را هم قرار دهید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید کلمه کلیدی را پیدا کنید، خود را جای کاربری قرار دهید که به دنبال مطلبی مشابه عکس شما باشد. اینکه اگر شما باشید، چه کلماتی را استفاده می‌کنید.
1.هیچ گاه کپشن پست های خود را کپی نکنید.
2.چیزی را بنویسید که کاربران با آن‌ها به عکس و صفحه شما برسند؛ یعنی فقط کلمه های اصلی و مهم را بنویسید.
3.توصیفی متناسب با عکس بنویسید. اگر عکس شما در خصوص طنز است، عبارات طنز به کار ببرید یا اگر در خصوص طبیعت است، حتما نام مکان در آن نوشته شود.
4.حتما کلمات کلیدی اصلی و مرتبطی را به کار ببرید تا در جست وجو نمایش داده شوند.
اینستاگرام در پلتفرم خود از تکنولوژی استفاده می‌کند به نام image recognition است که تصاویر شما را اسکن می‌کند و مفهموم آن را درک می‌کند.عکس های شما باید واضح و با کیفیت باشند تشخیص عکس‌های بی کیفیت برای این پلت فرم ها چندان کار دشواری نیست.این یک تکنولوژی با هدف افزایش ارگانیک مخاطبان شما است مخاطبانی که از به دنبال محتوای شما هستند در حالی که اصلا صفحه شما را قبلا ندیده اند.این کاری است که اینستاگرام بدون انجام کار خاصی از طرف شما مانند تبلیغات به دنبال پیدا کردن محتوای شما توسط دیگران است.
متن های جایگزین در عکس‌ها جز استراتژی های مهم در وبسایت ها هستند.
به لطف این ویژگی عکس‌های شما محدود به اینستاگرام نخواهند بود و آن ها وارد نتایج جست و جوی گوگل خواهند شد.افرادی که اختلالات بینایی دارند هم می‌توانند از این ویژگی استفاه کنند آن ها توسط صفحه خوان یا همان screen reader به محتوای صفحات دسترسی خواهند داشت.
اینطور می‌شد که الگوریتم های اینستاگرام برای شما کار خواهند نه در مقابل شما.
در حال حاضر شما قادر خواهید بود تا ۱۰۰ کاراکتر برای عکس خود متن جایگزین بنویسید.
چند تا نکته هنگام نوشتن alt text :
۱- سعی کنید کوتاه بنویسید
۲- سعی کنید اگر تصویر شما ویژگی خاصی مانند رنگ دارد حتما نام آن رابیاورید برای مثال گوشی ایفون قرمز رنگ ایفون ۵٫
۳ – اگر عکس شخصی است برای توضیح بنویسید مثلا علی و نادر نشسته اند و در حال خوردن پسته هستند.
۴ – از کلمات کلیدی در این متن استفاده کنید مثلا اگر میخواهید در مورد بلیط هواپیما بنویسید حتما ذکر کنید آفر ویژه خریدبلیط هواپیما در نوروز ۱۳۹۸٫
از هشتگ استفاده کنید (#) ، هشتگ ها نقش کلمه کلیدی دارند.از هشتگ ها عاقلانه استفاده کنید مربوط به پست‌های شما باشند و بیشتر از ۳۰ عدد هم نمیتوانید استفاده کنید. این خصوصیت را در هشتگ ها رعایت کنید :
۱- هشتگ معرف موضوع پست شما است.
۲- اگر لوکیشن پست شما مهم است در هشتگ استفاده کنید.
۳– هشتگ های مورد علاقه خود را دسته بندی کنید و در جایی ذخیره کنید.
۴– هشتگ هایی که مخاطبان شما و بازار هدف شما استفاده می کنند را استفاده کنید.
۵– اگر ایده ای در مورد استفاده از هشتگ مورد نظر خود ندارید از hashtag finder ها استفاده کنید.
سایت های زیر میتواند به شما  در مورد پیدا کردن هشتگ ها کمک کند.
Hashtagify
displaypurposes
 اکانت های مربوط به موضوع پست خود را تگ کنید
شما میتوانید ۲۰ اکانت را تگ کنید این کار علاوه بر معتبر کردن پست شما و ایجاد ارتباط موضوعی برای درک بیشتر اینستاگرام با تگ کردن آن ها موجب توجه بیشتر دیگران به اکانت شما می شود.
در چند صفحه اینستاگرام مشاهده کردم بعضی ها گفته اند برای پیج های خود بک لینک بخرید که در نتایج گوگل رتبه‌های بالایی بگیرند این موضوع را امتحان نکردم اما میتوانید به عنوان یک بررسی ساده این کار را انجام دهید چرا که این صفحات تحت وب هستند و احتمالا تاثیر خوبی هم داشته باشد.
خلاصه مطالب ذکر شده در بالا :
۱- یوزرنیم اکانت خود را بررسی کنید.
۲- اسم صفحه خود را بررسی کنید.
۳ – عکس های با کیفیت و روشن تولید کنید.
۴ – حتما از alt text یا همان متن جایگزین استفاده کنید.
۵- از هشتگ ها به صورت نرمال و عاقلانه استفاده کنید.
۶ – اکانت های مرتبط را در پست ها و استوری های خود تگ کنید.
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
اگر قصد داری پست‌هایت را وارد اکسپلور کنی، نیاز نیست آدم خوش شانسی باشی؛ فقط باید یاد بگیری که اینستاگرام چه پست‌هایی را وارد اکسپلور می‌کند؟
در این مطلب، برایتان توضیح می‌دهیم چگونه محتواها برای نمایش در این صفحه انتخاب می‌شوند، چگونه می‌توانید با مخاطبانتان از این راه ارتباط برقرار کنید، چگونه نرخ تعامل کاربران (Engagement) صفحه‌ی خود را افزایش دهید و در نهایت، چشم‌انداز ارزشمندی به دست آورید. سپس با استفاده از ویژگی‌های آن، کسب و کار خودتان را بهتر معرفی کنید و بیشتر دیده شوید.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
اکسپلور اینستاگرام یا همان( Explore) اینستاگرام! صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند؛ جایی که می‌توان گفت صادقانه‌ترین مکان در دنیای اینترنت به شمار می‌رود. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.
برای دسترسی به بخش Explore، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. پایین صفحه چند آیکن می‌بینید. آیکنی که به شکل ذره‌بین است و بین دو آیکن خانه و علامت + قرار دارد، همان بخش اکسپلور اینستاگرام است. گزینه اکسپلور اینستاگرام در اپلیکیشن
اگر کمی ساده‌تر برایتان توضیح دهم، اینطور می‌شود گفت که پست‌های نمایش داده شده در بخش اکسپلور، به این که شما چه پیج‌هایی را فالو کرده‌اید ارتباط مستقیمی ندارد. برخلاف صفحه‌ی اصلی اینستاگرام که تنها پست‌های صفحاتی را نمایش می‌دهد که شما آن‌ها را فالوو کرده‌اید. الگوریتمی که برای بخش اکسپلور در نظر گرفته شده است، (کاملاً صادقانه) فعالیت‌هایی که در اینستاگرام‌تان داشته‌اید را بازتاب می‌دهد.
بخش اکسپلور نیز پست‌های جدید و مرتبط با فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد. همچنین، استوری‌ها یا لایو استوری‌هایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده‌اند یا اینستاگرام تصور می‌کند که شما به آن‌ها علاقمندید نیز در بخش اکسپلور به شما نمایش داده می‌شود.
حالا که درک بهتری از این بخش اپلیکیشن اینستاگرام داریم، برویم به سراغ اینکه چطور می‌توانیم محتوای صفحه اینستاگرام خود را در این بخش نمایش دهیم. در ادامه چند نکته‌ی عملی به شما می‌گوییم تا بتوانید به مرور تغییرات لازم را ایجاد کنید.
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟
وقتی بحث به محتوای نمایش داده شده در اکسپلور می‌رسد، داده‌ها حکم پادشاه را دارند. اینستاگرام سعی دارد محتوای نمایش داده برای هر کاربر مختص به خود او باشد.این اختصاصی‌سازی (یا همان شخصی‌سازی) به این شکل اتفاق می‌افتد که اینستاگرام پست‌های موجود در اکسپلور را بر اساس لایک‌ها و صفحاتی که فالو می‌کنید، به نمایش می‌گذارد.
می‌دانید یکی از شرط‌های اصلی ورود به اکسپلور چیست؟ محتوای جذاب بصری! یعنی محتوایی که گرافیک و ظاهر خفنی داشته باشد.
با اینکه الگوریتم انتخاب محتوا به طور دقیق برایمان مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد طبق قوانین زیر انتخاب می‌شوند:
• محتوای نمایش داده شده بر اساس پست‌هایی است که کاربر قبلا با آن‌ها درگیر شده است.
• محتوای نمایش داده شده، پست‌هایی هستند که تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام جذب آن‌ها شده‌اند.
• محتوای نمایش داده شده در اکسپلور، پست‌هایی بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط کاربر است.
با گذشت زمان، اینستاگرام الگوهای فعالیت کاربران را شناسایی کرد و از آن به بعد، محتواها را بر اساس آن الگوها نمایش می‌دهد. همچنین، اینستاگرام سعی کرد طرز کار اکانت‌های مشابه و چگونگی عملکرد آن‌ها را بررسی کند و فرض را بر نتایج بررسی‌هایش اعمال کند.
به گفته‌ی وب‌سایت Wired دقت کنید:
نمایش پست‌های مرتبط با فعالیت کاربر، نیازمند جمع‌آوری حجم عظیمی از محتواست. هرچه داده‌های شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید الگوی مدنظرتان را طراحی کنید. هرچه کاربران بیشتری جذب کنید و داده‌ها و الگوهای بیشتری داشته باشید، بهتر و بیشتر می‌توانید محتواها را ترکیب کرده و به افراد نشان دهید.
چهار نکته ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام
در ادامه به شما چهار روش را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای خود را در بخش Explore اینستاگرام نمایش دهید.
۱- مخاطبان خود را بشناسید
شما که نمی‌خواهید یک کیف سامسونت را به یک نوزاد بفروشید، اینطور نیست؟
اگر می‌خواهید محصولاتتان را به فروش برسانید، ابتدا باید بدانید قرار است به چه کسانی بفروشید. باید از خود بپرسید که مخاطبان شما واقعاً به چه چیزی احتیاج دارند و کسب و کار شما چطور می‌تواند به آن‌ها کمک کند؟ برای اینکه کار با بخش Explore اینستاگرام را آغاز کنید، به پرسش‌های زیر کمی فکر کنید:
•    مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟
•    آن‌ها به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند؟
•    اکانت اینستاگرام آن‌ها چگونه است؟
•    چه کسانی را فالو می‌کنند؟
به این فکر کنید که در بخش اکسپلور اینستاگرام چه فردی می‌خواهید نمایش داده شوید؟ فرد موردنظرتان به چه چیزهایی علاقه خواهد داشت؟ یک ایده‌ی خوب این است که پرسونای مخاطب موردنظرتان را بسازید. با شناخت بهتر مخاطب هدفتان، راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها تعامل کنید.
۲- به مخاطب گوش دهید
اهمیت دادن به مخاطب می‌تواند بین به اشتراک گذاشته شدن محتوا یا نادیده گرفته شدن آن تفاوت ایجاد کند. برای اینکه محتوای‌تان متناسب با مخاطب‌تان باشد، لازم است بدانید کاربران با چه نوع محتوایی بیشتر تعامل دارند. اگر تاکنون اکانت‌های مرتبط با صنعت خود و مخاطب هدفتان را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید باید چه نوع محتوایی تولید کنید تا در بخش اکسپلور اینستاگرام حضور داشته باشید.
رعایت چند نکته‌ی ساده شما را به حضور در این بخش اینستاگرام نزدیک می‌کند:
•    به حس کلی بخش Explore گوش دهید: تم کلی پست‌هایی که نمایش داده می‌شوند چه چیزی هستند؟ عامل زیبایی‌شناختی آن‌ها چیست؟ چه موضوعاتی در جامعه مخاطبان شما پرطرفدار هستند؟ اینها تمام چیزهایی هستند که باید در خاطرتان نگه دارید.
•    از قابلیت‌های جستجوی اینستاگرام استفاده کنید: با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدانید در منطقه‌ی جغرافیایی‌تان چه محتوایی محبوب است. برای این کار می‌توانید در جستجوی اینستاگرام بر روی تب Places کلیک کنید و تگ دقیق‌تری از موقعیت جغرافیایی خود بدهید و نوع محتواهایی که نمایش داده می‌شوند را یادداشت کنید.
•    فالوینگ‌ها و فالوورهای خود را بررسی کنید: فالویینگ‌ها و فالوورهای‌تان چه محتواهایی را لایک کرده‌اند؟ روی آیکن قلب در نوار پایین اپلیکیشن کلیک کنید، سپس از بالای صفحه، فالویینگ را انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید ببینید افرادی که دنبال می‌کنید با چه نوع محتوایی سروکار دارند.
۳- از هشتگ‌ها استفاده کنید
هشتگ‌ها چاشنی شبکه‌های اجتماعی هستند. فرق نمی‌کند مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند یا نه، هشتگ‌ها برای بازاریابان اهمیت زیادی دارند. اولین کاری که برای دیده شدن محتوایتان می‌توانید انجام دهید این است که از هشتگ‌ استفاده کنید و محتوای‌تان را از گم شدن در میان انبوه محتوا نجات دهید!
هشتگ‌ها شبانه روزی کار می‌کنند و هرکس که آن‌ها را جستجو کند، نشان داده می‌شوند. با کشاندن مخاطبان به صفحه شما کار راحت‌تر می‌شود. به هرحال خیلی مهم است که روش صحیح استفاده از هشتگ‌ها را بدانید. یادتان باشد، هرچیزی را هشتگ نکنید و مشخصاً درباره‌ی موضوع کسب‌و‌کارتان باشد.
۴- کاربران را به تعامل تشویق کنید
از هر کاری که می‌توانید برای افزایش تعامل کاربر با محتوایتان انجام دهید، دریغ نکنید تا مخاطبان هدفتان را به دست آورید. هرچه پست اینستاگرامتان لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، شانس بیشتری دارد تا در صفحه‌ی اکسپلور مخاطب هدفتان نمایش داده شود. زمانی که عکس یا ویدیویی را منتشر می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید فالوئرها یا کامنت‌های بیشتری داشته باشید؟
برای مثال، اگر صاحب برند دکوراسیون داخلی هستید و تصویری از اتاقی که در آن کار می‌کنید منتشر کرده‌اید، تمام کمپانی‌ها یا برندهای مرتبط با کسب‌و‌کار خود را هم تگ کنید تا افراد بیشتری شما را ببینند. حتی می‌توانید اکانت وبلاگ‌‌نویس‌های مرتبط با دکوراسیون داخلی را هم تگ کنید.
اگر برای صفحه اینستاگرام‌تان استوری می‌گذارید، مطمئن شوید لوکیشن خود را هم مشخص کرده‌اید. با ثبت لوکیشن شانس‌تان را برای دیده شدن در استوری‌های منطقه‌ی زندگی خود افزایش می‌دهید. همین امر، کاربران محلی را با برند شما آشنا می‌کند.
نتیجه‌گیری
از هر ترفندی که برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، از بخش اکسپلور اینستاگرام غافل نشوید!
بازهم مثل همیشه شناخت مخاطب حرف اول را می‌زند. اکسپلور اینستاگرام در شناخت مخاطب تاثیر زیادی دارد. شناخت مخاطب کمک می‌کند تا محتوای متناسب با سلیقه‌ی او را خلق کرده و از این راه، او را بیشتر به سمت خود جذب کنید. در کنار این مسئله، استفاده از هشتگ‌ها را هم همیشه گوشه‌ی ذهنتان داشته باشید.
با رعایت این نکات، راحت‌تر از گذشته می‌توانید دیده شوید. و  هرچه بیشتر دیده شوید، مخاطبان بیشتری به شما توجه می‌کنند.
CALL TO ACTION چیست؟
کال تو اکشن اینستاگرام موضوعی است که قرار است به آن پردازیم. فرمول موفقیت در اینستاگرام نسبتاً ساده است. ظاهراً یک عکس حیرت‌انگیز، کپشن مهم و هشتگ عالی همه چیزهایی می‌باشد که شما برای ایجاد سرگرمی لازم دارید.شما یک چیز مهم را از دست داده‌اید و شاید تابه‌حال به آن فکر نکرده‌اید!
معنای لفظی کال تو اکشن یا( CTA )مخفف Call To Action یعنی دعوت به اقدام یا عمل. CTA به کلمه یا جملاتی گفته می‌شود که مخاطب را به انجام یک عمل مانند Like، Save، Share، Follow، Comment، کلیک روی لینک یا… هدایت کند. CTA قوی و مؤثر، علاوه بر ترغیب افراد به یک اقدام یا عمل، به آن‌ها می‌گوید که چه کاری باید انجام دهند و چگونه این کار را انجام دهند.
CTA فقط مختص اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه در هر بستری که قصد هدایت مخاطب به انجام یک عمل را داشته باشید، کاربرد دارد و می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند پیام‌های یک‌خطی، تصویر، لینک یا یک دکمه در سایت، شبکه‌های اجتماعی یا هر جای دیگری ایجاد شود تا درنهایت مخاطب مجاب شود روی آن کلیک کند یا برای انجام اقدامی هدایت شود. اما این روزها یکی از پرکاربردترین بسترها برای CTA، شبکه‌های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام است که به‌شدت مخاطب‌محور و رقابتی است؛ یعنی پیجی که بتواند بالاترین میزان کال تو اکشن و تعامل مخاطب را به همراه داشته باشد، برندۀ میدان نبرد اینستاگرامی‌هاست.
CTA  Call to Action اصطلاح بازاریابی برای هر دستگاهی می‌باشد که برای جواب دادن سریع یا تشویق فروش فوری طراحی شده است.
CTA بیشتر به استفاده از کلمات یا جملاتی اطلاق می‌شود که قادر هستند در اسکریپت های فروش، پیام‌های تبلیغاتی یا صفحات وب گنجانده شوند که مخاطب و کاربر را مجبور نماید به روشی خاص عمل کند.
CTA قوی نه‌تنها افراد را به عمل ترغیب می‌کند، بلکه به آنها می‌گوید که چه کاری باید انجام دهند. و چگونه این کار را انجام دهند.
روش‌های ایجاد CALL TO ACTION در اینستاگرام
•    اضافه‌کردن اطلاعات تماس در پروفایل اینستاگرام مانند Call، Text، Directions و Email؛
•    استفاده از دکمه‌های اینستاگرام مانند Start Order، Book و Reserve؛
•    ایجاد CTA در بایو یا پست اینستاگرام، با استفاده از دکمه‌های Join us، Try for free، Subscribe، Sign up، Learn more.
موارد بالا روش‌های ایجاد CTA در اینستاگرام هستند که با انتخاب یک گزینه فعال می‌شوند. اما مخاطب برای انتخاب گزینه یا لمس دکمه یا هر اقدامی در پیج شما، به انگیزه نیاز دارد که باید در محتوای تصویری و متنی پیج، آن را ایجاد کنید. به عبارت دیگر، شما قرار است محتوایی تولید کنید که در انتهای کپشن پست، اسلاید آخر پست و یا در استوری، مخاطب را به اقدام یا کلیک‌کردن تشویق کند. مثلاً از مخاطب بخواهید دکمه‌ای را لمس کند، نظر خود را زیر پست مطرح کند یا دوستان خود را منشن کند.
چند اصل مهم در ایجاد call to action قوی در پست اینستاگرام
1.هدف خود را مشخص کنید.

قبل از ایجاد CTA دقیقاً مشخص کنید که چه هدفی دارید و قصد دارید کاربر با کال تو اکشن موردنظر شما به چه چیزی برسد. وقتی هدفتان مشخص باشد، می‌توانید بهتر با مخاطب ارتباط برقرار کنید و به او بگویید دقیقاً چه می‌خواهید. برخی از اهداف مهم در ایجاد کال تو اکشن عبارت است از:
•    افزایش تعامل مخاطب یا Engagement Rate از طریق کامنت‌گذاری، لایک، سیو و اشتراک‌گذاری پست؛
•    کامنت‌گذاری کاربران و مشارکت در محتوای صفحه؛
•    دریافت lead از کاربران مثلاً آدرس ایمیل یا شماره تماس آن‌ها؛
•    افزایش فالوئر؛
•    تقویت بخش روابط عمومی و گرفتن فیدبک درمورد محصول یا خدمات؛
•    مشاهدۀ وب‌سایت یا لندینگ‌پیج؛
•    جامعه‌سازی؛
•    و درنهایت، افزایش فروش.


2.نیاز‌مخاطب را بشناسید.

CTA قرار است نیازی را از مخاطب برطرف کند. بنابراین با شناخت دقیق نیاز مخاطب و با توجه به محتوایی که درمورد محصول یا خدمات خود تولید کردید، کال تو اکشن مناسب را ایجاد کنید. برای ترغیب بیشتر مخاطب به کال تو اکشن، به مخاطب بفهمانید که چرا به محصول یا خدمت شما نیاز دارد. به او نشان دهید که دقیقاً می‌دانید او چه می‌خواهد و چه چیزی برایش سودمند است.
3. روی احساسات مخاطب دست بگذارید.
تصمیم‌گرفتن هنگام احساساتی‌شدن سریع‌تر اتفاق می‌افتد. پس با کلمات و تصاویر به ذهن و احساس مخاطب نفوذ کنید تا او هم دست به عمل بزند. اگر مخاطب با شما و پیج شما پیوند احساسی داشته باشد، به فراخوان شما همیشه پاسخ می‌دهد. او باید احساس کند که به شما نزدیک است و محصول یا خدمت مختص اوست. برای این منظور سعی کنید کپشن را مثل یک پیام شخصی بنویسید، نه یک بازارگرمی اغراق‌شده.

4.ارتباط کال تو اکشن با محتوا را فراموش نکنید.
کال تو اکشن چیزی است که استراتژی شما در تولید محتوا را تقویت می‌کند؛ یعنی اقدام مخاطب باعث به‌ثمر‌نشستن محتوای شما می‌شود. بنابراین با توجه به نوع و هدف محتوا، CTA مناسب را ایجاد کنید. مثلاً اگر هدفتان از ایجاد یک پست بالارفتن Engagement rate پیج است، مخاطب را با دادن یک پاداش، مثلاً قرعه‌کشی بین کامنت‌ها، به مشارکت در بحث و کامنت‌گذاشتن دعوت کنید.

5.با مخاطب به‌طور مستقیم حرف بزنید.
اگر می‌خواهید مخاطب اقدامی که از او می‌خواهید انجام دهد، مستقیم و صریح به او بگویید. مثلاً به‌جای جملۀ «با فالو‌کردن پیج زیر می‌تونی تخفیف بگیری»، به او بگویید «همین حالا پیج زیر را فالو کن و از تخفیف ۲۴ساعته استفاده کن.» کاربر را ترغیب کنید که سریع تصمیم بگیرد. سعی کنید در درخواست خود از «افعال» استفاده کنید. مثلاً «کلیک کنید» یا «کامنت بگذارید».
•  مخاطب را به چالش بکشید.

•  سعی کنید ذهن مخاطب را درگیر کنید و سپس از او چیزی بخواهید. مثلاً اگر قرار است محصولی را معرفی کنید، به‌جای تبلیغ مستقیم آن، قدم‌به‌قدم براساس نیاز، ویژگی‌ها و امتیازاتِ محصول را برای مخاطب روشن کنید و او را با محصول درگیر کنید تا راحت‌تر تصمیم بگیرد. مثلاً ابتدای کپشن می‌تواند با یک سؤال شروع شود و مخاطب را درگیر، و به کامنت‌گذاشتن ترغیب بکند. بعد شما از طریق جواب‌های مخاطب در کامنت، با او وارد مکالمه شوید و همزمان به نیاز او پاسخ دهید. حتی می‌توانید در پست بعدی به نیاز او پاسخ داده و محصول یا خدمتی را معرفی کنید و از او بخواهید اقدامی انجام دهد.


6.مراحل اقدام را برای مخاطب آسان کنید.
یکی از مؤثرترین ترفندها برای یک کال تو اکشن قوی از طرف مخاطب این است که به او نشان دهید که قرار نیست کار زیادی انجام دهد یا وقت زیادی بگذارد. در محتوا یا کپشن پست برای او مراحل را به زبانی ساده بیان کنید.


7.خط اول را به‌عنوان مشت اول در نظر بگیرید.
همان اول مشخص کنید که منظور از کپشن شما چیست و تکلیف مخاطب را مشخص کنید. اغلب مخاطبان اینستاگرامی علاقه‌ای به خواندن کپشن‌های طولانی ندارند. پس در یک یا دو جملۀ اول، مخاطب را وسوسه کنید.


8.احساس فوریت ایجاد کنید.
برای مخاطب زمان تعیین کنید؛ یعنی نشان دهید برای اقدام زمان زیادی ندارد و باید همین حالا برای خرید یا شرکت در مسابقه اقدام کند. مثلاً استفاده از جملاتی مانند «فقط برای مدت‌زمان محدود»، «در دسترس برای ۱۰۰ مشتری اول»، «در ۲۴ ساعت سفارش دهید تا از کد تخفیف استفاده کنید» مفید است. اگر او بداند فعلاً وقت دارد، بدون اقدامی از پست شما می‌گذرد و احتمال اینکه دوباره برگردد، کم است.

9.پاداش در نظر بگیرید.
تا زمانی که فراخوان شما منفعتی برای مخاطب نداشته باشد، او کاری نمی‌کند. این منفعت یا پاداش حتماً نباید مادی باشد. مثلاً می‌تواند «رسیدن به پوستی بدون جوش در عرض یک هفته» باشد یا «ارسال رایگان محصول تا پایان امشب». اما معمولاً کلمات «رایگان» و «تخفیف» معجزه می‌کند و نرخ کلیک یا اقدام را بالا می‌برد؛ مثلاً خدمات یک‌ماهۀ رایگان.


10.جذابیت بصری ایجاد کنید.
اگر از طریق عکس یا ویدئو در پست قرار است، از مخاطب چیزی بخواهید، از رنگ، فونت، صدا و تصویر جذاب برای فراخوان عمل استفاده کنید و توجه او را جلب کنید. در کپشن متن هم لازم است با استیکر یا ایموجی، درخواست خود را برای مخاطب بولد کنید. مثلاً اگر قرار است پیجی را فالو کند، آن را با فاصله از بقیۀ متن و همراه با ایموجی اشاره یا فِلش به مخاطب نشان دهید. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین بسیاری از متن‌ها به‌راحتی قابل چشم‌پوشی هستند. پس تا جایی که می‌توانید مخاطب را برای انجام یک عمل راهنمایی کنید.


11.در دسترس باشید.
اگر کاربر را به عملی هدایت کردید، در دسترس و پاسخ‌گو باشید؛ مثلاً اگر از او خواستید که برای اطلاع از قیمت، دایرکت بزند، در زمان اعلام‌شده در دایرکت پاسخ‌گو باشید. عدم دریافت پاسخ و انتظار زیاد، مخاطب را دلسرد می‌کند. او باید بداند که برایش ارزش قائل هستید.


12.مخاطب را حفظ کنید.
اگر هدفتان از CTA مراجعه به وب‌سایت است، مخاطب خود را از پست به بایو یا استوری بکشانید تا وارد لینک موردنظر یا سایت شما شود؛ زیرا URLهای قابل کلیک فقط در بایو و استوری مجاز هستند. مخاطب اینستاگرام تا وقتی که عضو سایت شما نشود، مخاطب واقعی شما به حساب نمی‌آید.


13.مخاطب را به تگ‌کردن دوستانش تشویق کنید.
این روش یکی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار برای افزایش نرخ تعامل یا Engagement Rate صفحات اینستاگرام است. وقتی فالوئرهای شما در زیر یکی از پست‌ها دوستانشان را تگ می‌کنند و پست شما را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند، هم روی افزایش تعداد فالوئر و هم روی آگاهی از برند شما تأثیر دارد.
البته ابتدا باید مخاطب را به تگ‌کردن دوستان ترغیب کنید. شما می‌توانید این کار را با برگزاری یک مسابقه و اهدای جایزه یا محتوای ترغیب‌کننده انجام دهید. مثلاً اگر پست شما درمورد امکانات سفر است، از مخاطب بخواهید همسفر خود را تگ کند. روی احساسات و عواطف او دست بگذارید.


14.قدرت استوری را دست‌کم نگیرید.
خیلی از مخاطبان ممکن است از پست رد شوند و اهمیتی ندهند، اما می‌توان در استوری توجه آن‌ها را به سمت پست موردنظر جلب کرد. مثلاً در استوری به او یادآوری کنید که پست جدید شما را ببیند یا اینکه در چند استوری او را درگیر موضوع پست کنید و او را ترغیب به اقدام کنید. برعکس این موضوع هم امکان دارد؛ یعنی در پست خود او را برای کسب اطلاعات بیشتر به استوری هدایت کنید یا از او بخواهید وارد لینکی شود که در استوری قرار داده‌اید. به‌طور‌کلی قدرت استوری در افزایش تعامل مخاطب بسیار بالاست. در استوری بهتر می‌توان به‌صورت مستقیم با مخاطب صحبت کرد و به او نزدیک شد.


15.نتیجۀ مثبت اقدام و تعامل مخاطبان را به نمایش بگذارید.
مخاطب اگر بداند که نتیجۀ اقدام دیگران چه بوده، بیشتر به تعامل با پیج ترغیب می‌شود. مثلاً اگر کاربران از شما خرید کردند و رضایت خود را اعلام کردند، با اسکرین شات گرفتن از دایرکت یا کامنت رضایت آن‌ها و نمایش آن در پیج، دیگر مخاطبان را تشویق به اقدام کنید.


16.مخاطب مسابقه را دوست دارد.
گاهی در پیج مسابقه برگزار کنید و جایزه دهید. سعی کنید مسابقه و جایزۀ آن مرتبط با محتوای پیج و در جهت برطرف‌کردن نیاز مخاطب باشد. مسابقۀ سختی طراحی نکنید و روند آن را با زبان ساده و مختصر در کپشن توضیح دهید، به‌طوری‌که مخاطب گیج نشود. بعد از برگزاری مسابقه خوش‌قول باشید و طبق برنامه‌ای که اعلام کردید، قرعه‌کشی و اهدای جوایز را انجام دهید. مسابقات، علاوه بر درگیری مخاطب، برای افزایش ارتباطات و آگاهی از برند در اینستاگرام بسیار مؤثر هستند.


17.رصد کنید.
  کال تو اکشن‌های خود را بررسی و رصد کنید و ببینید چه بازخوردی داشتند. CTAهای مختلف را تست کنید و ببینید با کدام‌یک، مخاطب بیشترین اقدام را انجام داده است. برای شناسایی CTAهای مناسب از تست A/B استفاده کنید تا بهترین گزینه‌های عملکرد را برای پست‌های خود انتخاب کنید.


18.با خلاقیت به مخاطب حس ارزشمندی منتقل کنید.
اگر می‌خواهید مخاطب به خواستۀ شما عمل کند، باید برای او ارزش قائل باشید و این حس را به او منتقل کنید. او باید بداند که برای شما ارزشمند است و مطمئن باشد که محتوایی که با او به اشتراک گذاشتید، برای او مفید است و شما تمام خلاقیت خود را در این راه به کار گرفته‌اید. حالا این مفید‌بودن می‌تواند به دنبال ارضای نیازهای مختلف مخاطب مثل سرگرمی و تفریح، گرفتن انگیزه، الهام یا یادگیری باشد. سعی کنید تقلید نکنید و محتوایی به او ارائه دهید که جای دیگری آن را پیدا نکند.


19.اعتماد‌به‌نفس داشته باشید.
به قدرت اقناع خود ایمان داشته باشید. اگر می‌خواهید مخاطب منفعل خود را به یک مخاطب فعال تبدیل کنید، در کنار صادق‌بودن با او، به قدرت خود در قانع‌کردن مخاطب باور داشته باشید. کمبود اعتماد‌به‌نفس در این مسیر می‌تواند شما را منصرف کند.
اینستاگرام برای مشاغلی که ارزش پلتفرم را زود می‌دیدند، انتخابی آسان را ارائه داد. امروز، ۷۱ درصد مشاغل ایالات متحده از بازاریابی اینستاگرام استفاده می‌کنند.
یکی از راه‌های متمایز شدن از جمعیت ۲۵ میلیون پروفایل تجاری، انتخاب Call to Action اینستاگرام می‌باشد.
۵ نمونه از کال تو اکشن های موثر اینستاگرام
۱) تماس با فروشنده را می توان جز بهترین کال تو اکشن های اینستاگرام دانست.
این CTA این امکان را برای مخاطبان فراهم می کند که از طریق تماس یا پیام مستقیما به ادمین بخش یا فروشنده متصل شوند.
۲) ثبت نام رایگان یک CTA مستقیم شناخته شده است.
این CTA  انتظارات بازدید کنندگان شما را برآورده می کند. بعد از ایجاد یک حساب کاربری به آنها می گوید که می توانند از خدمات شما استفاده کنند.
۳) بیشتر بدانید یک CTA جالب برای بازدید کنندگان است که آنها را به سمت اطلاعات بیشتر سوق می دهد.
بنابراین آنها با انتخاب این گزینه می توانند به صفحه ای بروند که اطلاعات بیشتری را کسب کنند.
۴) اکنون خرید کنید یک CTA مستقیم است که زمانی که بازدیدکننده بر روی اکنون خرید کنید کلیک می کند می تواند بسیاری از تعهدات خرید تجارت الکترونیک را رعایت کند.
۵)استفاده از کال تو اکشن ها در استوری اینستاگرام را فراموش نکنید.
استوری ها از پربازدیدترین بخش های اینستاگرام هستند و استفاده از استیکرهای تعاملی آن سبب جذب مخاطب و تعامل بیشتر می شود.
سه روش افزودن کال تو اکشن به اینستاگرام
اینستاگرام اطلاع دارد که ۲۵ میلیون کسب‌وکار موجود در سیستم‌عامل خود قصد دارند فروش داشته باشند. به همین دلیل، اکنون اینستاگرام سه روش برای کال تو اکشن اینستاگرام تدارک دیده است.
۱- یک دکمه جدید به تبلیغات خود اضافه کنید.
۲- دکمه‌های تماس را به پروفایل خود اضافه کنید.
۳- CTA را به پست‌ها و بیو خود اضافه کنید.
در زیر نحوه استفاده از آنها را به شما توضیح می‌دهیم.
۱- یک دکمه جدید به تبلیغات خود اضافه کنید (در صورت موجود بودن)
یکی از جدیدترین ابزارهای کسب‌وکار اینستاگرام Call to Action است. این کار ساده و راحت می‌باشد. و فقط به یک ضربه از کاربران نیاز دارد.
در حال حاضر، سه دکمه برای افزودن به‌حساب شما وجود دارد:
•    Start Order
•    Book
•    Reserve
۲- دکمه‌های تماس را به پروفایل خود اضافه کنید
اپلیکیشن اینستاگرام همچنین دکمه‌هایی را به پروفایل‌های شما اضافه می‌کند. که هرکسی می‌تواند از آنها استفاده کند.
اینها دکمه‌های تماس هستند که تماس گرفتن را به‌راحتی یک ضربه ساده می‌کنند. شما می‌توانید از بین موارد زیر انتخاب کنید:
•    Call
•    Text
•    Directions
•    Email
برای افزودن این دکمه‌ها به پروفایل خود، به ویرایش پروفایل در پروفایل کسب‌وکار خود بروید.
سپس، اطلاعات کسب‌وکار و سپس Contact Options را انتخاب کنید.
دکمه Add an Action را انتخاب کنید. و سپس دکمه‌هایی را انتخاب نمایید که بیشترین حس را برای شما دارند. ارسال را بزنید و کارتان تمام شد.
برای حذف دکمه‌ها، همان مراحل را دنبال کنید. سپس de-select را انتخاب کرده و با دکمه Submit ذخیره کنید.
۳- Call to Action اینستاگرام خود را ایجاد کنید
کال تو اکشن اینستاگرام یعنی مشتریان می‌خواهند بدانند چه کاری باید انجام دهند. و شما اینجا هستید تا به آنها بگویید که چه کاری انجام دهند.
اگر هنوز دکمه‌های یکبار مصرف ندارید، لازم است یک call-to-action را به روشی قدیمی ایجاد کنید.
سه مکان برای افزودن CTA شما وجود دارد. هر تبلیغ اینستاگرام به یک مورد احتیاج دارد و شما در بیو خود به آن نیاز دارید.
افزودن آنها به برخی از استوری‌های شما (اما نه همه) نیز ضروری می‌باشد. برای این موارد، دکمه‌هایی نیز وجود دارد، همچنین ویژگی Swipe Up نیز وجود دارد.
برخی از ساده‌ترین CTA ها فقط چند کلمه هستند:
•    Join us
•    Try for free
•    Subscribe
•    Sign up
•    Learn more
روش های داشتن CTA اینستاگرام جذاب تر
۱) جلوه متفاوت دادن به کال تو اکشن برای پیدا کردن آسان آن
منظور از جلوه دادن متفاوت به کال تو اکشن می تواند استفاده از رنگ های متفاوت باشد. از رنگ هایی استفاده کنید که در صفحه قرار ندارد و بیشتر به چشم بازدید کننده می خورد.
۲)ا استفاده از کلمات مختصر و ترغیب کننده
فراموش نکنید که تماس شما برای اقدام نباید بیشتر از پنج کلمه باشد.
۳)ا استفاده از گفتار شخص اول
طبق آمار بدست آمده نتایج نشان می دهد که استفاده از شخص اول تاثیر گذاری بیشتری دارد و می تواند افزایش کلیک را در بر داشته باشد.
قرار دادن کال تو اکشن در صفحه ای مناسب
برای قرار دادن کال تو اکشن اینستاگرام باید بررسی کنید ببینید که چه صفحه ای منطبق با تصمیم مشتری است. قرار دادن یک CTA در جای مناسب خود می تواند تاثیرگذاری را چند برابر کند.
به طور مثال وقتی مخاطب آماده خرید یک محصول است از “افزودن به سبد خرید” استفاده کنید.
همان طور که می دانید و گفته شد کال تو اکشن ها می توانند به افزایش فروش منجر شوند.
بنابراین بسته به کاری که می خواهید به انجام برسانید ایده هایی برای کال تو اکشن پیاده سازی کنید. تا بتوانید با استفاده کردن از بهترین های آنها در جای مناسب در کسب و کار خود موفق باشید.
اضافه كردن شماره تلفن به اينستاگرام
۱) ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید و بر سه خط موازی در سمت راست در قسمت صفحه پروفایلتان بزنید.
۲)گزینه setting را انتخاب کنید.
۳)اگر اکانت شما بیزینسی نیست با کلیک بر گزینه switch to professional account صفحه دیگری برای شما باز می شود. اکنون گزینه business را انتخاب کنید و continue را بزنید.
۴) با انتخاب نوع فعالیتتان گزینه next را بزنید.
۵) در نهایت صفحه ای باز می شود که باید اطلاعات خود را وارد کنید. با نوشتن ایمیل و شماره تماس، دکمه هایشان در صفحه نمایش داده می شود.
فعال کردن دکمه تماس چه مزایایی دارد؟
همان طور که گفته شد این قابلیت تنها برای اکانت های بیزینسی می باشد. در کل اینستاگرام برای اکانت های بیزینسی قابلیت های متعددی را عرضه کرده است.
فقط افرادی که اکانت بیزینسی دارند امکان استفاده از آن قابلیت ها را دارا می باشند.
یکی از بهترین مزایای آن که در این مقاله به آن پرداختیم اضافه کردن دکمه تماس است. این قابلیت مزایای مختلفی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها می پردازیم.
۱)افزایش تعامل: یکی از مزیت هایی که در زمان اضافه کردن دکمه تماس شاهد آن هستید افزایش تعامل می باشد.
در برخی موارد پاسخ دادن به دایرکت ها خارج از دسترس ما قرار می گیرد. زیرا با افزایش تعداد دایرکت، کنترل پاسخگویی به همه آنها برای ما کمی دشوار می شود.
و از طرفی مکاتبه کردن با ایمیل برای مخاطب کمی دشوار باشد.
پس بهترین روش قرار دادن شماره موبایل می باشد. که در دسترس تمام افراد قرار دارد. همچنین محدودیت و سختی برای شخصی ایجاد نمی کند.
۲) گزینه راحت برای مخاطب: اگر شما خودتان را جای مخاطب قرار دهید. و بخواهید از بین راه های موجود که ایمیل، سایت، تماس می باشد یکی را برای مکاتبه با ادمین انتخاب کنید. به احتمال زیاد گزینه تماس برای شما راحت تر است.
البته ناگفته نماند که انتخاب این مورد برای تمامی افراد صدق نمی کند. اما طبق آمار گرفته شده اکثرا از روش های ساده استقبال می کنند.
اگر پیچی بیزینسی دارید حتما این قابلیت را بر روی اکانت خود فعال کنید. تا مخاطبان به راحتی به شما دسترسی داشته باشند.
دو نکته مهم در مورد دکمه تماس
اگر این ویژگی برای شما فعال نمی شود به احتمال زیاد فراموش کرده اید تا اکانت خود را به بیزینس تغییر دهید.
در صورت اشتیاق می توانید برای مدتی از این قابلیت استفاده کنید و دوباره آن را حذف کنید. زیرا محدودیتی در اضافه کردن آن وجود ندارد. و هر زمان که خواستید می توانید دکمه تماس را از اکانت خود حذف کنید.
این را نیز فراموش نکنید که شما میتوانید از این دکمه تماس در پیج هایی که این دکمه را دارند به راحتی برای برقراری ارتباط استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که این یک قابلیت بسیار عالی و کاربردی است. پس بهتر است از آن استفاده نمایید.
با اضافه کردن دکمه تماس یا contact به صفحه اینستاگرام خود امکانی مهم را برای مشتریانتان فراهم می کنید.
این امکان که بتوانند با سه روش ایمیل، دایرکت و تماس تلفنی با شما در ارتباط باشند، تمایز این قابلیت با دیگر قابلیت ها، امکان برقرای ارتباط به صورت راحت و بدون واسطه می باشد.

قرار دادن یک یا چند لینک در بیوی اینستاگرام
گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام
شما در اصل تنها ۱۵۰ کاراکتر برای پوشش دادن این موارد دارید.
همان‌طور که می‌دانید، امکان اضافه کردن لینک‌های قابل کلیک در کپشن ها و کامنت های اینستاگرام وجود ندارد.
همچنین می‌توانید در استوری های خود، پست‌های پیج فروشگاهی خود، پست‌های تبلیغاتی پرداخت‌شده، دایرکت اینستاگرام و یا IGTV خود لینک قرار دهید.
در بیوی اینستاگرام نیز تنها می‌توانید یک لینک قابل کلیک را به اشتراک بگذارید. اما راه‌هایی برای گذاشتن چند لینک در بیو وجود دارد که در ادامه مطرح می‌کنیم.
افزودن لینک در بیوی اینستاگرام تنها چند ثانیه طول می‌کشد. و می‌توان از طریق وب‌سایت اینستاگرام در Mac یا PC یا از طریق برنامه تلفن همراه برای آیفون یا اندروید انجام داد.
پس از قرار دادن لینک در بیو، هر شخصی که به صفحه پروفایل شما مراجعه می‌کند، می‌تواند بر روی آن کلیک کرده و از سایتی که توصیه کرده‌اید بازدید کند.
در قسمت edit profile در قسمت website آدرس وب سایت را وارد کنید.و بعد کلید doneرا بزنید.و اگر از نسخه وب استفاده می کنید در انتها کلید Submit را بزنید.
ترفندهایی برای قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام
همان‌طور که می‌دانید در بیوی اینستاگرام تنها می‌توان یک لینک اضافه کرد.
اما گاهی شما نیاز دارید تا لینک‌های بیشتری را در معرض نمایش فالووران خود بگذارید. در این صورت چه باید کرد؟
برای دور زدن این قانون و قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام دو راه وجود دارد:
1)    گذاشتن چند لینک در بیو با استفاده از ابزار
هنگامی‌که اینستاگرام برای اولین بار در بین بازاریابان محبوب شد، ابزارهای قرار دادن چند لینک به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار گرفت. سپس محبوبیت آن‌ها کاهش یافت.
اکنون آن‌ها دوباره با قابلیت‌های طراحی بیشتر و تجربه کاربری بهتر برگشته‌اند.
ابزارهای مختلفی برای قرار دادن چند لینک در بیوی اینستاگرام وجود دارد.
این ابزارها یک راه‌حل آسان برای گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام می‌باشند.
با استفاده از این ابزارها می‌توانید لینکی سفارشی ایجاد کنید که کاربران را به صفحه‌ای می‌برد که چند لینک موردنظر شما در آن وجود دارند. سپس آن لینک را در بیو اینستاگرام خود بگنجانید.
a)    ابزار Linktree
یکی از رایج‌ترین آن‌ها Linktree است که متأسفانه دسترسی به آن در ایران محدود شده است.
Linktree یک ابزار خارجی است که نسبت به ابزار های دیگر امکانات کمتری را ارائه می دهد. البته به دلیل راحت بودن استفاده از این ابزار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
کاربر با استفاده از این ابزار می تواند لینک های رندوم را به بیو اینستاگرام اضافه کند.
در واقع زمانی که کاربران بر رری این لینک کلیک می کنند با صفحه ای روبرو می شوند که لینک های ارتباطی مورد نظر شما در آن قرار دارد.
یکی از مزیت هایی که این ابزار دارد این است که به شما امکان قرار دادن ۵ لینک را می دهد.
همچنین می توانید ترتیب چینش لینک ها را با توجه به سلیقه و اولویت خودتان از طریق داشبورد این برنامه تغییر دهید.
جالبرترین قسمت از مزایای این نرم افزار این است که شما می توانید تعداد دفعات کلیک روی هر لینک را مشاهده کنید.
یکی از رایج‌ترین آن‌ها Linktree است که متأسفانه دسترسی به آن در ایران محدود شده است.
Linktree یک ابزار خارجی است که نسبت به ابزار های دیگر امکانات کمتری را ارائه می دهد. البته به دلیل راحت بودن استفاده از ایت ابزار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
کاربر با استفاده از این ابزار می تواند لینک های رندوم را به بیو اینستاگرام اضافه کند.
در واقع زمانی که کاربران بر روی این لینک کلیک می کنند با صفحه ای روبرو می شوند که لینک های ارتباطی مورد نظر شما در آن قرار دارد.
یکی از مزیت هایی که این ابزار دارد این است که به شما امکان قرار دادن ۵ لینک را می دهد.
همچنین می توانید ترتیب چینش لینک ها را با توجه به سلیقه و اولویت خودتان از طریق داشبورد این برنامه تغییر دهید.
جالب ترین قسمت از مزایای این نرم افزار این است که شما می توانید تعداد دفعات کلیک روی هر لینک را مشاهده کنید.
b)    ابزار Tap.bio
Tap.bio نه‌تنها یک صفحه برای میزبانی از تمام لینک‌های شما را ارائه می‌دهد، بلکه یک کارت آنلاین قابل تنظیم به شما می‌دهد که در آن می‌توانید هر آنچه را دوست دارید به زیبایی تبلیغ کنید.
سه برنامه عضویت وجود دارد: پایه (رایگان)، نقره‌ای (۵ دلار در ماه / ۳۶ دلار در سال) و طلایی (۱۲ دلار در ماه / ۹۶ دلار در سال).
برای استفاده از این ابزار باید:
•    در Tap.bio ثبت‌نام کنید.
•    پروفایل خود را بسازید. (یک تصویر، آواتار، عنوان، بیو، آیدی گوگل آنالیتیکس و غیره را اضافه کنید.)
•    لینک‌های خود را ایجاد کنید.
c)    ابزار Lnk.Bio
با نسخه رایگان Lnk.Bio، لینک‌های نامحدودی می‌توانید به اشتراک بگذارید، اما URL شما با برند شما مرتبط نیست.
درواقع، Lnk.Bio یک URL منحصربه‌فرد تصادفی به شما می‌دهد.
برای دریافت یک URL دلخواه با Lnk.Bio، باید پلن های پولی آن را انتخاب کنید. (طرح‌های پولی آن ردیابی لینک، آمار و پشتیبانی ایمیل را نیز ارائه می‌دهند.)
برای قرار دادن چند لینک در بیوی اینستاگرام با پلن رایگان Lnk.Bio به ترتیب زیر عمل کنید:
•    در صفحه اصلی Bio، روی گزینه Start Now در پایین سمت چپ کلیک کنید.
•    با حساب کاربری اینستاگرام یا ایمیل خود وارد شوید.( مثلاً با اینستاگرام خود را وارد شده و بر روی Authorize کلیک کنید.)
•    پس از ورود به سیستم، برای ایجاد لینک‌های خود به مرحله ۲ بروید.
•    در کادر Add a New Link در سمت راست، URL مقصد را در خط اول و عنوان خود را در خط دوم وارد کنید. سپس روی Add Link Now کلیک کنید.
•    به تعداد دلخواه لینک اضافه کنید. پس از پایان کار، روی Get Your URL کلیک کنید.
•    اکنون URL یکتای خود را در بیوی اینستاگرام خود کپی و جایگذاری کنید.
 
d)    ابزار زیلینک
به احتمال زیاد اسم این سرویس ایرانی به گوشتان خورده است. این سرویس توسط شخصی به نام مصطفی الهیاری برنامه نویس ایرانی طراحی شده است.
یکی از مزیت های این سرویس قرار دادن چندین لینک در بیو اینستاگرام می باشد.
زیلینک یک واسطه بین تمام لینک ها و صفحات، خدمات کاربر و دنبال کنندگان می باشد.
زیلینک یک سرویس کاملا رایگان است که با دانلود آن از اپ استورهای معتبر می توانید از تمام قابلیت های موجود در آن بهره ببرید.
مزیت های این سرویس: امکان گذاشتن بی نهایت لینک در صفحه اختصاصی، امکان گذاشتن شماره تماس و .. در صفحه اختصاصی، امکان گذاشتن لوکیشن و گوگل مپ در صفحه اختصاصی و امکان ارائه توضیح کسب و کار می باشد.
۲)قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام با استفاده از وب‌سایت شخصی
اگر می‌خواهید رویدادهای برند خود و همچنین تجربه‌ای که کاربران هنگام دنبال کردن یکی از فراخوانی‌های شما دارند را کنترل کنید، ایجاد یک گزینه جایگزین ساده از طریق وب‌سایت خودتان پیشنهاد می‌شود.
البته راه‌اندازی و نگهداری یک وب‌سایت کاربردی برای رویدادهای شما سرمایه‌گذاری هم در وقت و هم در سرمایه است،
اما اگر اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن با طرفداران خود دارید، یا می‌خواهید با ردیابی آنالیتیکس و تلاش‌های بازاریابی خود چیزهای بیشتری به دست آورید، این روش به‌شدت توصیه می‌شود.
اگر در حال حاضر سایت دارید، در مورد بهترین روش برای ساخت یک صفحه فرود با فردی متخصص صحبت کنید.
از این طریق می‌توانید افراد را از طریق یک لینک در بیوی اینستاگرام خود به آن صفحه فرود هدایت کنید.
یعنی یک صفحه فرود در سایت خود طراحی کنید که شامل تمامی لینک‌های مهمی باشد که می‌خواهید کاربران را به بازدید از آن‌ها ترغیب کنید. سپس مجدداً مانند روش‌های بالا لینک صفحه فرود را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.
اما مزایای این کار چیست؟
هدایت کلیه ترافیک به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا به‌طورکلی در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه خوبی کسب کنید و بر نحوه تعامل طرفداران خود با رویدادهای برند خود از ابتدا تا پایان کنترل داشته باشید. درنتیجه تلاش‌های بازاریابی مؤثرتر و افزایش فروش را شاهد باشید.
راهکارهای مهم هنگام گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام
۱- از کلمات معین و واضح در لینک‌ها استفاده کنید
چه یک لینک را در بیوی اینستاگرام خود قرار می‌دهید، چه در استوری خود، سعی کنید هدف لینک مشخص باشد.
یکی از تاکتیک‌هایی قرار دادن لینک در بیو این است که لینک کاربران را راهنمایی کند که قرار است در صفحه فرود چه چیزی را مشاهده کنند.
بنابراین بهتر است یک لینک کوتاه شده مرتبط با هدف را در بیو بگذاریم تا افراد به‌راحتی آن را باز و یا کپی کنند.
۲- آنالیز لینک بیوی اینستاگرام با پروفایل تجاری
اگر پروفایل بیزینس یا تجاری در اینستاگرام دارید، به تجزیه‌وتحلیل‌های آن دسترسی دارید.
درحالی‌که اینستاگرام آنالیز ساده و نه‌چندان کاملی دارد، اما این ابزار همچنان به شما می‌گوید که در هفته گذشته چند نفر بر روی لینک شما در بیو اینستاگرام کلیک کردند.
آن لینک را با تعداد بازدیدهای پروفایل خود مقایسه کنید.
اگر بخش قابل‌توجهی از بازدیدکنندگان شما بر لینک شما کلیک کرده‌اند، بدان معنی است که لینک بیوی شما موردتوجه است.
بااین‌حال، اگر بازدید زیادی از پروفایل خود دارید اما تقریباً هیچ کلیکی روی لینک ندارید، بیوی خود را بهبود بخشید تا لینک و پروفایل شما جذاب‌تر شود.
به یاد داشته باشید، باید در رسانه‌های اجتماعی آزمایش و خطا کنید.
اگر چیزی به همان روشی که دوست دارید انجام نشود، احتمالاً ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید برای بهتر شدن آن انجام دهید.
۳- تبلیغ لینک در استوری
برای بهره‌وری بیشتر، همیشه می‌توانید استوری ایجاد کرده و لینک بیوی خود را دوباره تبلیغ کنید و یک gif ساده “صفحه را بالا” بکشید به آن اضافه کنید.
۴- از سرویس‌های کوتاه کننده لینک استفاده کنید.
اگر لینک خود را مرتبط با برند و محتوای خود سفارشی‌سازی کرده‌اید، از یک سرویس کوتاه‌سازی لینک استفاده کنید تا لینک برای کپی یا به خاطر سپردن توسط کاربران آسان باشد.
یک لینک طولانی و زشت در بیو اینستاگرام حتی زیبایی صفحه اینستاگرام شما را نیز خدشه‌دار می‌کند.
گذشته از دلیل بارز لینک کوتاه که ازنظر زیبایی نسبت به لینک عمومی دلپذیرتر است، یکسری مزایای دیگر در مورد استفاده از آن‌ها وجود دارد. ازجمله:
 
1-لینک‌های کوتاه و مرتبط به‌یادماندنی هستند
داشتن لینک ساده و مرتبط در بیوی اینستاگرام شما بدان معنی است که حتی اگر کسانی که گذرا به صفحه شما آمده‌اند، در آن لحظه بر روی لینک شما کلیک نکنند، احتمال اینکه آن را به خاطر بسپارند و بعدها آن را در یک مرورگر تایپ کنند، بیشتر است.
دلیل دیگر این است که موجب تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌شود که یکی از بهترین اشکال تبلیغاتی است که یک برند می‌تواند به دست آورد.
اگر فردی اتفاقی به دوست یا همکار خود در مورد چیزی که روز گذشته در اینستاگرام دیده بگوید و لینک شما در ذهن او مانده باشد، باعث می‌شود کار شما آسان‌تر شود.
زنجیره فست فود محبوب، پاندا اکسپرس از لینک برند pandaex.press/OrderNow3 در بیوی اینستاگرام خود استفاده می‌کند و این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند که به‌سرعت و به‌راحتی غذاها را از وب‌سایت سفارش دهند.
2-آنها تحلیلی جامع ارائه می‌دهند
درحالی‌که لینک‌های عمومی ویژگی‌های ردیابی پایه مانند تعداد کلیک‌ها بر لینک شما را نشان می‌دهند، اما اطلاعات مفید دیگری را به شما ارائه نمی‌دهند.
با استفاده از سرویس‌های کوتاه کننده لینک‌ها، می‌توانید زمان و یا تاریخ کلیک بر روی لینک خود و بسیاری اطلاعات دیگر را مشاهده کنید.
این داده‌ها برای درک اینکه طرفداران احتمالی شما علاقه‌مند به دیدن چه نوع مطالبی هستند کمک می‌کنند.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بازاریابان با آن روبرو هستند، اشتراک‌گذاری لینک در اینستاگرام است.
در بسیاری از کانال‌های دیگر، مانند ایمیل یا وب‌سایت خود، اشتراک‌گذاری لینک‌ها نسبتاً ساده است. شما یک لینک سالم را قرار می‌دهید و افراد روی آن کلیک می‌کنند.
اما در اینستاگرام این‌گونه کار نمی‌کند. البته کاربران می‌دانند که لینک بیو تنها لینک قابل کلیک در اینستاگرام است.
بسیاری از آنها حاضرند که به پروفایل شما مراجعه کنند تا لینک بیوی شما را کلیک کنند.
فقط اطمینان حاصل کنید که ارزشی که برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورید به‌وضوح بیان ‌شده باشد.
مطمئن شوید که توضیح لینک شما در کپشن ها و استوری های شما برجسته شده است. تا مخاطبان شما بدون زحمت ببینند که محتوای بیشتری در لینک پروفایل شما وجود دارد.
لینک‌ها در بیو توسط اکثر بازاریابان دست‌کم گرفته و مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. درحالی‌که آنها مؤثرترین راه برای تبدیل‌شدن اینستاگرام به منبع قابل‌توجهی برای ترافیک آنلاین تجارت شماست.
گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
همان طور که مشاهده می کنید هر روزه اینستاگرام با قابلیت های جدیدی که رونمایی می کند. کاربران خود را شگفت زده می کند.
این بار قابلیتی را به این برنامه افزوده که می تواند برای پیچ های بیزینسی یا تجاری بسیار مناسب باشد.
از آنجایی که استوری های اینستاگرام طی ۲۴ ساعت از بین می رود. پس می تواند موقعیت مناسب برای انتقال اطلاعات مقطعی باشد.
برخی از اکانت های بیزینسی تصمیم گرفتند که با قرار دان لینک در استوری اینستاگرام خود نظر کاربران را به سمت خود جذب کنند.
با این کار شاخص سنجش عملکرد و kpi افزایش پیدا می کند. پس با اضافه کردن لینک تلگرام یا سایت خود می توانید فالوورها را خیلی راحت به سمت خرید هدایت کنید.
شرایط لینک گذاری در استوری اینستاگرام چیست؟
این شرایط فقط شامل دو مورد می شوند:
برای گذاشتن لینک در استوری اپلیکیشن اینستاگرام، اولین موردی که شما بایستی رعایت کنید، این است که اکانت شما تجاری یا همان Business باشد.
برای این که یک اکانت تجاری داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید.
•    ابتدا به بخش پروفایل خود بروید
•    سپس بر روی آیکون چرخ دنده که همان بخش تنظیمات اینستاگرام است کلیک کنید.
•    در صفحه ای که برایتان باز می شود گزینه آبی رنگ Switch to Professional Account را بزنید.
•    در مرحله آخر و در صفحه ای که باز می شود گزینه Business را انتخاب کنید.
اکنون شما دارای یک اکانت تجاری هستید.
دومین شرط برای استفاده از قابلیت لینک‌گذاری در استوری تعداد فالوورهایتان است. تعداد فالوورهای شما حتما باید بیشتر از ۱۰ هزار نفر باشند.
برای این که فالوورهایتان افزایش یابد راه های زیادی وجود دارد. برای افزایش فالوور شما باید Live و استوری های زیادی را از خود بگذارید. همچنین بایستی پست های زیادی را در صفحه خود منتشر کنید.
گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
•    در اول کار شما باید مراحل ساده گذاشتن یک استوری را انجام دهید. برای این کار ابتدا آیکون دوربین بالای صفحه را بزنید
•    سپس در صفحه ای که باز می شود عکس یا ویدیو مدنظر خود را بگذارید.
•    در بالای صفحه آیکونی به شکل زنجیر وجود دارد؛ بر روی آن کلیک کنید.
•    در این مرحله صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود. به منظور این که لینک مدنظر خود را قراردهید، بر روی گزینه web link کلیک کنید
•    در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود کادر متنی وجود دارد. لینک صفحه مدنظر خود را در آن کادر وارد کنید.
•    سپس برای تکمیل فرایند بر روی گزینه Done بالای صفحه کلیک کنید.
•    در آخر کار هم برای به اشتراک گذاشتن استوری، گزینه Your Story را بزنید.
شما میتوانید لینک شبکه های اجتماعی مختلفی از جمله تلگرام را در استوری خود قرار دهید در صورتی که شرایطی که گفته شد را داشته باشید.
این کار به شما کمک میکند برای شبکه های اجتماعی مختلف خود نیز اعضای جدید به دست آورید.
این را نیز بگوییم که ممکن است هر شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی واکنش نشان دهند. برای اینکه حساسیت اینستاگرام را برانگیخته نکنید میتوانید لینک تلگرام خود را با استفاده از سایت کوتاه کننده لینک کوتاه کنید و سپس در استوری قرار دهید.
لینک گذاری در استوری اینستاگرام چه مزایایی به همراه دارد؟
مانند تمام ویژگی های جدید اینستاگرام، قابلیت لینک گذاری در استوری هم مزایای خاص خودش را دارد. تعدادی از این مزایا شامل موارد زیر هستند:
•    بالا رفتن ترافیک در بازدید از سایت
•    فروش بیشتر محصولات
•    تبلیغ برند محصولات خود
•    بالا رفتن بازدید از شبکه های اجتماعی دیگر
گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام بیشتر برای چه کسانی کارآمد است؟
قبل از اینکه بررسی کنید که این قابلیت می تواند برای چه افرادی مناسب باشد. بهتر است بدانید که این قابلیت شامل چه کسانی می شود. و سپس برای ادامه کار خود برنامه ریزی کنید.
در ادامه به چند مورد از افرادی اشاره می کنیم که این قابلیت می تواند برایشان کارآمد باشد و موجب پیشرفتشان شود.
•    کسانی که در زمینه آموزش فعالیت دارند و قصد آموزش به مخاطبین خود را دارند.
•    کسانی که در بین مردم معروف هستند و قصد معرفی وب سایت یا کانال خاصی را دارند.
•    اینفلوئنسرها و افراد معروفی که قصد راه اندازی مسابقه و جایزه دادن را دارند.
•    صفحات تجاری و فروشگاه هایی که قصد فروش محصولات یا معرفی آن ها را دارند.
چگونه ترافیک بازدید از لینک ها را افزایش بدهیم؟
•    بلاگ های جدیدتان را به اشتراک بگذارید
چنانچه صاحب یک وبلاگ هستید، سعی کنید بلاگ‌های جذابی را منتشر کنید. بعد از منتشر کردن بلاگ بر روی وبلاگ خود، لینک آنها را در استوری خود بگذارید.
سعی کنید شناخت کافی از فالوورهای خود داشته‌ باشید و بدانید بیشتر علاقه‌مند به چه زمینه‌ای هستند. بعد از آن که شناخت کافی کسب کردید می‌توانید بلاگ‌های خود را در آن زمینه تولید کنید.
•    آموزش های خود را کامل کنید
ما در نظر می‌گیریم شما پیجتان در زمینه آموزش فعالیت دارد. و دارای یک وب‌سایت آموزشی هستید.
آن وقت می‌توانید در کنار هم از محتوای آموزشی وب‌سایتتان و قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنید. این کار آموزش شما را گسترده تر می کند.
•    رونمایی از محصولات جدید
افراد زیادی هستند که از اینستاگرام به عنوان یک فروشگاه مجازی استفاده می کنند.
چنانچه شما هم از آن دسته از افراد هستید، می‌توانید با استفاده از لینک‌گذاری در اینستاگرام، از محصولات جدیدتان رونمایی کنید.
این کار می توانید بازدید از لینک را بالا ببرد. و برای مشتریان هم جذاب باشد
روش های استفاده از امکان لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام
همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام می تواند به افراد زیادی کمک کند.
بنابراین از آنجایی که قرار دادن لینک تنها در استوری اینستاگرام وجود دارد. برخی از صاحبان کسب و کارها مشتاقند که در هر استوری اینستاگرام خود لینکی را قرار دهند.
اما قطعا محدودیت هایی برای این قابلیت وجود دارد.
به طور مثال اگر استوری شما شامل سه یا چهار پست پشت سر هم می باشد، تنها یکی از آنها می تواند حاوی لینک باشد. به همین صورت هر چه تعداد استوری های شما بیشتر شود امکان گذاشتن استوری با لینک بیشتر می شود.
البته باید به این نکته هم توجه کنید که همه استوری ها نیاز به داشتن لینک ندارند.
شما به عنوان یک بازاریاب باید تشخیص دهید که کدامیک از استوری های شما با داشتن لینک، ارزش دوبرابری را دریافت می کند. سپس کاربران با کلیک کردن بر روی آن لینک مطالب مفیدی را خواهند دید.
بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که برای اضافه کردن لینک به استوری های خود از روش های خلاقانه زیر استفاده کنید. این روش ها می تواند هم برای کسب و کار شما و هم برای مخاطب جذاب و مفید باشد.
ناگفته نماند که روش های بسیاری برای این کار وجود دارد. اما ما به طور خلاصه به آن می پردازیم.
خدمات و محصولتان را تبلیغ کنید
اگر اکانتی دارید که محصول یا خدماتی را در آن ارائه می کنید حتما آنها را در استوری های خود تبلیغ کنید. و لینک خریداری و اطلاعات بیشتر محصول را بگذارید.
اگر این کار به صورت اصولی و معتدل قرار بگیرید می تواند بسیار مفید واقع شود. در واقع نباید بیش از حد تکرار شود. و اهمیتش در برابر مشتری کاهش یابد.
اگر می خواهید محصولی را تبلیغ کنید بهتر است از روش های سرگرم کننده و خلاق بهره ببرید.
بخشی از مطالب آموزشی خود را در استوری قرار دهید
اگر پیچ آموزشی دارید و مطالب خاصی را دنبال می کنید بهتر است بخشی از آموزش های خود را در استوری قرار دهید و برای دیدن ادامه آموزش لینک آن را در استوری خود قرار دهید.
برای مثال اگر دستور پخت غذایی را آموزش می دهید، می توانید در استوری اول عکس غذای آماده یا مواد اولیه را بگذارید.
سپس صحنه هایی از روند آماده سازی غذا و در نهایت با استفاده از لینکی که در استوری خود قرار می دهید مخاطب را به سایت یا کانال تلگرام خود هدایت کنید.
فراموش نکنید که نوشتن جزئیات به شما کمک میکند تا مخاطبان را بیشتر ترغیب کنید که به سایت و یا کانال شما جذب شوند.
بدین صورت می توانید چندین هدف را باهم دنبال کنید.
از محتوای اختصاصی خود پرده برداری کنید.
روشی جالب برای مشتاق کردن فالوورها برای دیدن لینک استوری، استفاده از حقه یا ابتکارهای تازه است.
به طور مثال می توانید با اعلام یک قسمت از مطلب مهمی که مخاطبان مشتاق شنیدن آن هستند آنها را وادار به لمس لینک کنید.
بنابراین اگر شما هم می خواهید مخاطبان خود را به سایت هدایت کنید باید از حقه ها و نیرنگ های جالب استفاده کنید تا بتوانید مخاطب را ترغیب به دیدن ادامه محتوا کنید.
نحوه دریافت بک لینک از اینستاگرام
لینک دهی برای رتبه‌بندی یک وبسایت بسیار مهم است، برای جز ۱۰ صفحه برتر گوگل بودن، باید سایت شما دارای بک لینک از وبسایت‌های معتبر باشد؛ بدین ترتیب می‌توانید وبسایت رقیبان را نیز شکست دهید.
هنگام بهینه‌سازی موتور جستجو، وبسایت‌هایی که تعداد بازدیدکنندگان بیشتری دارند، در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب می‌کنند.
روش‌های زیادی برای دریافت بک لینک از اینستاگرام و دیگر وبسایت‌های رسانه‌ای وجود دارد اما با این روش، دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا دیگران به شما لینک دهند.
امروزه وبلاگ‌نویسان و توسعه‌دهندگان وبسایت با مشکلات عدیده‌ای برای گرفتن بک لینک از وبسایت دیگری روبرو هستند.
اما اگر پروفایل شما در برخی از وبسایت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی باشد دیگر مشکلی نخواهید داشت، این به شما کمک می‌کند محبوبیت کسب کنید.
این رسانه‌ها به شما کمک می‌کنند لینک‌های زیادی برای ارتقا تجارت خود دریافت کنید.
همراه با دریافت بک لینک، شما باید وبسایت خود را نیز به‌درستی بهینه‌سازی کنید زیرا، اگر وبسایت شما پاسخگو نباشد یا بارگیری کندی انجام می‌دهد، این کار سودی نخواهد داشت.
در این‌صورت حتی اگر سعی کنید بک لینک‌ها را افزایش دهید، وبسایت شما دیگر نمی‌تواند رشد کند.
ما در این مقاله دو روش نحوه دریافت بک لینک از اینستاگرام را آموزش می‌دهیم. اما این می‌تواند یک بک لینک Nofollow اما بسیار مؤثر باشد.
دریافت بک لینک از IGTV
شما می‌توانید بک لینک را از IGTV اینستاگرام دریافت کنید.
1. به بخش IGTV بروید.
وارد اکانت خود شوید و به بخش اکسپلور و سپس IGTV بروید و روی علامت + بالا سمت راست ضربه بزنید.
2.ویدئوی خود را انتخاب کنید.
ویدئوی خود را که از قبل آماده کرده‌اید را انتخاب کنید. (توجه داشته باشید که زمان ویدئوی شما باید بیش از ۶۰ ثانیه باشد.)
پس از انتخاب کاور ویدئو به صفحه ای منتقل خواهید شد که می توانید مشخصات ویدئو را در آنجا بنویسید.
3.آدرس سایت خود را وارد کنید.
در اینجا عنوان و کپشن ویدئوی خود را بنویسید. سپس در کپشن خود آدرس سایت خود را وارد کنید.
4.ویدئوی خود را ارسال کنید.
ویدئوی خود را با کلیک روی Post ارسال کنید، بدین ترتیب به همین سادگی آدرس سایت خود را در معرض دید هزاران مخاطب قرار می‌دهید.
دریافت بک لینک از پروفایل اینستاگرام که همان گذاشتن آدرس وب سایت در اینستاگرام می باشد که قبلا توضیح داده شده است.
شاید ندانید که اینستاگرام ۹۹ نمره DA (مرجع دامنه) دارد این بهترین صفحه رسانه‌های اجتماعی برای دریافت هر بک لینک است.
اگر از اینستاگرام بک لینک دریافت کنید، می‌توانید رشد وبسایت چشمگیری را مشاهده کنید.
از کلمات کلیدی هدفمند وبسایت خود در تمام پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید، همچنین به شما کمک می‌کند تا سئو وبسایت خود را تقویت کنید.
شما اغلب می‌بینید که بسیاری از پست‌های اینستاگرام در Google SERP (صفحه نتیجه موتور جستجو) نیز رتبه‌بندی می‌شوند.
با استفاده از بیشتر کلمات کلیدی متمرکز بر وبسایت خود در پست‌های اینستاگرام و تمام زمینه‌های شخصی خود می‌توانید نام تجاری شخصی خود را ایجاد کنید و شما قطعاً از مزایای رشد وبسایت خود به یک برند در حال رشد آگاه هستید.
همچنین، سعی کنید مطالب با کیفیت را روزانه در اکانت اینستاگرام مربوط به وبسایت خود به اشتراک بگذارید این برای ایجاد تعامل فعال با مخاطبان شما مفید خواهد بود.
نکات کلیدی ایجاد بک لینک در اینستاگرام
•    اگر در اکانت اینستاگرام خود مخاطبان زیادی دارید، بدین ترتیب بازدید از وبسایت خود را افزایش می‌دهید.
•    دریافت بک لینک از اینستاگرام می‌تواند به شما در رشد نام تجاری وبسایت شما کمک کند.
•    دریافت لینک از اینستاگرام برای تلاش‌های شما در زمینه سئو بسیار مناسب است.
این کار شاید کمی از وقت شما را بگیرد اما انجام این کار مزایای زیادی برای وبسایت تجاری شما دارد.
در این صورت گوگل نیز مجموعه غنی‌تری از سایت‌ها را به شما نشان می‌دهد که این سایت‌ها به روشی مداوم و قدرتمند به شما اشاره می‌کنند.
فرصت دریافت بک لینک از اینستاگرام را از دست ندهید این امر در آینده به شما کمک زیادی خواهد کرد.
اضافه کردن get ticket به اینستاگرام و روش انجام آن
اینستاگرام همواره به دنبال راه های جدیدی برای افزایش تعامل کاربران خود است حالا این شما و این هم امکان جالب اضافه کردن get ticket به اینستاگرام، یا  افزودن دریافت بلیط به اکانت اینستاگرامی خود.
لازم است بدانید که اینستاگرام دکمه های عملیاتی را در اختیار تمام کاربران قرار نداده است بلکه این قابلیت ها تنها برای اکانت های تجاری هستند.
در برخی مواقع این قابلیت برای تمام اکانت های تجاری هم فعال نشده است اما اکثر اکانت ها این قابلیت را دارا هستند.
یک مجموعه بزرگ است که به تازگی به عنوان یکی از شرکای پلتفرم اینستاگرام معرفی شده است.
از این رو با توجه به کار این شرکت که برگزاری رویدادها و مراسمات است، تهیه بلیط از طریق اینستاگرام فعال شده است اما اگر می خواهید شما هم از آن استفاده کنید به این نکات توجه کنید.
اکنون شما می توانید دکمه های call-to-action یا دعوت به عمل را به پروفایل کسب و کار خود در اینستاگرام اضافه کنید.
اضافه کردن get ticket باید طبق مراحل زیر عمل کنید.
•    به بخش Edit Profile بروید.
•    گزینه Contact Options را انتخاب کنید.
•    اکنون گزینه Add additional action را انتخاب کنید.
•    Eventbrite را به عنوان همکار خود انتخاب کنید.
•    Eventbrite URL خود را در این بخش اضافه کنید.
•    حالا به پروفایل خود برگردید تا دکمه گت تیکت (get ticket) را ببینید.
اکنون شما یک دکمه call-to-action یا دعوت به عمل درست کرده اید.
همان طور که گفتیم اضافه کردن دریافت بلیط یک دعوت به عمل است اما در ادامه به شما می گویم که چرا استفاده از دکمه های این چنینی برای کسب و کار شما واجب است.
۱)علاقه‌مند کردن دیگران به خرید بلیط
افرادی که از پروفایل و پست های شما دیدن می کنند و آن ها را دوست دارند، به تعامل با شما و شرکت در رویداد هایی که ترتیب می دهید، علاقه‌مند هستند.
اما کاربران امروزی کم حوصله تر از آن هستند که بخواهند وقت زیادی صرف پیدا کردن جایی برای خرید بلیط شما صرف کنند.
با یک بیوی خوب و اضافه کردن Get Tickets در پروفایلتان نرخ تعامل را افزایش می دهید با این کار در چند قدم ساده و خیلی زود بلیط شما قابل خریدن است.
۲) به طور موثری مخاطبان خود را افزایش می دهید
اینستاگرام می تواند از ۲۰۰ میلیون دنبال کننده برای خرید بلیط حمایت کند افرادی که روزانه یک پروفایل را بررسی می کنند می توانند بلیط ها را از این راه خریداری کنند.
اینستاگرام می گوید، ۳۰ درصد مردم چیزی که در نگاه اول در اینستاگرام می بینند را می خرند.
 ۳)با اضافه کردن get ticket به اینستاگرام راه خرید بلیط را ساده کنید
وقتی از طریق اینستاگرام افراد خرید می کنند، اطلاعاتی که در اینستاگرام ذخیره کرده اند (نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و ایمیل)، به طور خودکار در فیلد های خرید قرار می گیرند.
خب این یعنی یک قدم به خرید ساده بلیط بیشتر نزدیک شده اند، اگر تا انتهای خرید پیش بروند، تنها چند قدم ساده برای ادامه خرید باقی می ماند، ضمن این که کمتر کسی در این مراحل از خرید خود پیشمان خواهد شد.
۴) فروش از اینستاگرام را دنبال کنید
با اضافه کردن بخش دریافت بلیط، بخشی به نام رویداد های من برای شما فعال می شود، در این بخش می توانید میزان فروش بلیط های خود را دنبال کنید.
در ۳ قدم بلیط بفروش
همان طور که گفتیم تا کنون فقط Eventbrite شریک فروش بلیط در اینستاگرام است، بنابراین تنها باید آن را انتخاب کنید.
ابتدا، باید وارد سایت Eventbrite شده و رویداد خود را ایجاد کنید اگر اکانت ندارید، توصیه می کنم با پروفایل بیزنیس فیس بوک خود وارد شوید.
می پرسید چرا برای ورود به Eventbrite به پروفایل کاری فیس بوک خود نیاز دارید؟ اگر این کار را انجام دهید، مستقیم اکانت فیس بوک خود را به اینستاگرامتان وصل کرده اید و دکمه دریافت بلیط سریع تر برای شما فعال می شود.
قدم دوم این است که از راهی که باهم مرور کردیم دکمه کال تو اکشن را در اینستاگرام خود فعال کنید.
حالا وقت آن است که برای رویداد خود تبلیغ کنید، استفاده از شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید، می توانید برای رویداد خود در آن ها تبلیغ کنید.
می توانید پستی در مورد رویداد خود بگذارید و از مردم دعوت کنید، همچنین استفاده از استوری را فراموش نکنید.
با این روش ها به سادگی می توانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید، می توانید به سادگی از دوستان و حتی اعضای خانواده نیز بخواهید که در مورد رویداد شما تبلیغ کنند.
برای فروش بلیط هایتان باید دیده شوید پس کاری کنید که دیده شوید خواهید دید که چه میزان فروش بلیط های شما افزایش پیدا می کند.
از اضافه کردن get ticket به اینستاگرام چه استفاده های دیگری می شود؟
خب حالا این سوال پیش می آید که این همه بلیط و رویداد چطور می توانیم آن ها را برگزار کنیم، به خصوص که به دلیل بیماری همه گیر کوید ۱۹ این امکان ها کاهش یافته است.
اما شاید کمتر کسی به شما گفته باشد که می توانید در برگزاری کلاس های آنلاین و دوره های آنلاین خود نیز از آن استفاده کنید.
خیلی ساده است شما قرار است خدماتی را در ازای هزینه ای مشخص ارائه کنید، این رویداد می تواند یک دوره آنلاین باشد، می تواند یک هدف آنلاین و دورکاری باشد.
پس نگران نباشید می توانید از این دکمه برای فروش در اینستاگرام استفاده کنید، می توانید حتی آدرس سایت خود را برای خرید داخلی قرار داده و علاقه مندان خارج از ایران نیز از طریق دکمه گت تیکت خرید خود را انجام دهند.
قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام
استفاده از اینستاگرام فقط برای گذراندان وقت و سرگرمی نیست، بسیاری امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت از اپلیکیشن اینستاگرام برای قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام خود استفاده می کنند.
با این کار مشتری را به کانال تلگرام خود می کشانند و کسب درآمد می کنند، اغلب مردم خرید های خود را از این طریق انجام می دهند.
اینستاگرام اجازه قرار دادن لینک قابل کلیک در کپشن پست ها را به کاربران نداده است.
در واقع تنها لینک قابل کلیک در قسمت website در بیو اینستاگرام وجود دارد، که البته قرار دادن لینک کانال تلگرام در اینستاگرام به راحتی قبل نیست بلکه باید با ترفند های جدید این کار را انجام دهید.
بنابراین با توجه به سیاست ها و قوانین اینستاگرام نمی توانید با نوشتن Telegram.me/your telegram id لینک کانال خود را در قسمت وب سایت بیو قرار دهید و با این روش فالوورهای اینستاگرام خود را به تلگرام سوق دهید.
اکثر مدیران کسب و کار، فروش خود را از طریق فضای مجازی بخصوص تلگرام و اینستاگرام انجام می دهند.
صاحبان کسب و کار برای فروش محصولاتشان بخش عمده از تبلیغات خود را در فضای اینستاگرام منتشر می کنند.
افراد برای ارتباط راحت تر با مشتری و فروش نهایی محصول سعی بر کشاندن مخاطب به تلگرام خود دارند چرا که مکالمه با مشتری در تلگرام بسیار راحت تر و منظم تر انجام می شود.
بنابراین همیشه به دنبال روش مناسبی برای قرار دادن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام هستند.
اما پیش از انجام فرایند فروش، کسب و کار ها برای گسترش فعالیت های خود و نیز کسب اعتبار نیاز به افزایش فالوور دارند.
در اپلیکیشن اینستاگرام قابلیت گذاشتن لینک در پست ها وجود ندارد.
ولی می توانید لینک کانال تلگرام یا وبسایت خود را در قسمت Website بیوی اینستاگرام خود استفاده کنید. در این صورت مخاطبین را به وبسایت یا کانال خود هدایت می کنید.
متاسفانه این شبکه اجتماعی در به روزرسانی جدیدی که منتشر کرده است قابلیت قرار دادن لینک تلگرام در بیو پیج را حذف کرده است.
بسیاری از پیج ها برای اهداف مختلفی لینک تلگرام را در بیو اینستاگرام خود قرار می دهند تا مخاطب را به گروه یا کانال تلگرامی خود بکشانند.
این کار و به روز رسانی جدید در اینستاگرام باعث شده بسیاری از کاربران آن رنجیده شوند زیرا برخی افراد به خصوص آنهایی که اکانت های بیزینسی دارند و در اکثر سوشال ها فعالیت دارند محدود شده اند.
در واقع نمی دادند که به چه روشی مخاطبان خود را به تلگرام بکشانند.
قبل از این به روز رسانی برای گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام به راحتی با نوشتن (آیدی شما) Telegram. لینک تلگرام خود را در بیو اینستاگرام قرار می دادید.
اما پس از این آپدیت در صورت قرار دادن این لینک در  بیو صفحه خود با ارور مواجه می شوید.
پس از این بروزرسانی شما دیگر شما قادر به این کار نیستید و باید به جای نوشتن Telegram.me/(آیدی شما) از روش هایی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم استفاده نمایید:
روش اول قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام
ابتدا به قسمت Edit Profile در صفحه خودتان بروید سپس در قسمت Website لینک تلگرام را بصورت http://tlgrm.me/***** قرار دهید.
روش دیگر قرار دادن لینک تلگرام در بیوی اینستاگرام به این صورت است که به جای Telegram.me که در حال حاضر توسط این اپلیکیشن تحریم شده است از t.me/****  یا http://t.me/***** استفاده کنید.
متاسفانه برای برخی از کاربران استفاده از tlgrm.me یا t.me غیر فعال شده است بنابراین بایستی بجای me. از .in به صورت زیر استفاده نمایند:
Tlgrm.in/****  یا t.me/****
در موارد بالا باید بجای ستاره ها آیدی تلگرام خود را قرار دهید.
روش دوم گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام
به احتمال زیاد حالا که اپلیکیشن اینستاگرام چندین روش از گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام را تحریم کرده است به زودی به موارد ذکر شده پی می برد و باز لینک ها به مشکل می خورند. اما راهکار چیست؟
سرویس های زیادی با نام کوتاه کننده لینک هم اکنون موجود هست که می توان از آنها استفاده کرد. (کوتاه کردن لینک باعث میشود اینستاگرام کمتر به لینک شما شک کند و مورد بررسی قرار دهد.)
استفاده از این سرویس ها به این صورت است که لینک کانال تلگرام یا گروه تلگرام مورد نظر را در این سرویس ها وارد می کنید سپس یک لینک کوتاه شده دریافت می کنید که می توانید آنرا در قسمت Website بیو بدون هیچ مشکلی قرار دهید.
برخی از معروف ترین این سرویس ها Ow.ly و  Bitly می باشد.
اکنون شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا در آینده این روش نیز تحریم نمی شود؟
پاسخ خیر است چرا که تعداد این سرویس ها در سطح اینترنت بسیار زیاد و قابل تحریم شدن نیست.
بسیاری از افراد سوال مکینند که آیا میتوان در پست های اینستاگرام لینک قرار داد باید بگوییم که خیر، اما اگر شما اشتراک اینستاگرام را خریداری نمایید میتوانید کارهای این چنینی را انجام دهید.
با این کارها به راحتی لینک کانال یا گروه تلگرامی مورد نظر خود را در بیوی اینستاگرام  ثبت کنید سپس مخاطبین خود را به تلگرام خود بکشانید.
چگونه در لیست suggested قرار بگیریم؟
قرار گرفتن در لیست suggested اینستاگرام، با هدف اینکه فالوورهایتان افزایش یابد، راه عملی خاصی ندارد و بستگی به فعالیتتان در اینستاگرام دارد.
برای قرار گرفتن در این لیست چهار نکته کلیدی است که بایستی رعایت کنید.
•    اولین نکته این است که بایستی فعالیتتان در اینستاگرام بالا باشد. و تا حد امکان سعی کنید Live یا همان پخش زنده از خودتان بگذارید.
تلاش خود را بکنید تا در لایوهایتان کارهایی انجام دهید تا برای فالوورها جذاب باشد. این اولین راه برای قرار گرفتن در لیست suggested است.
•    دومین نکته ای که بایستی رعایت کنید، این است که پست و استوری های زیادی بگذارید. و همچنین لایک و کامنت ها از آمار خوبی برخوردار باشند.
•    سومین نکته ای که به شما کمک می کند، تا در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیرد، این است که از تعداد فالوور های زیادی برخوردار باشید.
•    چهارمین نکته ای که در این مسیر می تواند کارآمد باشد، تعداد کامنت ها یا همان پیام هایی است که برای شما فرستاده می شود.
هر میزان که تعداد کامنت های دریافت شده یا حتی فرستاده شده بیشتر باشد، احتمال قرار گرفتن در لیست suggested هم بیشتر است.
چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نگیریم
ممکن است خیلی از شما ها، تمایلی به قرار گرفتن در لیست پیشنهادی اینستاگرام نداشته باشید اما چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نگیریم؟
برای بر طرف کردن این نیاز، کافی است پیج اینستاگرام خود را مخفی نگه دارید با مخفی نگه داشتن پیج اینستاگرام دیگر در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نمی گیرید.
پاسخ سوال، چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نگیریم اصلا سخت نیست کافی است مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا وارد نسخه تحت وب اینستاگرام شوید سپس به حساب کاربری خود وارد شوید برای مراجعه به پروفایل، بر روی آیکون پروفایل در بالای صفحه کلیک کنید سپس گزینه Profile را انتخاب کنید. در مرحله بعد بر روی گزینه Edit Profile کلیک کنید اکنون اسکرول کنید، و در پایین صفحه تیک گزینه Similar account suggestions را بردارید با غیر فعال کردن این گزینه دیگر پیج شما در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نمی گیرد برای ذخیره تغییرات بر روی گزینه Submit کلیک کنید.
چگونگی مرتب سازی لیست فالوور ها و فالویینگ اینستاگرام
اینستاگرام، قابلیت جدیدی را ارائه کرده است که با آن می توانیم به مرتب سازی لیست فالویینگ اینستاگرام خود به صورت دلخواه بپردازیم.
البته این امکان هنوز برای لیست فالوور های اینستاگرام ما در دسترس نیست و آنها فقط بر اساس تعامل یا حروف الفبا مرتب می شوند.
در ادامه قصد داریم درباره قابلیت کاملاً جدید اینستاگرام که به تازگی معرفی شده صحبت کنیم که احتمالاً برای بسیاری از افراد کاربردی و مهم باشد.
این قابلیت اینستاگرام امکانی را برای کاربر به وجود می‌آورد تا کاربر قادر باشد خودش لیست فالویینگ را تنظیم و مرتب نماید.
در این قابلیت آیکونی به اسم sort by اضافه شده است که شبیه دایره ای با دو فلش به سمت بالا و پایین است.
این آیکون این امکان را به کاربر می‌دهد لیست فالویینگ های خود را بر مبنای جدیدترین و یا قدیمی‌ترین آنها مرتب نماید.
وقتی روی لیست Following ضربه می‌زنید قادر هستید این لیست را مرتب کنید روی sorted by که ضربه بزنید سه گزینه برای شما به نمایش درمی‌آید:
•    Default : فالوور های صفحه‌تان به صورت پیش‌فرض مرتب‌سازی شده‌اند.
•    Date Followed: Latest : با انتخاب این آیکون فالوور ها بر مبنای آخرین دفعه‌ای که فالو کردید منظم می‌شوند.
•    Date Followed: Earliest : این آیکون افرادی را نشان می دهد که برای اولین‌بار فالو کردید به‌این‌ترتیب که با انتخاب این آیکون، قدیمی ترین افراد صفحه‌تان را به‌آسانی پیدا می کنید.
مرتب سازی لیست فالویینگ اینستاگرام بر اساس تعامل
اما پیش از مرتب کردن لیست فالویینگ های خود، اینستاگرام دو گزینه دیگر را به شما پیشنهاد می دهد که هر کدام می توانند به شما لیست فالویینگ های شما بر اساس کمترین تعامل یا بیشترین تعامل نشان دهند.
این دو گزینه عبارتند از:
•    Least Interacted With: این گزینه به شما لیست فالویینگ های شما را نشان می دهد که کمترین تعامل را با آنها داشته اید.
•    Most Shown in Feed: اما با انتخاب این گزینه اینستاگرام لیست فالوویینگ هایی را به شما نشان می دهد که پست های بیشتری را از آنها در فید خود دیده اید یا به عبارتی پست های آنها را پیگیری می کنید.
به این ترتیب با این دو گزینه می توانید به مرتب سازی لیست فالویینگ های خود بر اساس میزان تعامل خود با آنها یا برعکس بپردازید.
ترتیب قرارگیری لیست فالوور و فالویینگ اینستاگرام در حالت کلی
پس دلایل زیادی وجود دارد که شما قصد دارید از ترتیب مرتب شده دنبال کنندگان خود مطلع شوید مانند اینکه اینستاگرام چگونه مشخص می‌کند که چه کسی در بالای لیست فالوور های شما قرار دارد؟
1.    اگر کمتر از ۲۰۰ فالوور یا فالویینگ در اینستاگرام خود دارید:
ترتیب مرتب‌سازی بر اساس الفبای نامی در پروفایل آنها سازماندهی می‌شود نه نام کاربری آنها اگر نامی در پروفایل خود نداشته باشند، بر اساس آخرین لیست حروف الفبا مرتب می‌شوند.
2.    اگر بیش از ۲۰۰ فالوور یا فالویینگ در اینستاگرام خود دارید:
ترتیب مرتب سازی لیست فالوور یا فالویینگ اینستاگرام بر اساس جدیدترین تعامل با آنها، سازمان‌یافته است بنابراین این بدان معنی می‌باشد که شما به ترتیب، آنها را دنبال کرده‌اید یا آنها شما را دنبال کرده‌اند.
 چه کسی در بالای لیست فالوور و فالویینگ اینستاگرام من قرار دارد؟
لیست دنبال کنندگان شبکه اجتماعی اینستاگرام شما به ترتیب زمانی است در بالای لیست، جدیدترین دنبال‌کننده خود را پیدا خواهید کرد.
در انتهای لیست دنبال کنندگان خود می‌توانید اولین دنبال کنندگان خود را پیدا نمایید. (اگر هنوز هم شما را دنبال می‌کنند).
روش های فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام
نحوه فهمیدن انفالو شدن در اینستاگرام  میتواند خیلی مهم باشد پس شما باید اقدام به شناسایی کردن علت ریزش فالوور ها نمایید.
در خود برنامه اینستاگرام این قابلیت وجود ندارد که متوجه شوید چه کسانی شما را آنفالو کرده اند اما برای فهمیدن این موضوع ابزارهای مختلفی وجود دارد که به معرفی یکی از این ابزارها میپردازیم .
اپلیکیشن Iconosquare
این برنامه بسیار دقیق بوده و به شما کمک میکند لیست آنفالو کنندگان تا هفت روز گذشته را ببینید.
علاوه بر آنفالو قابلیت های دیگری نیز دارد که برای اکانت های تجاری بسیار موثر خواهد بود.
برای مثال استراتژی های مختلفی برای هشتگ گذاری و… به شما ارائه میدهد.
همچنین این برنامه نرخ رشد فالوورها را اندازه گیری کرده، اطلاعات دقیق روزانه در مورد افزایش و کاهش فالوورها ارائه داده، لوکیشن کاربران را نمایش داده و فالوورهای برتر را معرفی میکند.
در کل این برنامه یک پکیج کامل است و نحوه تشخیص آنفالو شدن در اپلیکیشن  Iconosquare بسیار واضح است.
اگر بخواهیم از دیگر امکانات این برنامه بگوییم میتوانیم به امکاناتی از جمله، فیلتر اطلاعات، بررسی عملکرد رقبا، دنبال کردن رقبا و… اشاره کنیم.
در کل این برنامه یکی از بهترین ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام محسوب میشود.
مشکلات اپلیکیشن های غیر رسمی اینستاگرام
۱- در تمامی برنامه های آنفالویاب اطلاعات بعد از نصب اپلیکیشن بررسی میشود و کسانی که از قبل شما را آنفالو کرده اند نمایش داده نمیشود.
۲- به دلیل اینکه این برنامه ها از طرف اینستاگرام تایید نشده اند پس نمیتوان امنیت آن ها را تضمین نمود بنابراین ممکن است اطلاعات افراد فاش شود!
۳- از آنجایی که شبکه اجتماعی اینستاگرام هرچند وقت یکبار قوانین جدیدی میگذارد ممکن است این اپلیکیشن ها از کار بیفتند.
در آخر باید بیان کنیم که نرم افزارها و سایت های آنفالویاب برای همه کاربردی نیستند و بیشتر افرادی از آنها استفاده میکنند که فالوورهای زیادی دارند و برای آن ها سخت است که به صورت دستی افراد را آنفالو کنند.
به همین خاطر افرادی که با فالوور بالا میخواهند انفالو کنندگان خود را یافته و همه را با یک کلیک حذف نمایند، از برنامه های بالا به انجام این کار بپردازند.
فقط دقت داشته باشید که اینستاگرام به اپ ها و سایت های غیررسمی حساس است.
و در صورت استفاده متداوم شما، ممکن است ربات شناسانایی شده و برای مدت محدودی ریپورت شوید و اگر دوباره ادامه دهید ممکن است برای همیشه این اتفاق بیوفتد.
افزایش امنیت اینستاگرام!
همانطور که میدانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی جهانی و بسیار محبوب است یکی از موضوعات مهم در این شبکه اجتماعی افزایش امنیت پیج اینستاگرام میباشد اینکه چرا این موضوع بسیار اهمیت دارد را در ادامه خواهید دید پس با ما همراه باشید تا با رعایت نکات مهم امنیت پیج اینستاگرام به راحتی پیچ خودتان را مدیریت کنید.
کاربران زیادی بارها این سوال را از ما پرسیده اند که چگونه میتوانیم امنیت پیج اینستاگرام خود را بالا ببریم این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا افراد ماه ها زمان میگذارند تا پیج خود را تقویت کرده و فالوورهای خود را افزایش دهند اما در خیلی از موارد به دلیل نبود امنیت کامل برای پیج های اینستاگرامی به راحتی پیچ را هک میکنند یا از دسترس خارج میشود.
راه های افزایش امنیت در پیج اینستاگرام
۱- انتخاب رمز مناسب،‌ روشی مهم برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام
۲- ندادن اطلاعات در قسمت بیو پیج اینستاگرام
۳- پرایوت کردن پیج اینستاگرام برای افزایش امنیت
۴- ست کردن ایمیل بر روی اکانت اینستاگرام
۵- ست کردن شماره تلفن بر روی اکانت اینستاگرام
۶- استفاده از اپلیکیشن اصلی اینستاگرام
۷- تأیید دو مرحله ای پیج اینستاگرام (two-factor-Authentication)
۸- ریموو کردن اشخاص وارد شده به پیج اینستاگرام
۹- حذف امکان رویت آخرین بازدید
۱۰- لینک های مخرب دردسر ساز برای امنیت پیج اینستاگرام
۱۱- ایمیل های فیک ارسالی
اما دانش امنیتی تقریبا پایین کاربران اینستاگرام باعث شده است که افرادی سودجو دست به کلاه برداری بزنند.


حتما در پیج های افراد معروف که فالوور های بالایی دارند، با جمله ” مسئول امنیت پیج ..@ ” روبه رو شده اید.
باید بدانید که این شغل، فریبی بیش نیست و افراد سودجو از این موقعیت، به نفع خود استفاده می کنند.
مسئول امنیت اینستاگرام چگونه عمل می کند؟
خب در اینجا، این افراد یعنی “مسئول امنیت پیج” ها یوزرنیم و پسورد مشتری خود را می گیرند و بعد از آن، ایمیلی را که فقط خودشان به آن دسترسی دارند، روی پیج مشتری، ست میکنند.
بعد از گذر زمان، این افراد یعنی “مسئول امنیت پیج” ها کم‌ کم شروع می کنند به آرشیو کردن عکس ها و استوری های مشتری و بعد از آن، اسم پروفایل را عوض میکنند. و معمولاً مینویسند “هک شده” و پیج را از دسترس مشتری خود خارج می کنند.
در اینجا صاحب اکانت اینستاگرام دست به دامن مسئول امنیت پیج خود می شود.
فرد سودجو دوباره پیج را به صاحبش باز میگرداند و در مقابل این کار، پول کلانی را دریافت می کند.
چگونه امنیت پیچ خود را بالا ببریم ؟
اگر کمی مطالعه کنید و با اینستاگرام و کارکردهای آن آشنا شوید، می توانید جلوگیری از هک شدن پیج اینستاگرام خود را انجام دهید و از هرگونه هک شدن، در امان باشید، پس حتما با ادامه مقاله همراه باشید تا تمامی روش ها را به طور کامل توضیح دهیم.
راه های افزایش امنیت اینستاگرام
۱- انتخاب رمز مناسب،‌ روشی مهم برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام
اگر فرد مشهوری هستید و تاریخ تولد و اطلاعات شخصی شما به راحتی در اختیار همگان است پس بهتر است برای رمز اینستاگرام خود از تاریخ تولد و اسم تان و یا ترکیبی از این ها استفاده نکنید چون به راحتی قابل شناسایی می شود.
نکته دیگر اینکه سعی کنید رمز پیج اینستاگرامتان با سایر اپلیکیشن ها مانند ایمیل و .. متفاوت باشد.
برای این کار بهتر است از رمز های ترکیبی استفاده کنید یعنی ترکیبی از حروف، عدد و کاراکتر.
۲- ندادن اطلاعات در قسمت بیو پیج اینستاگرام
اما اگر رمز اینستای شما، ترکیبی از اسم و تاریخ تولد تان است، در بیوی پیج خود، اطلاعات شخصی خود را قرار ندهید‌ چرا که افراد به راحتی می توانند با اپلیکیشن های مخصوص، فرم رمز های مختلف را شناسایی کنند و پیج شما را هک کنند.
۳- پرایوت کردن پیج اینستاگرام برای افزایش امنیت
یکی از موثرترین کارها برای بالا بردن امنیت پیج، پرایوت (private) کردن آن است؛ اگر پیج خود را پرایوت کنید، می توانید فقط به افرادی که میشناسید، اجازه دهید که وارد پیج تان شوند و پست های شما را ببینند.
یکی دیگر از مزیت‌های پرایوت کردن پیج، بالا بردن فالوورها برای پیج های کاری است، وقتی رکوئست های پیجتان بالا رفت، شما اجازه دیدن پست های خود را به آنها می دهید و بازدید پیج شما بالا می رود.
۴- ست کردن ایمیل بر روی اکانت اینستاگرام
سعی کنید ایمیلی را که فقط خودتان به آن دسترسی دارید، بر روی پیج ست کنید اینگونه، اگر شما رمز پیج اینستاگرام خود را فراموش کردید و از پیج خارج شدید، می توانید از این طریق، رمز خود را عوض کنید و دوباره وارد پیج شوید.
۵- ست کردن شماره تلفن بر روی اکانت اینستاگرام
یکی دیگر از راه های افزایش امنیت در پیج اینستاگرام، ست کردن شماره تلفن بر روی اکانت است، در این صورت برای شما کدی ارسال میشود که با وارد کردن آن کد، شماره شما بر روی اکانت ست می شود.
۶- استفاده از اپلیکیشن اصلی اینستاگرام
برای استفاده از هر اپلیکیشنی، سعی کنید از اپلیکیشن اصلی آن برنامه استفاده کنید و از نصب کردن هرگونه برنامه مشابه بپرهیزید، این مورد در قضیه پیج اینستاگرام و افزایش امنیت پیج اینستاگرام صدق می کند.
در غیر این اطلاعات شما محفوظ نیست.
۷- تأیید دو مرحله ای پیج اینستاگرام (two-factor-Authentication)
یکی از اصلی ترین راه ها برای بالابردن امنیت اینستاگرام، تایید دو مرحله ای آن است، با این کار شما رمز مناسبی را انتخاب می کنید و با دسترسی همیشگی خود به ایمیل پیج، احتمال هک شدن پیج خود را به صفر می رسانید.
در این روش داشتن رمز عبور به تنهایی کافی نیست و باید رمز دیگری را دریافت کنید که وارد پیج شوید.
بعد از وارد کردن کد، چند کد امنیتی به نام “back up code” برای شما نمایش داده می شود.
دقت کنید که این کد ها را  به ترتیب کپی کنید تا در صورت نیاز آن را داشته باشید.
اگر موبایل شما در دسترس نبود، می توانید با back up code، وارد پیج خود شوید.
۸- ریموو کردن اشخاص وارد شده به پیج اینستاگرام
برای آنکه امنیت پیج اینستاگرام خود را بالا ببرید، پیشنهاد می شود که فقط خود شما به آن دسترسی داشته باشید، اما از کجا بفهمیم که کسی دیگر به غیر از ما در پیج هست؟
۹- حذف آخرین بازدید
اینستاگرام در یکی از آپدیت های خود، آخرین فعالیت کاربرهای خود را فعال کرد یعنی مثلاً اگر شما یک ساعت پیش آنلاین بودید، دنبال کننده های شما از آن باخبر می شوند.
یکی از راههای بالا بردن امنیت پیج، حذف آخرین بازدید شماست.
۱۰- لینک های مخرب دردسر ساز برای امنیت پیج اینستاگرام
ممکن است در دایرکت اکانت شما، پیامی ارسال شود و به هر طریقی شما را مجاب کند که لینک را باز کنید.
اما باید بدانید که این ها همه تله است و به هیچ عنوان، این لینک ها را باز نکنید، این لینک های ناشناخته، اگر باز شوند، ویروس ها و ابزارهای مخربی روی گوشی شما نصب و بارگذاری می شود. و هکرها می توانند به راحتی به برخی از برنامه های شما، دسترسی کامل پیدا کنند پس به هیچ عنوان، این لینک ها را باز نکنید.
۱۱- ایمیل های فیک ارسالی
ممکن است برای شما، به زبان انگلیسی ایمیلی بیاید تحت عنوان: “این ایمیل از طرف اینستاگرام آمده است برای تغییر رمز خود، کلیک کنید.”
زمانی که ایمیل را باز میکنیم، لینکی به ما می دهد که بیان کرده: روی آن کلیک کنیم و رمز جدید برای پیج اینستاگرام بسازیم.
اما در اینجا، باید هوشیار باشید و با چند نکته بسیار مهم، آشنا شوید:
 11/1باید حتما آدرس دقیق سایت اینستاگرام باشد یعنی:
https:// www.instagram.com
به اسپل این لینک توجه کنید ممکن است کاملا شبیه به اینستاگرام باشد اما از دو حرف a یا حروف دیگر استفاده شود  ولی باید بدانید که هر آدرسی، به غیر از آدرس بالا، ایمیل فیک است و از تغییر رمز بپرهیزید  همچنین در اینجا باید “certificate” داشته باشیم، که در اینجا “valid” است.
اگر روی “certificate” کلیک کنید و پیامی تحت عنوان “vali” بودن مشاهده کردید، اطمینان حاصل میشود که ایمیل از طرف اینستاگرام است.
11/2 دومین موردی که باید به آن توجه کنید، این است که حتما باید گزینه “connection is secure” وجود داشته باشد.
با باز کردن سایت متوجه پروتکل امنیتی شده باشید
۱۲- وصل کردن اکانت فیسبوک به اینستاگرام
همان طور که می دانید فیسیوک و اینستاگرام از یک شرکت می باشند به همین دلیل فیسبوک یکی از راه هایی است که می توان با آن وارد اینستاگرام شد از همین رو می توان به منظور بالا بردن امنیت و جلوگیری از هک شدن اکانت فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کنید.
چند نکته مهم دیگر برای افزایش امنیت اینستاگرام
برای جلوگیری از هک شدن و بالا بردن امنیت پیچ خود به تمام موارد گفته شده در بالا توجه کنید اگر به تمام نکته های گفته شده عمل کنید امکان هک کردن شما بسیار ضعیف می شود تا حدی که تقریبا غیرممکن است.
اگر اکانت های بیزنسی دارید یا اینفلوئنسر معروف هستید لازم نیست برای اکانت خود مسئول امنیت پیچ داشته باشید بلکه با همین روش های گفته شده می توانید خود مسئول امنیت پیچ باشید اما به نکات ریز گفته شده در ادامه هم توجه کنید تا با خیال راحت و مطمئن بتوانید در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید.
•    پسوردتان را هر چند وقت یکبار عوض کنید.
•    افراد مشکوک و ناشناس پیچ خود را بلاک کنید.
•    به برنامه های غیرمعتبر اجازه دسترسی به اینستاگرام را ندهید.
•    از یک شماره تلفن برای چند اکانت استفاده نکنید.
•    بر روی هر لینکی کلیک نکنید.
•    با عرضه هر بار نسخه جدید اینستاگرام، اپلیکیشن خود را به روز رسانی کنید.
•    از برنامه های جانبی اینستاگرام مانند: آنفالویاب، دانلود ویدیو، افزایش فالوور و … استفاده نکنید.
•    زمانی که با مرورگر وارد اکانت خود شدید حتما URL را بررسی کنید.
استوری اینستاگرام ابزاری مهم در دیجیتال مارکتینگ
اگر در فضای مجازی، صاحب کسب‌و‌کاری هر چند کوچک باشید، قطعا باید با ابزارهای مهم حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید؛ استوری اینستاگرام یکی از همان امکانات است که می‌توانید توسط آن محصولات یا خدمات خود را به کاربران هدف‌تان در شبکه‌های مجازی ارائه کنید.
در بحث بازاریابی، استوری‌های اینستاگرام نه تنها بستر مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات شما به مشتریان‌تان است، بلکه اگر صاحب صفحه ای تجاری باشید، امکان مشاهده آمار استوری توسط فالوورهای را خواهید داشت اطلاعات بدست آمده از این طریق به شما در بهبود استراتژی‌های تبلیغات در اینستاگرام کمک خواهد کرد  در ادامه مقاله شما را با ایده‌هایی برای درج استوری‌های هدفمند آشنا خواهیم کرد ایده‌هایی که منجر می‌شود با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید و نام تجاری‌تان را ملکه ذهن‌شان کنید.
از پخش زنده ویدئو یا live استفاده کنید
اولین ایده‌ای که می‌خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم، استفاده از پخش زنده ویدئو است؛ پخش زنده ویدئو تاثیر زیادی روی فالوورهای‌تان دارد شما می‌توانید از ویدئو زنده برای اجرای ایده‌هایی که در ادامه مقاله مطرح می‌کنیم، استفاده کنید.
۱- لایو استوری های Q&A
پرسش و پاسخ Q&A  از گزینه‌های نسبتا جدید لایو استریم‌های اینستاگرام است از طریق این تگ مخاطبان‌تان می‌توانند در لایو از شما سوال بپرسند سوالات برای شما به شکل استیکر نمایش داده می‌شود می توانید بعد از بررسی هر سوال به سراغ سوال و استیکر بعدی بروید.
این پرسش و پاسخ برای مخاطبان‌تان ارزش بسیاری دارد از دو طریق می‌توانید این پرسش و پاسخ را برگزار کنید قبل از شروع پخش زنده ویدئو از کاربران بخواهید سوالاتشان را برایتان ارسال کنند تا شما در live به آنها پاسخ دهید یا اینکه با دوستانتان یک لایو دونفره راه بیاندازید، یکی از تماشاچیان را انتخاب کرده و سوالات‌تان را برایش ارسال کنید.
لایو استوری های دونفره
همانطور که در بالا ذکر شد، پخش زنده‌های دونفره جایگزین مناسبی برای برگزاری لایو به شیوه معمولی است.
تفاوتش در این است که می‌توانید میزبان یک اینفلوئنسر یا فردی مطرح در صنعت و حوزه کاری خودتان باشید، و مصاحبه‌ای جذاب برای مخاطبان خود تولید کنید سوالات را خودتان آماده و طراحی کنید یا اینکه از فالوورهایتان بخواهید برایتان ارسال کنند، حتی می‌توانید از آنها بخواهید در حین پخش مصاحبه، سوالات‌شان را تایپ کنند.
۲- ترافیک را به سمت وب سایت‌تان هدایت کنید
مطالب و پست‌هایی که در سایت یا وبلاگ‌تان منتشر می‌کنید، خوراک محتوایی خوبی برای استوری‌های اینستاگرام است به این ترتیب استوری اینستاگرام، ابزاری برای افزایش ترافیک سایت شما خواهد بود شاید بدانید اینستاگرام اجازه درج لینک سایت در پست‌ها را نمی‌دهد برای این کار شما باید اکانت تجاری داشته باشید و برای قرار دادن لینک پول پرداخت کنید حال اگر صفحه اینستاگرام‌تان بیشتر از ده هزار فالوور داشته باشد، این امکان را خواهید داشت که در استوری لینک سایت‌تان را بگذارید و این امر می‌تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد.
۳- پشت صحنه‌های کسب‌وکارتان را استوری کنید
کسب‌وکار شما در هر حوزه‌ای که باشد، قطعا برای مشتریان و مخاطبان‌تان جالب است، رویدادها و برنامه‌های آینده شما را بدانند می‌توانید محتوایی منحصر به فرد در همین رابطه تولید کرده و با انتشار آن در صفحه‌تان احساس خاصی در فالوورهایتان ایجاد کنید البته توجه داشته باشید که فضای هر یک از شبکه‌های مجازی متفاوت بوده و محتوایی مخصوص به خود را می‌طلبد.
 ۴- نظرسنجی برگزار کنید
در استوری اینستاگرام می‌توانید نظر سنجی برگزار کنید شاید بتوان گفت یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام نسبت به توییتر همین قابلیت برگزاری نظرسنجی باشد شما می‌توانید سوالی دو گزینه‌ای در استوری خود مطرح کنید، ویدئو یا عکس استوری کنید و در نهایت با طرح دو گزینه این امکان را به فالوورهایتان بدهید که نظرشان را در آن مورد خاص با شما در میان بگذارند به‌راحتی با درج یک نظرسنجی می‌توانید مخاطب را درگیر صفحه‌تان کرده و نرخ تعامل فالوورهایتان را افزایش دهید.
۵- طراحی مضامین خاص برای ایام هفته
یک روش آسان برای بهره‌وری از قابلیت‌های استوری این است که برای یک یا چند روز از هفته مضمون و محتوای خاصی در نظر بگیرید مثلا سه‌شنبه‌ها، در این روز از اینفلوئنسرها دعوت کنید، نقل قول و نظرات فالوورهایتان را به اشتراک بگذارید، لایو های D&A برگزار کنید و… .
داشتن چنین طراحی محتوایی برای یک یا چند روز از هفته به شما کمک می‌کند تا به صورت انبوه اقدام به تولید محتوا کرده و انتشار آن را از طریق استوری اینستاگرام اطلاع دهید.
۶- برجسته کردن برخی از پست ها
همانطور که می‌دانید روزانه کاربران زیادی مشغول گذاشتن پست در شبکه اینستاگرام هستند طبیعتا فالوورهای شما نیز صفحات زیادی را دنبال می‌کنند اگر می‌خواهید برخی پست‌های‌تان از دید آنها دور نماند، درج آنها در پیج را از طریق استوری اعلام کنید از آنجا که استوری در بالای صفحه اینستاگرام نمایش داده می شود، قابلیت جلب توجه بیشتری برای مخاطبان شما دارد شاید گزاف نباشد اگر بگوییم استوری برای پست های اینستاگرامی همانند تیتر برای مقاله است اگر تیتر جذابی برای مقاله ای انتخاب شود، قطعا شانس خوانده شدن آن توسط مخاطبان بیشتر خواهد بود به همین ترتیب اگر استوری جذابی تولید کنید، فالوورهایتان مشتاق می‌شوند، به پست مربوطه بروند تا ببینند قضیه از چه قرار است.
۷- برجسته کردن رویدادهای محلی
آیا در حوزه کاری شما رویداد محلی در حال اجراست؟ استوری بگذارید و در رابطه با این رویداد صحبت کنید روش خوبی است برای اینکه با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کنید مخصوصا اگر کسب و کارتان محلی است این قبیل استوری‌ها موقعیت مناسبی است تا با برچسب‌گذاری مکان ها، استفاده از هشتگ و… افراد محلی را ترغیب کنید شما را دنبال کنند.
به طور کلی استوری‌های اینستاگرام، قابلیت‌های زیادی دارند که در مقاله بعدی به طور کامل به آن اشاره خواهیم کرد خوب است بدانید برچسب‌گذاری و هشتگ‌ها باعث می‌شوند استوری شما توسط افرادی دیده شود که دنبال‌کننده صفحه‌تان نیستند وقتی شما از هشتگ خاصی استفاده می کنید، کاربری که آن هشتگ را فالو کرده باشد، استوری های برتر آن هشتگ در صفحه اینستاگرام شان نمایش داده می شود به این ترتیب استوری های شما به افراد زیادی نشان داده می‌شود که ممکن است دنبال کننده صفحه‌تان نباشند.
حال که در مورد اهمیت استوری و نقش آن در موفقیت کسب و کارتان مطلع شدید بد نیست بدانید استفاده از قالب‌های از پیش ساخته شده و برنامه‌های گرافیکی به شما کمک می‌کند تا با قرار دادن تصاویر و فیلم‌های جذاب تر، زیبایی ظاهری استوری‌های اینستاگرام‌تان را نیز افزایش یابد.
محتوای کوتاه یا میکرو کانتنت چیست؟
این روزها که استفاده از ابزارهای ارتباطی کوچک مانند تبلت و گوشی‌های هوشمند و همچنین شبکه‌های اجتماعی زیاد شده است، ما با یک پدیده جدیدی در تولید محتوا روبرو شده‌ایم؛ میکرو کانتنت یا همان تولید محتوای کوتاه تولید محتوای کوتاه برای خودش یک تخصص جداگانه به حساب می‌آید و در همایش و سمینارهای آموزشی که به تازگی در کشور توسط نویسندگان و تولیدکنندگان مطرح برگزار می‌شود، بخشی از زمان اصلی به این تعریف این مسئله اختصاص می‌یابد البته تولید محتوای کوتاه برای کسی که در این حوزه باتجربه است، مسئله جدیدی نخواهد بود؛ اما به هر حال نکات و اصولی دارد که باید به آن توجه شود.
محتوای کوتاه یا میکرو کانتنت چیست؟
در تعریف محتوای کوتاه چنین آمده است:
«محتوای کوتاهی که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن، بیشترین تأثیر را روی خواننده بگذارد.»
حالا اینکه چه نوع تأثیری باشد، بستگی به هدف شما دارد. محتوای کوتاه همان‌طور که از اسمش پیدا است، مطلب با نوشته‌های بسیار کوتاه و بدون حاشیه است که هر فردی بتواند با خواندن آن‌ها که در حالت کلی چند ثانیه هم طول نمی‌کشد، اطلاعات خود را افزایش دهد. این اطلاعات می‌تواند آموزشی یا خبری باشد. شما امروزه بارها با انواع محتوای روبرو بوده‌اید. اینستاگرام بیشترین مکانی است که کاربران در آن می‌توانند انواع محتوای کوتاه را مشاهده کنند.
ویژگی محتوای کوتاه چیست؟
دو ویژگی اصلی باید در محتوای کوتاه در نظر گرفته شود.
1.     از همه کوتاه بودن آن نسبت به بقیه مطالب عادی است که شما امروزه مشاهده می‌کنید اینکه در کجا استفاده شود، تفاوتی وجود ندارد در روزنامه، مجله یا ابزارهای دیجیتالی.
2.    باید بتواند در سریع‌ترین زمان به مخاطب منظور را برساند درواقع، هر محتوایی که تعداد کاراکتر کم در آن به کار رفته باشد، کوتاه نیست.
شاید بتوان آن را در دسته بندی میکروکانتنت ها قرار داد؛ اما اگر مخاطب بعد از خواندن یا دیدن مطلب چیزی یاد نگیرد یا متوجه نشود، صرفاً یک مطلب خیلی کوتاهی دیده است پس فقط توجه به ظاهر نمی‌تواند شما را به هدف محتوای کوتاه برساند.
هدف محتوای کوتاه چیست؟
هدف اولیه استفاده از این نوع تکنیک محتوا، استفاده از ابزارهای دیجیتال است.
این روزها همه به نوعی درگیر هستند و کمتر وقت مطالعه و خواندن سایت‌ها برای پیگیری اخبار و مطالب مورد نیاز خود را دارند، برای همین اول ترجیح می‌دهند تا شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی کنند تا حداقل از شالوده اصلی مطالب عقب نمانند. در اینجا است که محتوای کوتاه ارزش خود را نشان می‌دهد.
اکثر مردم شبکه‌های اجتماعی خود را از طریق گوشی یا تبلت دنبال می‌کنند.
اندازه صفحه گوشی یا تبلت بزرگ نیست، برای همین نمایش المان با اندازه غیراستاندارد نسبت به صفحه‌های ابزارهای دیجیتالی کوچک یا قرار دادن مطلب زیاد، علاوه بر اینکه چهره سایت شما را زشت می‌کند، بلکه کاربر باید برای خواندن تمامی مطالب و استفاده از آن‌ها، اسکرول زیادی انجام دهد که از حوصله آن‌ها به شدت خارج است.
کاربر به دنبال این است که بتواند در سریع‌ترین زمان، حداقل مطلب یا پاسخ خود را پیدا کند. قرار نیست که مطلب جامع باشد؛ اما حداقل بتواند تا حد قابل قبولی کاربر را راضی کند. هدف محتوای کوتاه چیزی جز این نیست.
 انواع محتوای کوتاه چیست؟
محتوای کوتاه فقط شامل متن نیست؛ متن حداکثر دو خط می‌توانید به کار ببرید، برای همین محدودیت استفاده از کاراکتر در این نوع محتوای کوتاه وجود دارد از این رو اگر همیشه محتوا را با دیگر انواع آن به کار می‌برند انواع مختلفی که شما بارها نمونه‌های آن را در شبکه‌ها و هر پلتفرم دیگری مشاهده کرده‌اید.
•    متن‌های کوتاه
•    گیف ها
•    ویدئوهای کوتاه
•    اینفوگرافیک
•    عکس
•    عناوین خبری
•    بالت پوینت ها
•    نمودارها
•    پیامک
•    ایمیل
این تنها بخشی از مهم‌ترین انواع محتوای کوتاه است که شما امروزه می‌توانید آن‌ها را بارها مشاهده می‌کنید.
محتوای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی
کاربرد اصلی محتوای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی است متخصصان بازاریابی اینترنتی، امروزه بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را در تولید انواع محتوای کوتاه و توزیع آن‌ها تنظیم می‌کنند. درواقع سؤال اصلی اینجا مطرح می‌شود، اینکه چرا باید به این نوع محتوا در شبکه‌های اجتماعی توجه کنیم؟
باید قبول کنیم که امروزه بیشتر وقت مردم به ویژه نسل جوان در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌شود خواندن اخبار، ارتباط با دوستان، دنبال کردن مطالب صفحه‌های علمی و غیره.
شبکه‌های اجتماعی امروزه به حدی متنوع شده‌اند که نمی‌توان یک مورد را انتخاب کرد؛ اما چیزی که در این اهمیت دارد، تأثیر همین شبکه‌ها بر جذب کاربر و در نتیجه افزایش و بهبود برندینگ است. بهترین راه برای پیشبرد آن‌ها در راستای رسیدن به هدف، تولید محتوا است.
 مثالی از محتوای کوتاه
شاید بیان یک مثال از محتوای کوتاه ذهن شما را برای پذیرفتن این موضوع بهتر آماده کند. البته ما در مقالات بعدی بیشتر در خصوص این نوع محتوا، تکنیک‌های نوشتن آن، چگونگی انتخاب شبکه و غیره صحبت خواهیم کرد. فعلاً در این مقاله، هدف ما چیزی جز آشنا کردن شما با محتوای کوتاه و کلیات آن نیست.
یکی از شبکه‌های اجتماعی که می‌توان در آن انواع محتوای کوتاه را مشاهده کرد، شبکه‌های مرتبط با کانال‌های ورزشی است. تمامی کانال‌های ورزشی مطرح در کشور، حداقل در دو کانال تلگرام و اینستاگرام فعال هستند و سعی می‌کنند تا با تولید و نشر محتوا و اخبار به روز، صفحه خود را از دیگر رقبای خود جلوتر نگه دارند.
در این شبکه‌ها شما می‌توانید انواع ویدئو که لحظات مختلف ورزشی نشان می‌دهند یا به بررسی زندگینامه یک بازیکن مشهور می‌پردازند، اینفوگرافیک مسابقات مختلف، اخبار متنی انواع رویدادهای ورزشی و عکس‌های گرفته شده از بازی‌ها را مشاهده کنید.
به نوعی کانال‌های ورزشی کلکسیونی از میکرو کانتنت ها هستند.
بازاریابی محتوا چیست؟
این اصطلاح نو و جدید است، اما استفاده از آن سابقه‌ی قدیمی دارد (آن هم به علت گسترش تکنولوژی و رقابت شدیدی که در عرصه‌ی تولید و عرضه‌ی محصولات وجود دارد) تولید و بازاریابی محتوا فقط مختص عصر تکنولوژی و فضای دیجیتال نیست.
اگر ما از طریق نوشتن محتوای ادبی، مخاطب جذب کنیم، درواقع تولید محتوا کرده‌ایم. اگر این محتوا را با سیاست‌های خاص و فکر شده‌ای منتشر کنیم، بازاریابی محتوا صورت گرفته است. در اصل، در بازاریابی محتوا، هدف فقط معرفی محصول یا تبلیغ نیست؛ بلکه تلاش می‌شود راه‌حلی برای حل مشکلات مردم ارائه شود. (به‌ ویژه مشکلاتی که مردم به‌طور مداوم با آن‌ها دست به‌یقه هستند)
 
در بازاریابی محتوا هدف:
اول) ایجاد ارتباط با مخاطب است به این معنی که در بازاریابی محتوا تلاش می‌شود با مخاطب جدا از تبلیغات ارتباط برقرار شود.
دوم) تبدیل مخاطب به مشتری‌ است، یعنی مخاطبان شما که پیگیر کارهایتان هستند و پس از مدتی از برند شما استفاده می‌کنند.
بازاریابی محتوا فقط به بازاریابی اینترنتی محدود نمی‌شود، بلکه شامل هر روشی‌ست که باعث تبلیغ و شناساندن چیزی به مخاطب شود مثلا اگر فرش ایران در سازمان ملل باعث شناساندن کشور ایران، فرهنگ ما و قالی ایرانی به جهانیان شود، می‌توان گفت نوعی بازاریابی محتواست.
قابل ذکر است که منظور ما از تولید محتوا، فقط محتوای متنی و نوشتاری نیست؛ بلکه محتوا هر آن چیزی است که پیام خاصی را به مخاطب برساند خواه تصویر باشد، صوت باشد و یا هر نوع محتوای دیگری.
اشکال بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا شکل‌های متنوعی دارد و فقط به بازاریابی دیجیتال محدود نمی‌شود.
اشکال سنتی بازاریابی محتوا:
۱) دفترچه و تراکت‌های معرفی محصول
۲)روزنامه و انواع تبلیغات کاغذی که این روزها کم‌تر از آن‌ها استفاده می‌شود.
۳)کتاب‌های کوچکی که در آن، درباره یک محصول به توضیح و تبلیغ پرداخته شده است.
۴)ارائه‌ی فیلم ویدئویی یک جلسه از یک دوره‌ی آموزشی، به‌طور رایگان.
در این میان شاید تقدم با تبلیغات غیراینترنتی و آفلاین باشد، اما در دهه‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان و کاربران زیادی را با خود همراه‌ کرده‌اند و از این نظر دارای تقدم هستند.
رابطه‌ی سئو و بازاریابی محتوا
بگذارید در ابتدا تعریفی از سئو ارائه بدهیم.
موتورهای جستجو(مثل گوگل، یاهو و…) برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف، ملاک‌های خاص خود را دارند.
و سئو مجموعه فعالیت‌هایی‌ست که باعث بازدید بیش‌تر از یک سایت می‌شود، آن هم از طریق روش‌هایی مانند نظارت بر کلمات کلیدی، تصاویر و نوشته‌های سایت یعنی در سئو هدف کمک به یک سایت، برای به‌دست آوردن بالاترین محل در نتایج جستجو است؛ وظیفه‌ی مهندسین سئو هم این است که اطلاعات خود را به‌روز نگه دارند و این اطلاعات را در زمان درست به‌کار ببندند و باعث بازدید بیش‌تر از یک سایت شوند؛ و درواقع نوعی ابزار تبلیغاتی هستند در بهترین حالت شما می‌توانید سئو و تولید محتوا را باهم ترکیب کنید، یعنی محتوایی مفید بنویسید و با استفاده از تکنیک‌های پر بازدیدکننده آن‌ را به اشتراک بگذارید.
اگر می‌خواهید با کمترین هزینه بازدید از سایت‌تان را بیشتر کنید، بهترین راه ممکن استفاده از سئوی محتواست.
دو نکته‌ی خیلی مهم در فرایند سئو زمان و صبر است، چون فرایند زمانبری است.
اگر همیشه در زمان خاصی محتوای جدید تولید شده را منتشر کنید، مخاطبان خود را وادار به پیگیری می‌کنید، به‌نحوی که آن‌ها همیشه در زمان مقرر منتظر انتشار محتوای شما هستند.
نکات قابل توجه در بازاریابی محتوا:
۱) انتخاب تیتر جذب کننده
۲)استفاده از جملات کوتاه و مفهوم
۳) شناختن مخاطب خود
۴) پاسخ به سوالات ایجاد شده در ذهن مخاطب
۵)استفاده از عکس‌های جذاب و مرتبط
۶) خلاقیت در نوشتن محتوا
۷) استفاده از نیروهای خلاق و علاقه‌مند
 در انتخاب موضوع محتوا حساس باشید! به ذائقه‌ی مخاطب‌تان توجه کنید، به نیاز و هدف برند موردنظرتان نگاهی بیندازید و بجای تولید محتوای تکراری، سعی در ایجاد خلاقیت و تنوع داشته باشید.
متن و تصویر باید تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر باشند در رسانه‌هایی که ابتدا تصویر دیده می‌شود (مثل اینستاگرام) تصویر نقش اساسی‌تری ایفا می‌کند؛ چون باعث می‌شود مخاطب تصمیم بگیرد متن را بخواند.
اما در رسانه‌ای مثل تلگرام باید تیتر تکان‌دهنده و جذب کننده‌ای داشته باشید؛ به‌شکلی که مخاطب کنجکاو شود و تصویر را باز کند اما در انتها متن و تصویری در ذهن می‌نشیند و به‌خاطر سپرده می‌شود که یکدیگر را تکمیل کنند در تولید محتوا هرچه حواس بیشتری را درگیر کنید، تاثیرگذاری بیشتری دارد مثلا علاوه ‌بر نوشتن و تولید محتوای متنی، می‌توانید با استفاده از تصویر حس بینایی، با ساخت ویدئویی مرتبط با متن حس شنوایی و بینایی را نیز با خود همراه کنید.
 
اگر به‌عنوان یک نویسنده در چرخه‌ی بازاریابی محتوا فعالیت دارید، سعی کنید خودتان را به‌جای یک نویسنده رمان قرار دهید، مطالب را بنویسید، آن‌ها را دسته‌بندی کنید و تصمیم بگیرید کجای متن چه موضوعی باید مطرح شود شما باید داستان خودتان را تعریف کنید، آن هم به شکلی که هم تمام داستان گفته شود و هم مطالب غیرضروری حذف شود( مطالب جامع و مانع باشد)
بلندی یا کوتاهی متن محتوا بستگی به هدف، مخاطب و رسانه‌ی ما دارد( یعنی جایی که محتوا قرار است به اشتراک‌ گذاشته شود) گاهی توضیحات کوتاه و سودمند بهتر است برای جلب مخاطب و گاهی بهتر است تمام محتوا به‌صورت کامل در اختیار مخاطب قرار بگیرد.
تمام طول محتوا را به تبلیغ و ارائه‌ی خدمات خود اختصاص ندهید، بخشی از آن را هم به بیان نکات جالب اختصاص دهید، حتی اگر جنبه‌ی تبلیغاتی صرف نداشته باشد.
در محتوای متنی بهتر است ابتدا مشکل مطرح شود و بعد راه‌حلی برای رفع آن ارائه شود (که این راه‌حل همان برند و خدماتی‌ست که ما می‌خواهیم آن‌ را معرفی کنیم) این روش می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
قیف بازاریابی چیست؟
قیف بازاریابی درواقع مسیری را نشان می‌دهد که در آن مخاطبان از مخاطب صرف تبدیل به خریدار می‌شوند.
ممکن است در ابتدا افراد زیادی محصول شما را بشناسند، اما هرچه به خرید نزدیک‌تر شویم از تعداد این افراد کاسته می‌شود.
در این قسمت تولید محتوا کمک بسیار زیادی می‌کند بر بیشتر کردن تعداد خریداران نهایی.
یعنی به ‌وسیله‌ی بازاریابی محتوا، می‌توان افرادی که در میانه‌های این قیف قرار دارند را درباره‌ی محصول کنجکاو کرد و آن‌ها را تا انتهای قیف کشاند در نهایت هم با جلب اعتمادشان آن‌ها را از مخاطب تبدیل به طرفدار و خریدار کرد.
اگر نویسنده هستید:
وقتی می‌خواهید محتوایی تولید کنید، خودتان را شبیه یک معلم ببینید، که باید تمام تلاشش را بکند که مخاطب را تا کلمه‌ی آخر همراه خود داشته باشد اگر مخاطب در نیمه‌ی راه شما را رها کند فرایند یادگیری تکمیل نمی‌شود در تولید محتوا هم وضع به همین شکل است، نویسنده باید تمام تلاشش را بکند که در ضمن آموزش دادن، مخاطب را با خود همراه کند و نیازهای او را هم مرتفع سازد.
در بازاریابی محتوا ممکن است تمام محتوا و تلاش‌ها به جذب مشتری نینجامد، اما مهم تاثیرگذاری و در ذهن مخاطب ماندن است، که باعث می‌شود هر زمان مخاطب به برند و محصول نیاز پیدا کرد شما را به‌خاطر بیاورد.
در بازاریابی محتوا، در واقع تلاش این است که مشتری‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.
گاهی منظور ما از تولید محتوا صرفا خلق محتوا نیست، بلکه گاهی ممکن است طبقه‌بندی اطلاعات موجود هم به‌راحتی باعث جذب مخاطب شود.
مخاطبتان را بشناسید!
یکی از نکات بسیار مهم در بازاریابی محتوا این است که شما مخاطب خودتان را بشناسید.
ابتدا باید بدانید محصول شما چه مشکلی را مرتفع می‌سازد، سپس تحقیق کنید که این مشکل را چه افرادی در جامعه دارند، و بعد مطابق با سلیقه‌ و تفکر همان افراد محتوایتان را تولید کنید
بگذارید برای روشن‌تر شدن موضوع مثالی بزنیم:
تصور کنید شما می‌خواهید برای یک محصول آرایشی تولید محتوا کنید، مسلم است که مخاطبان شما بانوان هستند و اگر محصول مورد نظر شما یک کرم ضد چروک است، احتمالا دختران جوان مخاطب شما نیستند و حرف شما دغدغه‌ی این گروه از افراد نمی‌تواند باشد در نتیجه شما باید برای جلب کردن توجه خانم‌های پخته‌تر برنامه‌ریزی کنید و بنویسید، این چنین است که شما با شناختن مخاطب خود می‌توانید محتوای تاثیرگذارتری را تولید و سپس برای آن بازاریابی کنید.
 فراموش نکنید!
سودمندترین و تاثیرگذارترین بازاریابی محتوا آن است که در بلند مدت نتیجه دهد و مشتری‌های پروپا قرصی را برای شما به‌وجود آورد، نه محتوایی که در بازه‌ی زمانی کوتاهی کنجکاوی عموم را تحریک کند و در نهایت هم سودی برای برند نداشته باشد.
پس به بازاریابی محتوا به‌عنوان یک پروسه‌ی بلندمدت نگاه کنید.
محبوبیت اینستاگرام امروزه غیر‌قابل انکار است شبکه اجتماعی که پایه و اساس آن، به اشتراک‌گذاری عکس و رویدادهای زندگی افراد برای دوستان و آشنایان بوده، امروزه به یک ابزار برای برندسازی و رشد کسب‌وکارها تبدیل شده است.
جالب است که بدانید در مارس ۲۰۱۸، ایسنتاگرام بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا داشته و این تعداد هرروزه در حال افزایش است.
اما موفقیت در اینستاگرام به همان سادگی که فکر می‌کنید، نیست. از این ۸۰۰ میلیون حساب کاربری فعال و آن‌هایی که عمومی هستند، فقط چند درصد آن‌ها بیشتر از بقیه محبوب هستند و به اصطلاح فالوورهای زیادی دارند البته اینکه فالوورها زیاد باشند یا نه نمی‌توان به عنوان معیار مناسب در نظر گرفت؛ اما حداقل می‌تواند نشان دهنده محبوبیت آن نسبت به بقیه در نظر گرفت
داشتن فالوور بالا و افزایش فروش، بیشتر برای آن‌هایی اهمیت دارند که قصد برندسازی یا فروش کالا و خدمات خود را از طریق این شبکه اجتماعی دارند افراد عادی، خیلی به دنبال مسئله نیستند و اصلاً هم برایشان مهم نیست که چقدر فالوور دارند یا تعداد لایک‌های عکس‌هایشان چقدر است آن‌ها از اینستاگرام بیشتر برای ارتباط با دوستان خود استفاده می‌کنند.
اما اگر کسب‌وکاری دارید یا اینکه به دنبال برندسازی در این شبکه مجازی هستید، نکات فعالیت در آن را باید بدانید و کاملاً رعایت کنید پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.
نکات بازاریابی و افزایش فروش در اینستاگرام
ما نکات فعالیت برای افزایش فروش و برندینگ در اینستاگرام را به چند بخش تقسیم کرده‌ایم هر بخش شامل چند مورد است که به بررسی دقیق آن‌ها می‌پردازیم.
 بخش اول – معرفی خودتان
هر کاربری وقتی وارد صفحه‌ اینستاگرام شرکتی می‌شود، اول از همه توضیحات نوشته در بیو آن را مطالعه می‌کند متأسفانه خیلی از شرکت‌ها به این بخش توجه آنچنانی نمی‌کنند؛ اما باید گفت که بیو همانند کارت ویزیت شما است.
 نام شرکت خود را کامل بنویسید
نام شرکت خود را در قسمت بالای بیو کامل بنویسید ما دو صفحه را به عنوان نمونه بررسی کردیم اگر به صفحه دیجی کالا نگاه کنید، اسم کامل به همراه کلمه کلیدی اصلی نوشته شده است: «فروشگاه اینترنتی دیجی کالا» بدون هیچ پیشوند یا پسوند اضافه‌ای یا صفحه بامیلو که آن هم مانند دیجی کالا، نام خود را کامل نوشته است.
 این صفحه رسمی است
برای کسب‌وکار شما ممکن است که هزاران صفحه مشابه وجود داشته باشد و این مسئله باعث سردرگمی کاربران خواهد شد که کدام صفحه اصل و کدام فرع است برای همین زیر عنوان، مانند صفحات دیجی کالا و بامیلو، حتماً بنویسید که «این صفحه رسمی شرکت ما است»مهم نیست که چقدر کارمند دارید یا اندازه سازمان‌تان چقدر است، از همان اول خود را بزرگ ببینید تا کاربران هم شما را بزرگ ببینند.
 اطلاعات تماس اصلی و آدرس سایت را قرار دهید
اطلاعات تماس مستقیم به مسئول واحد فروش یا شماره گویا را به صورت کامل و همراه با کد شهر قرار دهید همچنین اگر سایت یا تلگرامی هم دارید، آن را در بخش لینک صفحه خود قرار دهید.
بخش دوم– محتوا
محتوا دومین نقطه‌ای است که توسط بیشتر کاربران دیده می‌شود. یک صفحه هرچقدر هم که عکس‌های زیادی داشته باشد؛ اما اگر محتوای نوشتاری و عکس آن مناسب نباشد، خیلی نمی‌تواند در حوزه برندینگ اینستاگرام موفق شود.
نکات کلیدی تولید محتوا در سال ۲۰۱۹
 برای مثال، چند وقت پیش، صفحه‌ای را در خصوص آموزش زبان آلمانی خصوصی توسط یک فرد مشاهده کردیم این صفحه با اینکه فعال بود و روزانه پست می‌گذاشت؛ اما نرخ تعامل آن با کاربران خیلی کم بود علت آن هم فقط نوع پست‌های نشر داده شده بود در پست‌ها، شما فقط چهارتا عکس پرچم آلمان و دو تا جمله ساده می‌دیدید و هیچ‌چیزی نشان دهنده کیفیت کار شخص نبود.
کاربران با نوع محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند، نه با اسم و عکس پروفایلتان. محتوای مطالب باید به صورتی نوشته شود که نشان دهنده کیفیت محصولات یا خدمات شما باشد و کاربر با خواندن آن‌ها بتواند به توانایی کاری شما بیشتر پی ببرد.
1.محصولات یا نمونه کارهای خود را معرفی کن
دوستی داشتیم که خودش در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت می‌کرد و از طریق همین اینستاگرام توانسته بود مشتریان زیادی را جذب کند یک روز که از او در خصوص استراتژی کارش پرسیدیم و اینکه چگونه این همه مشتری را فقط از این شبکه اجتماعی کرده است؟ خیلی ساده پاسخ داد که من نمونه کارهای تولید محتوای خودم را قرار می‌دادم و کمی هم در خصوص آن توضیحی می‌نوشتم کم کم شرکت‌ها پیام می‌دادند که برای آن‌ها تولید محتوا انجام بدهم.
برخی از محتوا یک غول می‌سازند، در صورتی که چنین نیست در حال حاضر اینستاگرام بهترین ابزار برای معرفی خدمات و محصولات شرکت‌ها است حتی جالب است که بعضی از شرکت‌هایی با خدمات محدود هم در این شبکه فعال هستند و برای عده کمی از مخاطبان خود، با استفاده از پست، محصولات‌شان را معرفی می‌کنند.
•   از محصولات خود، عکس حرفه‌ای بگیرید. عکس عادی با گوشی نگیرید. کاربر اول از همه جذب عکس محصول می‌شود.
•    کپشن حرفه‌ای بنویسید؛ کپشنی که ویژگی‌های اصلی محصول یا خدمات شما را بازگو کند تا کاربر برای خرید بیشتر ترغیب شود اینکه رنگ محصول قرمز است که در عکس هم به راحتی می‌توان دید باید مشخص کنید که این قرمز چه مزیتی برای خریدار خواهد داشت البته خیلی کوتاه و بدون حاشیه و داستان.
•    شماره تلفن و قیمت را بنویسید.
2. عکس‌های زبان‌ دار بگیرید
یعنی چه؟ یعنی اینکه محصول را در حال استفاده توسط یک شخص نشان دهید حالا اگر فیلم هم باشد، چه بهتر در واقع عکس یا فیلمی که قرار می‌دهید، باید به نوعی روش کاربرد را به همراه مزیتش نشان دهد این عکس و فیلم باید طوری تهیه شود که کاربر حس کند همین الآن خودش در حال استفاده از آن است.
3. با یک نوع محتوا جلو نرید
درست است که نوع محتوای اینستاگرام فقط ویدئو و عکس است؛ اما خود همین دو نوع به هزار زیرشاخه و حالت تقسیم می‌شود اول اینکه از یک نوع و یک طرح استفاده نکنید این حالت ساختاری عکس و طرح شما هرچقدر هم که جدید باشد، بعد از مدتی دل کاربران‌تان را خواهد زد از حالت‌های مختلف عکس مانند اینفوگرافیک یا انواع کارهای گرافیکی دیگر مانند انیمیشن استفاده کنید.
ویدئو را جدی بگیرید هر از چند گاهی، یک ویدئو از محصول یا خدمات خود قرار دهید یک نوع دیگر محتوا، نظرات مشتریان سابقتان است از آن‌ها بخواهید که نظر خود را در خصوص استفاده از محصولات‌تان بگویند و مثل خود جمله را اسکرین شات بگیرید و به عنوان یک پست قرار دهید.
به‌گونه‌ای انواع محتوا را قرار دهید که کاربر وقتی وارد صفحه شما می‌شود، تنوع را احساس کند، نه صرفاً یک صفحه مانند ویترین مغازه که هیچ چیزی برای نمایش ندارد.
4. زمان داشته باشید
شبکه‌های اجتماعی همیشه متهم به اتلاف وقت مردم شده‌اند و در حال حاضر شخص نفر اول، اینستاگرام است البته این برای شمایی که فروشگاه اینترنتی دارید، خبر خوبی خواهد بود فقط باید بدانید که چه زمانی مردم بیشترین استفاده را می‌کنند، در آن زمان‌ها بیشتر پست بگذارید به این صورت شانس دیده شدن پستتان افزایش خواهد داشت.
نکته بعدی اینکه با برنامه جلو بروید امروز پست قرار دهید بعد، پست بعدی ده روز دیگر و سومی دو روز بعد این طوری جلو بروید، اصلاً باید بیخیال برندسازی شوید برنامه داشته باشید اینکه دقیقاً چه روزی و چه ساعتی، چه نوع پستی قرار بدهید.
بخش سوم – لایو و استوری
1.استوری را جدی بگیرید و به روز نگه دارید
استوری که اصلاً نیازی به تعریف ندارد نمایش یک پست عکس یا ویدئو در چند ثانیه؛ اما می‌دانید که همین چند ثانیه، چه تأثیری می‌تواند روی تصمیم کاربر شما برای خرید بگذارد در واقع با ورودی ویژگی استوری به اینستاگرام، کاربران اول از همه این بخش را چک کنند بین خودمان بماند، برخی هم فقط استوری چک می‌کنند؛ یعنی اولین نقطه تعامل کاربر با صفحه شما استوری است. پس چرا از آن غافل هستید؟
حداقل چهار بار پست استوری در هفته قرار بدهید لازم نیست که همیشه به معرفی محصولات یا خدمات بپردازید عکس گل و گیاه و طبیعت یا حتی محیط داخلی شرکت خود یا یک ویدئو کوتاه سلام و صبح به خیر قرار دهید استوری را فعال نگه دارید، فقط به قول دوستان آیلتسی، آف تاپیک نرید.
 
2.محصولات ویژه را در استوری معرفی کنید
از آنجا که استوری اول از همه توسط کاربران چک می‌شود، محصول یا خدمات جدید خود را در این بخش معرفی کرده و برای خواندن جزئیات بیشتر، کاربر را به سمت خود پست اصلی در اینستاگرام‌تان هدایت کنید. به این صورت نرخ دیده شدن و برندینگ محصول بیشتر خواهد شد.
3. لایو یعنی ارتباط مستقیم
لایو اینستاگرام، امکان ویژه دیگری است که شما خیلی راحت می‌توانید با کاربران‌تان ارتباط مستقیم داشته باشید و سؤالات آن‌ها را پاسخ دهید. حتی می‌توانید رویدادهای داخلی شرکت خود را مثل افتتاح خط تولید جدید یا روش استفاده از محصول را از طریق لایو نشان دهید.
بخش چهارم – هشتگ و کامنت ها
1.از هشتگ استفاده کنید
هشتگ نقش اصلی در موفقیت صفحه‌ اینستاگرامی دارد؛ اما به شرط اینکه درست و به موقع استفاده شود هشتگ خوب می‌تواند کاربر مناسب را به صفحه شما هدایت کند؛ اما اینکه چه نوع هشتگی به کار ببریم و اینکه تعداد هشتگ ها باید چقدر باشد، بیشتر مهم است.
هشتگ، اول از همه باید مرتبط با کسب‌وکار شما باشد؛ یعنی اگر صفحه شما مرتبط با خدمات دندان‌پزشکی است، از هشتگ های این حوزه حتماً استفاده کنید، دوم اینکه محلی باشد؛ یعنی اگر فعالیت کسب‌وکار شما در مشهد است؛ از هشتگ هایی که بیشتر مردم مشهد استفاده می‌کنند، حتماً به کار ببرید؛ سوم اینکه برای کسب‌وکار خود یک هشتگ برند همنام با فعالیت خود ایجاد کنید.
در خصوص تعداد استفاده از هشتگ ها، بین متخصصان اختلاف وجود دارد؛ شما تا ۳۰ هشتگ می‌توانید استفاده کنید؛ اما برخی معتقدند که ۷ هشتگ مهم را به کار ببرید مهم تعداد نیست، بلکه ارتباط موضوعی هشتگ ها با کسب‌وکار شما بیشتر اهمیت دارد.
 کامنت گذاری را جدی بگیرید
مانند یک ربات عمل نکنید؛ اینکه فقط پست بگذارید و  منتظر بمانید تا کاربر وارد صفحه شما شود و در نهایت از شما خرید کند، نمی‌تواند شما را به هدف نهایی برساند. در بحث کامنت دو موضوع جدی وجود دارد:
•    اول اینکه به تمامی کامنت هایی که زیر پست‌های شما قرار داده می‌شود، پاسخ دهید؛ یک پاسخ خیلی رسمی و در شان کاری خود، حتی اگر به شما هم توهین کردند؛ در واقع نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشید کاربران به صفحاتی که مدیر آن‌ها به کامنت ها پاسخ می‌دهد، بیشتر علاقه مند می‌شوند؛ برای مثال، اگر کسی از شما تشکر کرد، با عبارت «سپاس» پاسخ او را ندهید به جاش از عبارت «ممنون که از صفحه ما دیدن کردید» یا چیزی شبیه به این پاسخگو باشید.
•    در پست‌هایی که با هشتگ یکسان شما هستند، واکنش نشان داده و کامنت تخصصی بگذارید؛ یعنی موضوع پست را به صورت تخصصی پاسخ دهید از به کار بردن عبارت‌های مانند «خیلی عالی بود» یا «محتوای خوبی دارید» به شدت پرهیز کنید.
 بخش پنجم – مسابقه
برگزاری مسابقه، بهترین راه برای جذب کاربران است؛ اما فقط صرفاً راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی نمی‌تواند کسب‌وکار شما را موفق کند بلکه این روش، اصول و تکنیک‌هایی دارد که باید آن‌ها را بدانید و به خوبی رعایت کنید
البته چند نکته اخلاقی و البته حرفه‌ای وجود دارد که باید از قبل آن‌ها را بدانید:
•    برگزاری یک مسابقه دروغین و سرهم‌بندی کردن آن، باعث کاهش اعتماد کاربران به صفحه و برند شما می‌شود.
•    تمامی مراحل مسابقه از شروع تا پایان قرعه‌کشی را لحظه به لحظه به کاربرانتان نشان دهید.
•    جوایزی ارزنده‌تری از محصول یا خدمات خود ارائه دهید جوایزی که کاربر را تشویق به شرکت در مسابقه کند.
•    اطلاعات مسابقه را به صورت کامل بنویسید زمان، نوع جایزه، مکان قرعه‌کشی، علت مسابقه و هر چیز دیگری که ممکن است برای کاربران سؤال شود.
•    تبلیغ برای مسابقه را فراموش نکنید در صفحه‌های رسمی و پربازدید تبلیغ کنید یا حتی می‌توانید از تبلیغات خود اینستاگرام هم استفاده کنید.
•    از ابزارهای حرفه‌ای اینستاگرام برای مسابقه استفاده کنید ابزار Wishpond، ابزاری است که به شما امکان ساخت ویژگی‌های کاربر پسند را می‌دهد.
•    از هشتگ های مرتبط با مسابقه خودتان غافل نشوید و حتماً برای یک‌بار هم که شده آن را به صورت استوری یا لایو هم معرفی کنید.
•    به مسابقه به عنوان ابزاری برای درآمد نگاه نکنید؛ برندینگ شما در گرو این مسئله قرار دارد پس مراقب باشید.
بخش ششم – امکانات فروش
1.تبلیغات اینستاگرامی
چند وقتی است که در اینستاگرام امکان تبلیغ در استوری و پست‌ها به وجود آمده است و حتماً شما هم بارها آن‌ها را مشاهده کرده‌اید، در واقع پست‌هایی که بالای آن‌ها کلمه sponsored نوشته شده است، این یک روش تبلیغاتی است که کاربر با کلیک روی آن، به صفحه یا سایت شما هدایت می‌شود و همانند دکمه CTA  است؛ فقط به شرط اینکه پیام تبلیغاتی به درستی تهیه شده باشد.
2.تخفیف و کوپن را فراموش نکنید
تخفیف و دادن کوپن‌های تخفیفی هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود، کاربران علاقه زیادی به خرید با تخفیف دارند پس از هر روشی برای این کار استفاده کنید فالو کردن شما در اینستاگرام، دادن کوپن تخفیف از سایت، منشن کردن افراد و دریافت کد تخفیف و هرچیزی که فکرش را بکنید فقط جو گیر نشوید.
بخش هفتم – همکاری با بقیه
1.با دیگر برندها همکاری کنید
البته این ایده را شاید خیلی از مدیران قبول نکنند؛ اما باید بدانید که یکی از بهترین روش‌ها برای جذب سریع کاربر و افزایش فالور و در نتیجه فروش، مشارکت با هم‌صنف‌های خودتان است برای مثال، می‌توانید دو ایده زیر را به کار ببرید:
•    اگر در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت می‌کنید، می‌توانید با شرکت همکار خود در حوزه تولید پست‌های خاص همکاری داشته باشید؛ برای مثال، شما پست‌های نکات محتوای سئوبیس و دیگری در خصوص ابزارها بنویسید و همدیگر را معرفی کنید.
•    با صفحه‌های مشابه همکاری کنید؛ برای مثال اگر رستوران دارید، می‌توانید از صفحه‌های فروش محصولات ارگانیک که شما از آن‌ها خرید می‌کنید، درخواست کنید تا رستوران شما را به عنوان مشتری اصلی معرفی کرده و شما هم در عوض کسب‌وکار آن‌ها را معرفی کنید.
این دو تا ایده کلی است هزاران ایده دیگر هم وجود دارد که بهتر است که بر اساس استراتژی کسب‌وکار و تبلیغات دو طرف تعیین شود.
2.اینفلوئنسرها را به کار بگیرید
اینفلوئنسرها به کسانی گفته می‌شود که بین مردم شناخته شده و محبوب باشند متأسفانه برخی با نمایش‌های نامتعارف در اینستاگرام فالوورهای زیادی جذب کرده اند و به اشتباه اینفلوئنسر خطاب می‌شوند، اینفلوئنسر باید بین مردم محبوب باشد و با حرفه‌اش بتواند روی طرفدارانش تأثیر زیادی بگذارد.
•    در انتخاب اینفلوئنسر دقت کنید که حرفه کاری او متناسب با کسب‌وکار شما باشد یا حداقل تناسبی بین زندگی او و فعالیت شما وجود داشته باشد.
•    با یک برنامه تبلیغاتی مناسب و حرفه‌ای جلو بروید.
•    از او بخواهید که تبلیغ شما را در صفحه‌اش منتشر کند.
بخش هشتم – دیگر تکنیک‌ها
1.    صفحه خود را به بیزینس تغییر دهید
این امکان برای شما وجود دارد که صفحه خود را به حالت بیزینسی تغییر دهید با این تغییر، امکان دیده شدن پست‌های شما برای کاربرانی که به دنبال محصولاتتان هستند، بیشتر است. همچنین امکان بررسی بهتر پست‌ها، رفتار کاربران و اضافه کردن اطلاعات تخصصی و اضافه‌تری در صفحه‌تان را می‌دهد.
 CTA در بیو قرار دهید
بیو را به شدت جدی بگیرید! کاربر اول از همه بیو شما را می‌خواند؛ اما چیزی که در بیو بیشتر از همه مهم است، قرار دادن لینک تحت عنوان CTA است. لینکی که کاربر را برای خرید محصول یا هرچیزی دیگر به سایت‌تان دعوت کنید بعد کاربران به هر نحوی در پست یا استوری یا به ویژه لایو دعوت کنید که برای خرید محصولات‌تان یا دریافت اطلاعات بیشتر، روی لینک کلیک کنند.
چگونه یک شعار تبلیغاتی فوق‌العاده و تأثیرگذار بنویسیم؟
شعار، عبارتی جذاب و به ‌یاد‌ ماندنی است که گروه‌های مختلف برای نشان دادن هدف خود از آن استفاده می‌کنند، هدف هر شعار این است که یک پیام مشخص را در ذهن مردم بر جای بگذارد.
از لحاظ کسب و کار، شعار تبلیغاتی عبارتی جالب است که به صورتی خاص برای توصیف هویت شرکت یا یک محصول طراحی شده است شعارهای تبلیغاتی همانند لوگو و اسم برند به‌عنوان مؤثرترین ابزار برای جلب نظر مشتری نسبت به جنبه‌های مختلف محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند.
شعار تبلیغاتی مثل مزه‌ی خوب یک غذا است؛ به این صورت ‌که می‌تواند تا آخر عمر، آن غذا را با همان مزه در ذهن شما حک کند و خاطره‌اش از ذهن‌تان پاک نشود.
شعارها اگرچه از نام تجاری محصول شما کم اهمیت‌تر هستند، اما نقش مهمی در ایجاد تصویر کسب و کار شما در ذهن مشتری ایفا می‌کنند.
یک شعار خوب قادر است مفهومی پیچیده را بیان کند و با استفاده از چند کلمه، تأثیر عاطفی را هم به آن بیفزاید به همین دلیل است که نوشتن شعارهای جذاب سخت است، اما قطعا ارزش تلاش کردن را دارد؛ چرا که یک شعار خوب می‌تواند یک روش فوق‌العاده موثر برای تبلیغات باشد شعار شما توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا نام تجاری محصول را به خاطر بسپارند، در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر نمی‌توانید از چیزی پشتیبانی کنید آن را به مشتری تحمیل نکنید.
اکنون ما با مفهوم شعار تبلیغاتی آشنا شدیم. اگر دقت کنید هر روز آن‌ها را در سطح شهر و رسانه‌ها می‌بینید و می‌شنوید اما چه چیزی این شعارهای تجاری را جذاب کرده است؟ چقدر زمان و تلاش برای نوشتن نیاز است؟ فرمول ایجاد یک شعار موفق چیست؟ پاسخ‌ دادن به این سؤال‌ها ممکن است ساده نباشد؛ چراکه نوشتن شعار خوب نیاز به زمان، تلاش و خلاقیت دارد؛ اما با این حال، کار غیرممکنی نیست.
فرآیند نوشتن شعار
نوشتن شعار تبلیغاتی شامل سه مرحله‌ی اصلی است مرحله‌ی اول به این شکل است ‌که شما باید به خواننده بگویید که هدف‌تان از عرضه‌ی محصول چیست.
گام بعدی نشان دادن مزایای محصول به مشتریان است، ترکیب این دو عنصر باعث می‌شود، شما با مخاطبان موردنظر خود ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنید.
مرحله سوم مواردی هستند که برند شما را متفاوت می‌کنند؛ به این موضوع بپردازید که برند شما مانند برندهای دیگر نیست.
 موارد زیر مؤلفه‌هایی کلیدی هستند که یک عبارت را به شعاری بزرگ و جذاب تبدیل می‌کنند:
با خودتان صحبت کنید
بله، درست شنیدید به این فکر کنید که مصرف کننده چه کسی است؟ چه گروهی قرار است از محصول یا خدمات مورد نظر شما استفاده کنند؟ باید به گونه‌ای باشد که وقتی مصرف کننده محصول شما را می‌بیند، شعار شما آگاهانه یا ناخودآگاه در ذهنش بیاید شما باید از شعار برای انگیزه دادن به مردم جهت استفاده از محصول استفاده کنید.
برند مورد نظر را خوب بشناسید
پیش از آن‌که چیزی بنویسید، بهتر است درباره‌ی مارک تجاری که برای آن شعار می‌نویسید، خوب تحقیق کنید، اطلاعات موردنیاز را از وب سایت دریافت کنید، از کارکنان شرکت برای دانستن تاریخچه‌ی نام تجاری بپرسید؛ جویا شوید که چه چیزی باعث می‌شود شرکت یا نام تجاری موردنظر شما متفاوت باشد و این‌که نکته مهم درباره‌ی محصول چیست؟ هنگامی که اطلاعات کاملی از محصول دارید، می‌توانید شروع به نوشتن ایده‌های خود کنید عجله نکنید؛ تا جایی که می‌توانید در مورد مخاطبان محصول موردنظر و رقبای خود تحقیق کنید.
درباره‌ی شعار برندهای دیگر تحقیق کنید
شعارهای محبوب و هم‌چنین شعارهای شرکت‌های رقیب‌تان را ببینید و فکر کنید که چگونه شعارتان‌ می‌تواند جذاب و گیرا شود قطعأ شما قصد ندارید شعار شخص دیگری را کپی کنید، اما این‌که چه چیزهایی در مخاطب بیشتر تأثیر می‌گذارد، به شما کمک خواهد کرد در مورد برخی از شعارهایی که بیشتر مورد توجه هستند، فکر کنید. شعارهایی مانند “فقط انجامش بده”، “متفاوت فکر کن”، “عاشقشم”. این شعارها چند جنبه مشترک دارند که آنها را موفق کرده است، این‌که علاوه بر متمایز بودن نسبت به برند‌های رقابتی، می‌توانند احساس مثبتی را هم در مخاطب ایجاد ‌کنند. شعار شرکت نایک با عنوان “فقط انجامش بده” از شما می‌خواهد از دنیای خود بیرون بیایید این شعار، جهانی را پیش روی شما قرار می‌دهد که از دنیای ورزشی فراتر است و به شما احساسی مثبت می‌بخشد که در هر شرایطی با هر مانعی مواجه شوید شعار شرکت اپل با عنوان “متفاوت فکر کن” نه تنها به همه‌ی افراد در طول تاریخ احترام می‌گذارد، بلکه وضعیت موجود را نیز به چالش می‌کشد تا جهان را رو به جلو سوق دهد این شعار به ما نشان می‌دهد که اپل بیش از یک شرکت کامپیوتری است و منحصر به‌ فرد بودن جذاب است پس هنگام نوشتن شعار تبلیغاتی جالب باید تعداد کلمات، پیام کلی، مزایای کلیدی و چگونگی القای حس مثبت نسبت به برند در ذهن مخاطب خود را در نظر بگیرید و این باعث تمایز شما از رقبایتان می‌شود.
هر چیزی که به ذهن‌تان می‌آید را بنویسید
اکثر اوقات ممکن است مواردی که در ابتدا به آن‌ها فکر می‌کنید، پیش‌پاافتاده و ساده به نظر بیایند، اما همین ایده‌های ساده می‌توانند بذر یک ایده‌ی بزرگتر باشند. هر شعار جدیدی که به ذهن تان می‌رسد ممکن است بهتر از قبلی باشد، پس خوب فکر کنید و تمام ایده‌ها را بنویسید، اگر با یک تیم کار می‌کنید، ایده‌هایتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.
ساده و کوتاه بنویسید
نیازی به استفاده کردن از کلمات و عبارات قلمبه‌سلمبه و طولانی نیست، اگر شعار تبلیغاتی، طولانی یا با لغات سنگین باشد، در ذهن‌ مخاطب نمی‌ماند، شعار بهتر است نهایتأ ۹ یا ۱۰ کلمه باشد و نام تجاری یا برند را در یک جمله توصیف کند، شعار تنها در صورتی موثر است که مخاطبان شما بتوانند به سرعت آن را درک کنند. شما فقط چند ثانیه برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب زمان در اختیار دارید.
صداقت مهم است، شعار باید واقعی و حقیقی باشد
آیا کسب و کار شما واقعا می‌تواند به وعده‌ای که شعارتان می‌دهد، عمل کند؟ اگر این‌گونه نیست، یک شعار دیگر بنویسید. به‌عنوان کسی که قرار است پیام یک برند را به مخاطب منتقل کند، بنویسید؛ نه کسی که صرفأ کار تولید محتوا انجام می‌دهد. به این فکر کنید که اگر محصول شما می‌توانست صحبت کند، چه می‌گفت؟
شعار شما باید نفوذ برند را در بیننده منعکس کند
اگر شما قصد نوشتن شعار برای شرکتی جدید که تازه تأسیس است را دارید، باید مثل یک تیزر تبلیغاتی آن‌چه این شرکت می‌تواند ارائه دهد را به مخاطب نشان دهید اگر شرکت معتبر است، باید از خودتان بپرسید که چرا به دنبال تغییر هستند؟ آیا شرکت در سمت و سوی جدیدی قرار گرفته است؟ چه تغییراتی اعمال شده است؟
خلاق باشید‌
شاید در نگاه اول خلاق بودن کار دشواری باشد، اما را‌ه‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد. برای این‌که فکرتان باز شود، می‌توانید با نظرسنجی از افراد مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی شروع کنید. هنگامی که یک شعار خلاقانه باشد، یادآوری آن بسیار آسان‌تر است.
شعار باید خاص و متفاوت باشد
بر روی ویژگی‌ای که محصول موردنظر شما را از محصولات دیگر متمایز می‌کند، متمرکز شوید.
یک شرکت دندان‌پزشکی، شعاری تحت عنوان “خدمات برای افراد ترسو” با عکسی از یک جوجه‌ی بزرگ که در وب‌سایتش قرار داده است را طراحی کرده است و سعی در متمایز شدن دارد این‌که چه چیزی شما را متفاوت و خاص می‌کند، باید سرلوحه‌ی نوشتن شعارتان قرار بگیرد.
 بازار هدف را در نظر بگیرید
شما باید در نظر بگیرید که مشتریان شما از چه نوعی هستند؛ محلی، ملی یا بین‌المللی، شعار شما باید برای بازار هدف واضح و روشن باشد؛ اگر محصول شما در بازار کشورهای دیگر هم خریدار داشته باشد، باید به تغییر معنی لغات در زبان و فرهنگ آن کشورها نیز توجه کنید. به این صورت که ترجمه‌ی شعار می‌تواند معنی آن را تغییر دهد و مفهوم به نحو دیگری به مخاطب القاء شود.
به عنوان مثال زمانی که کی‌اف‌سی در چین افتتاح شد، شعار خود را در بعضی از لغات تغییر داد.
شعار نباید با گذر زمان جذابیت خود را از دست بدهد
شعار را طوری طراحی کنید که برای تمام ادوار مناسب باشد، به این صورت که با گذر زمان باز هم بتواند تازگی و گیرایی خود را حفظ کند.
 اگر می‌توانید شعار ریتمیک یا خنده‌دار بنویسید، حتمأ این کار را انجام دهید
اگر محصول درمورد چیز سرگرم کننده‌ای است، بهتر است شعار جدی نباشد، اضافه کردن یک جمله‌ی طنز، اتصال سریع‌تری بین شما و خریداران‌تان برقرار می‌کند اما باید مراقب باشید به این دلیل که شما یک کمدین نیستید و کار شما یک معامله‌ی واقعی است، بنابراین شعار کاری خود را به یک شوخی کامل تبدیل نکنید آن را ساده کنید. بیشتر تلاش کنید تا با منحصر به فرد بودن کار خود را برجسته کنید؛ هم‌چنین به کار بردن یک ضرب المثل، علامت، شعر یا جمله‌ای شناخته شده نیز می‌تواند در جلب‌نظر مخاطب مؤثر باشد.
شعار باید در خاطر مخاطب بماند
بهترین شعارها شامل کلماتی متقاعدکننده و مثبت هستند که سعی در برجای گذاشتن یک تصویر خوب در ذهن مصرف‌کننده دارند. شعارها مزیت اصلی یک شرکت یا محصول را نشان می‌دهند؛ به سادگی می‌توان با خواندن چند کلمه به مشتری نشان داد که با خرید یک محصول یا استفاده از یک سرویس می‌تواند چه چیزی را دریافت کند. این امر باعث می‌شود که نام تجاری برجسته شود و محصول شما متفاوت‌تر و بهتر از رقبا نشان داده شود؛ مخاطب باید بعد از شنیدن شعار تبلیغاتی، کسب‌و‌کار شما را بی هیچ اشاره‌ای تشخیص دهد، شما به شعاری نیاز دارید که محصول‌تان را بدون هیچ اطلاعات اضافی‌ای به مخاطب ارائه دهد.
برخی از بهترین شعارهای تأثیرگذار در جهان عبارت‌اند از:
 ۱. کوچک فکر کن (فولکس واگن)
 ۲. شادترین مکان دنیا (دیزنی‌لند)
 ۳. فقط انجامش بده (نایک)
۴. عاشقشم (مک دونالد)
۵. در دهان‌تان آب می‌شود نه در دستان‌تان (شکلات ام اند ام)
 ۶. به شما بال می‌دهد (ردبول)
 ۷. استراحت کن، کیت‌کت بخور (شکلات کیت‌کت)
 ۸. در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید (پلی استیشن)
 ۹. اشک بس است (شامپو بچه‌ی جانسون)
۱۰. رؤیا بافی نکن، با آن رانندگی کن (جگوار)

نظرات (2)

Rated 0 out of 5 based on 0 votes
  1. مهمان

عالی بود محتواش معرکه

  مهمان
  1. مهمان

مطالبتون واسه كسايي كه چيزي از اينستاگرام و سوشيال مديا و ديجيتال ماركتينگ از طريق اينستاگرام نميدونن عالي تقريبا كامل مقاله

  مهمان
تاکنون نظری ارسال نشده یا برای انتشار به تایید نرسیده است.

نظر خود را اضافه کنید.

شما به عنوان مهمان می توانید نظر ارسال کنید در صورت تمایل می توانید از اینجا ثبت نام کنید یا به اکانت خود از اینجا ورود کنید.
0 Characters
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
بنیاد توسعه کسب و کار سوی تعالی

رسالت ما، تاثیرگذاری و همراهی در خلق و توسعه کسب و کار در جهت اجرا در حوزه مهندسی فرآیندهای فردی و سازمانی و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی در زمینه ی ارزیابی، تحلیل، نظارت و کنترل کسب و کار است.

محصولات سوی تعالی
شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۲۲۰۹۲۶۱۴ ۰۲۱-۲۲۳۵۶۷۹۲
۰۹۱۲-۷۵۶۱۸۹۱

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد بنیاد سوی تعالی محفوظ می‌باشد.

درود بر شما، برای شروع گفت‌وگو با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page